Тема: З гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант»; «За що хвалять?». В. Струтинський «Казка про хлопчика Абихто». М. Сингаївський «Дощ із краплі починається» Мета: вдосконалювати вміння виділяти головне, узагальнювати, аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; виховувати прагнення ставати кращими; удосконалювати виразність читання. ХІД УРОКУ І. Вправи для вдосконалення навичок читання 1. Вправи для розвитку фонетичного слуху. Гра «Впіймайте на гачок» Крапля - крапля - чапля - крапля. Хочеш - хочеш - хочеш - точиш. Стали - звали - стали - стали. Діло - діло - тіло - діло. - Які слова ви «впіймали на гачок»? 2. Вправи для усвідомлення змісту. - Чи все правильно? Чи може таке бути? Доведіть. o Чоловік узяв пилку і пішов до лісу зрубати дерево. o Весною біля школи усім знайшлося діло. o Уся яблуня була всипана жовтими грушами. o Наталя няньчилась із старшим братом. II. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ми ознайомимось із творами, в яких поети з гумором говорять про серйозні речі. III. Опрацювання вірша Грицька Бойка «Консультант» 1. Робота над заголовком. - Чи знаєте ви, що означає слово консультант? (Відповідідітей.) - Це слово походить від латинського слова сотиііапіз - радник. 2. Читання вірша вчителем. - Кого назвали у вірші консультантом? - Кому він давав консультації? 3. Повторне читання вірша вголос. 4. Робота над змістом вірша. - Що робили діти? - Хто з них не працював? - Які поради давав Мишко? - Чи справді Мишко був таким спеціалістом? Доведіть це словами IV. Опрацювання вірша «За що хвалять?» 1. Словникова робота. Нічого, хвалять, щоліта, водити, пропадає, оглухне. 2. Самостійне читання вірша учнями (мовчки). - Від чийого імені ведеться розповідь? З ким він себе порівнює? 3. Повторне читання вірша вголос, аналіз його змісту. - Що про себе розповів герой вірша? - Чого він ніяк не може зрозуміти? - Чому Наталю хвалять? 4. Читання в парах. Робота над виразністю читання. Консультант Спеціаліст із вищою технічною освітою. Спеціаліст, який дає поради, робить висновки з фахових питань. Висококваліфікований фахівець з якоїсь галузі науки. вірша. V. Опрацювання «Казки про хлопчика Абихто» В. Струтинського 1. Виразне читання казки вчителем. - Що здивувало вас у цій казці? 2. Словникова робота. 3. Читання казки учнями (мовчки). 4. Аналіз змісту казки. - Коли і де жив незвичайний хлопчик? - Із ким він гуляв? Що він робив зранку? - Ким хотів бути цей хлопчик? VI. Опрацювання вірша М. Сингаївського «Дощ із краплі починається» 1. Самостійне читання вірша учнями. 2. Словникова робота. Добрий краплина злийструмок листочокзернина ниткагілка - Прочитайте слова; утворіть словосполучення, змінюючи їх та додаючи прийменники з першого стовпчика. 3. Робота над змістом вірша. - В яких рядках вірша передається основна думка? - Як автор доводить взаємозв'язок усього в природі? - Яку пораду дає автор? 4. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Читання «буксиром». 2) Читання з лінійкою (учні закривають верхню чи нижню половину букв рядка лінійкою та намагаються прочитати текст у швидкому темпі). VII. Підсумок уроку - Що об'єднує твори, які ми читали на уроці? - Що є найголовнішим у житті людини? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2354 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Всього коментарів: 0 | |