💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Порівняння байок різних авторів, близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень»

Тема: Порівняння байок різних авторів, близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень»

Мета: розширити й узагальнити знання учнів про Л. Глібова та І. Крилова; розвивати уміння знаходити мораль байки; вчити порівнювати твори та інсценізувати їх; виховувати негативне ставлення до брехливих вихвалянь.

Обладнання: байки Л. Глібова та І. Крилова.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда.

- Які твори за жанром ми зараз вивчаємо?

- Що таке байка?

- Яких байкарів ви знаєте?

- Які байки Л. Глібова та І. Крилова, однакові чи схожі за змістом, ви читали?

- Яка мораль цих байок?

- Що ви знаєте про Л. Глібова?

2. Розповідь учителя про життя Л. Глібова.

- Народився Л. Глібов у селі Великий Поділ на Полтавщині у 1827 році. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим. Йому подобалося усе красиве, але найбільше він любив доглядати за квітами. Його й прозвали «королем квітів». Знайомі й родичі, вітаючись із ним, казали: «Здоров був, Льолику, квітчастий королику». Змалку він любив слухати казки баби Одарки про тварин. І йому навіть здавалося, що тварини насправді думають і говорять, що серед них є теж добрі й злі, бідні й багаті.

Освіту здобував в гімназії, але через хворобу не закінчив її й повернувся додому. Працював учителем історії й географії. Писав багато творів для дітей. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Залишив Глібов великий доробок: байки, вірші-загадки, акровірші, які друкувалися у журналі «Дзвінок». Написав 107 байок. Помер у 1893 році.

3. Повідомлення теми і мети уроку.

III. Робота над темою уроку

1. Читання байки Л. Глібова «Зозуля і Півень» учителем.

2. Перевірка сприймання.

- Назвіть дійових осіб байки.

- Про що говорить Зозуля? Півень?

- Якими ви їх уявляєте?

- Що можна сказати про Півня?

3. Робота над байкою І. Крилова «Зозуля і Півень» (аналогічно).

4. Порівняння байок.

- Чим схожі байки? Чим відрізняються?

- Ким доводиться Півень Зозулі? (Кумом).

- Яка мораль байок?

- В якій із байок слова дуже схожі на прислів'я? Наведіть приклади.

- Які слова в байках не зрозумілі?

5. Робота над виразністю читання байки Л. Глібова.

1) Самостійне читання учнями (підготовка до читання за особами).

2) Читання за особами.

6. Робота над малюнком.

- Кого ви бачите на малюнку?

- За що вихваляє Півень Зозулю?

- Яким ви бачите Горобчика?

IV. Підсумок уроку

- Яких співучих птахів ви знаєте?

- Чи можна вважати, що Півень і Зозуля належать до них?

- За що можуть вихваляти люди одне одного?

- Яким прислів'ям чи приказкою характеризують таких людей?

V. Домашнє завдання

Вивчити байки Л. Глібова чи І. Крилова напам'ять (за вибором).



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (24.03.2015)
Переглядів: 1919 | Рейтинг: 0.0/0
В гостях у Ганнусі
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Із папером, і з картоном працювати ми майстри!
Охорона рослин
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]