Тема: М. Чумарна «Лумпумчик» (продовження) Мета: продовжити роботу над текстом, розвивати інтерес до сюжету твору; формувати вміння характеризувати вчинки героїв; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття справедливості. Обладнання: картки для роботи в парах. ХІД РОБОТИ І. Мовна розминка 1. Вправа для розвитку фонематичного слуху. Іра «Впіймайте на гачок». В'ються - в'ються - в'ються - б'ються - в'ються. Річка - річка - річка - річка - нічка. Хмара - хмура - хмара - хмара. Береза - береза - Тереза - береза - береза. 2. Вправа для формування вміння слухати і говорити. Гра «Замініть одне слово». Учням пропонується прослухати речення і повторити його, замінивши тільки одне слово. Після закінчення уроків мав відбутися футбольний матч. (Після уроків мав відбутися футбольний матч. Після закінчення уроків мав відбутися хокейний матч.) ІІ. Повідомлення теми й мети уроку - На сьогоднішньому уроці ми поспостерігаємо за наступними пригодами Лумпумчика з оповідання М. Чумарної. Ш. Опрацювання закінчення твору М. Чумарної (С. 150-154) 1. Словникова робота. 1) Вправа для розширення поля читання. Робота на картках у парах. забув тренер атакував перейнятий переключився сатурнівський уболівальник мандрівник мовчанка хибний секунда настанови пригнічений висаджувалися завершились всередину напевно меткий 2) Пояснення малозрозумілих слів (читання тлумачень після твору). 2. Самостійне читання тексту учнями (мовчки). - Як закінчився футбольний матч? Чи знайшовся Лумпумчик? 3. Відповіді на запитання. Вибіркове читання. - Як для себе пояснював Василько зникнення Лумпумчика? Прочитайте його міркування. - Прочитайте, як Василько забив першого гола. Чому він здався йому дивним? - Як далі тривав матч? Прочитайте, як Василько хотів забити останнього гола. Чим здивував цей гол? - Які почуття переповнювали хлопця після матчу? - Як поводилися Лумпумчик і Василько вдома? Доведіть словами тексту. - Які думки прийшли Василькові під час читання повісті? Прочитайте. - Як Лумпумчик пояснив усе, що трапилося під час матчу? Прочитайте його слова. - Як порозумілися Василько з Лумпумчиком? - Чому, на вашу думку, Василько не хотів нікому показувати свого інопланетного друга? Чи зрозумів він свою помилку? Що про це свідчить? 4. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Гра «Хто швидше?» - Прочитайте абзаци, в яких є речення: «Вище носа!»; «Гол! Гол!»; «І Василько теж...»; «Та й, зрештою, останній удар теж.»; «Чому мовчав Лумпумчик?»; «І чому він мовчить?». 2) Гра «Дочитайте порівняння». - Знайдіть у тексті порівняння і допишіть їх (робота в парах). o М'яч летів убік, ніби... (жартуючи). o М'яч слухався, наче... (зачарований). o Радий, що ми поговорили, наче... (камінь з душі впав). 5. Характеристика головного героя. - Які риси характеру хлопчика з'явилися у цьому епізоді його життя? - На дошці записані прикметники. З'єднайте з іменем головного героя казки ті, що характеризують хлопця. боягузливийсамовпевненийнаполегливий розумний Василько вірний енергійний - Доведіть свої думки словами тексту. 6. Творче завдання. - Придумайте свою кінцівку твору. - Запропонуйте свій заголовок до твору. 7. Робота в зошитах (С. 39-40, завдання 5-6). IV. Підсумок уроку - Який твір ми читали? Чому у нього така назва? - Який цей твір за жанром: оповідання, казка чи науково-популярний текст? Доведіть свою думку - Чим цей твір схожий на казку? - Чого навчає нас автор своїм оповіданням? V. Підсумок уроку. Домашнє завдання 1. Дібрати заголовки до частин тексту. 2. Підготувати стислий переказ прочитаного. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2774 | |
Тварини рідного краю |
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)? |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Всього коментарів: 0 | |