Тема: Образи юних художників у віршах. Г. Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер» Мета: формувати навички швидкого, виразного, правильного читання; розвивати вміння учнів передавати під час читання настрій твору, ставлення авторів до зображуваного; розвивати уяву, спостережливість до природних і мовних явищ. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ І. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. У словах замість рисок уявляйте собі букву «О» і читайте їх. Д_бр_, м_р_з, г_л_с, ж_вт_к, г_л_д, м_з_к, с_р_м, г_р_х, м_л_к_, к_мп_т, к_л_с_к, п_в_р_т, б_л_т_, б_р_шн_. 2. Гра «Розмова лісу». Вітерець у лісі - ш-ш-ш. Повзе вуж у траві - с-с-с. Пролетів жук - ж-ж-ж. Заспівав комарик - з-з-з. Пролетів птах - шух-шух-шух. 3. Гра «Придумайте закінчення речення». Яка то радість - приїжджати в село до... (бабусі). Заходжу в хату, цілую напружені... (руки). Вони пахнуть... (хлібом, молоком). 4. Поетична хвилинка. Декламування віршів про бабусю учнями. II. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми прочитаємо вірші Ганни Чубач і Степана Жупанина, в яких поети описали юних художників. III. Опрацювання вірша Г. Чубач «Найрідніші голоси» - Послухайте вірш і скажіть, між ким ведеться діалог. Читання вірша вчителем. 1. Словникова робота. криваві очі будем малювати сільська хатадивилась довго вузлуваті руки не можна відкладати - Доберіть іменники до словосполучень другої колонки. 2. Самостійне читання вірша учнями. - Від чийого імені ведеться розповідь? 3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. - Якими словами описала внучка бабусю? - Якими словами описала бабуся себе? - Прочитайте слова бабусі, які звучать, як прислів'я. - Із чим порівнюється портрет бабусі? Прочитайте. 4. Виразне голосне читання вірша учнями за особами. IV. Опрацювання вірша С. Жупанина «Намалюю вітер» 1. Виразне читання вірша вчителем. - Про що цей вірш? 2. Вправа на миттєве сприймання слів. Слова на картках: вітер, грізні, гортає, намалюю, вітерець, ніжні, танцює. 3. Пояснення слів: тераса, має. 4. Повторне читання вірша учнями «ланцюжком» (по рядочку). 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. - Які вітри зобразив хлопчик? Прочитайте. - Скільки малюнків він зробив? - Які ознаки вітру називає художник? - Чому, на вашу думку, вітрам нема кінця і краю? 6. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) - Прочитайте, що у вірші можна побачити, а що - почути? 2) Гра «Ти - мені, я - тобі» (діти читають в парах по одному реченню). 3) Читання «Земля і небо». 7. Виразне читання вірша учнями. 8. Творче завдання. - Доберіть до слів вітер і сонце якомога більше прикметників. У кого вийде найдовший «ланцюжок»? 9. Словесне малювання картин до вірша. V. Підсумок уроку - Які вірші ви читали? Хто їх автори? - Якою є співуча пір'їнка для героїв цих віршів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3138 | |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Весняні свята. Великдень |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Всього коментарів: 0 | |