Тема: Розкриймо свої таланти Мета: формувати в учнів ціннісні орієнтації; вчити складати вірші, казки, розвивати їх зміст; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення, фантазію; пробуджувати інтерес до читання книг. Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ І. Мовна розминка 1. Розвиток мовно-слухової уваги. Гра «Схожі хвости». Учні добирають слова, схожі за звучанням, до запропонованих вчителем. Мишка - ..., ..., (кішка, книжки, Гришка). Суниця - ..., ..., (спідниця, синиця, одиниця). Пташка - ..., ..., (ромашка, комашка). Їжачок- ..., ..., (черв'ячок, павучок). Калина - ..., ..., (машина, малина, долина). 2. Розчитування. 1) Читання складової таблиці. 2) Гра «Відновіть чотиривірш». Киця любить, як по спинці (1) Як дарую їй гостинці, (3) Гладжу киценьку свою, (2) Кашку, молоко даю. (4) 3)Вправа для розширення кута зору (парна робота). Діти читають віршик із картки на максимальній відстані одне від одного. Худож ниця Малювала тигра внучка, Замість тигра вийшла... (Жучка) 3. Прочитайте частину вірша в першому стовпчику, а в другому знайдіть його закінчення. Тихо спить ведмідь Сива кізка скік та скік Стоїть баба снігова Ой мороз, який мороз; По снігу дівча гуляло, Сійся, жито і пшенице, Здоровенна голова. Хтось на дворі гупотить Через річку на той бік. Буде дітям паляниця. Всіх пташок проймає дрож. Слово «мама» написало. II. Робота над темою уроку Вступна бесіда - Сьогоднішній урок позакласного читання ми проведемо у формі засідання клубу «Юних читачів». Кожен із вас зможе продемонструвати свої здібності, можливості, свої таланти. Конкурс І. Знайомство Кожен учень коротенько розповідає про себе, про те, які книжки полюбляє читати. Конкурс II. Книга - найкращий друг і порадник - Вдячні люди склали про книжки багато прислів'їв. Кожен учень по черзі називає прислів'я або приказку про книгу Конкурс III. Казкознавці - А тепер перевіримо, як ви знаєте казки і чи можна вас назвати каз-кознавцями. Цей конкурс відбуватиметься у вигляді бліц-турніру. Слід якнайшвидше дати відповідь на запитання. Що б ви попросили в: - Незнайка? (Чарівну паличку) - Маленького Мука? (Туфлі-скороходи) - Жар-птиці? (Перо) - Попелюшки? (Черевички) - Алладіна? (Лампу) - Буратіно? (Золотий ключик) - Баби Яги? (Мітлу) - Господарки Мідної гори? (Шкатулку) - Скільки було братів у Котигорошка? - На кого перетворився людожер на прохання Кота в чоботах? - Чим лікувала Мальвіна Буратіно після того, як розбійники повісили його на дереві? Конкурс IV. Літературна вікторина 1. Згадайте назви творів (та їх авторів), де використовуються цифри й числа. 2. Назвати прізвище письменника з певним закінченням. - На -а (Олена Пчілка; Леся Українка, М. Підгірянка); - на -о (І. Франко, Т. Шевченко, В. Симоненко, Л. Костенко). 3. Назвати авторів творів, заголовки яких написані на дошці. «Батьки-»чомучки»« (А. Костецький) «Мамо, іде вже зима...» (Леся Українка) «А я у гай ходила...» (П. Тичина) «Тече вода з-під явора... « (Т. Шевченко) «Червона Шапочка» (Ш. Перро) Конкурс V. Поетичний Учитель Музи, злітайтесь, дружно до нас, Буде складати вірші четвертий клас. - А тепер сприймайте вірш на слух. Скажімо, як іде весна? Чудова, ніжна,... (чарівна). І раді всі міста і села, Бо йде до нас весна... (весела). Летить на сушу і на море Повітря чисте і... (прозоре). У полі теплий вітер віє, А небо угорі... (синіє). На трави роси розсипає, У квіти землю... (одягає) І пісню радості... (співає). А по шляху по весняному Вертаються пташки... (додому). - Молодці, любі діти! Гарно склали вірші. А тепер попрацюємо в групах. Конкурс VI. Творчий 1.Робота в групах. - А зараз ми з вами полинемо думками у незвідані казкові країни, спробуємо створити свою казку. Перша група складає казку «Останній осінній листочок» (сильні учні). Учні отримують картку із написаним віршиком - підказку для побудови сюжету. Зразок картки Листя падає додолу, Засипає гай і поле. На вербі - один листочок. До зими - один деньочок. - Пофантазуйте, чому ж так трапилося, що листочок залишився на дереві один. Друга група складає казку «Чому ялинка зелена» (слабкі учні). Зразок картки Зачин. Завітала до нас Зима. Вона побачила, що Осінь славно потрудилася. Спить березовий гайок. Пташки в теплих гніздечках сидять. Тільки ялинка не хоче скидати своїх зелених хвоїнок. Розгнівалась Зима... Словничок: заморозити, Вітер, лютий, поколола, пушинки, втекли, геть, холодно. 2.Переказування учнями створених казок. III. Підсумок уроку - Я хочу подякувати вам, діти, за вашу активність, старанність. А тепер скажіть, чи сподобався вам урок? - Що особливо сподобалось? - Яку оцінку ви поставили б собі? Ось і уроку кінець! Хто працював - молодець! Всі дружні й активні були весь час. Хороші оцінки чекають на вас! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1541 | |
Риби |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Всього коментарів: 0 | |