Тема: Порівняння байок різних авторів, близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень» Мета: розширити й узагальнити знання учнів про Л. Глібова та І. Крилова; розвивати уміння знаходити мораль байки; вчити порівнювати твори та інсценізувати їх; виховувати негативне ставлення до брехливих вихвалянь. Обладнання: байки Л. Глібова та І. Крилова. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда. - Які твори за жанром ми зараз вивчаємо? - Що таке байка? - Яких байкарів ви знаєте? - Які байки Л. Глібова та І. Крилова, однакові чи схожі за змістом, ви читали? - Яка мораль цих байок? - Що ви знаєте про Л. Глібова? 2. Розповідь учителя про життя Л. Глібова. - Народився Л. Глібов у селі Великий Поділ на Полтавщині у 1827 році. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим. Йому подобалося усе красиве, але найбільше він любив доглядати за квітами. Його й прозвали «королем квітів». Знайомі й родичі, вітаючись із ним, казали: «Здоров був, Льолику, квітчастий королику». Змалку він любив слухати казки баби Одарки про тварин. І йому навіть здавалося, що тварини насправді думають і говорять, що серед них є теж добрі й злі, бідні й багаті. Освіту здобував в гімназії, але через хворобу не закінчив її й повернувся додому. Працював учителем історії й географії. Писав багато творів для дітей. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Залишив Глібов великий доробок: байки, вірші-загадки, акровірші, які друкувалися у журналі «Дзвінок». Написав 107 байок. Помер у 1893 році. 3. Повідомлення теми і мети уроку. III. Робота над темою уроку 1. Читання байки Л. Глібова «Зозуля і Півень» учителем. 2. Перевірка сприймання. - Назвіть дійових осіб байки. - Про що говорить Зозуля? Півень? - Якими ви їх уявляєте? - Що можна сказати про Півня? 3. Робота над байкою І. Крилова «Зозуля і Півень» (аналогічно). 4. Порівняння байок. - Чим схожі байки? Чим відрізняються? - Ким доводиться Півень Зозулі? (Кумом). - Яка мораль байок? - В якій із байок слова дуже схожі на прислів'я? Наведіть приклади. - Які слова в байках не зрозумілі? 5. Робота над виразністю читання байки Л. Глібова. 1) Самостійне читання учнями (підготовка до читання за особами). 2) Читання за особами. 6. Робота над малюнком. - Кого ви бачите на малюнку? - За що вихваляє Півень Зозулю? - Яким ви бачите Горобчика? IV. Підсумок уроку - Яких співучих птахів ви знаєте? - Чи можна вважати, що Півень і Зозуля належать до них? - За що можуть вихваляти люди одне одного? - Яким прислів'ям чи приказкою характеризують таких людей? V. Домашнє завдання Вивчити байки Л. Глібова чи І. Крилова напам'ять (за вибором). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1907 | |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Всього коментарів: 0 | |