Урок № 9
Тема: «Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації з природних матеріалів».Мета: формувати в учнів поняття про аплікацію; вчити характеризувати особливості рослинних форм; розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак та охайність у роботі з природним матеріалом.. Обладнання: засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організація учнів до уроку: – Листячко дубове, листячко кленове Жовкне і спадає тихо із гілок. Вітер позіхає, в купу їх згортає Попід білу хату та на моріжок. Айстри похилились, ніби потомились, Сонечка нема. Спатоньки пора! А квасольки в’ялі до землі припали, Наче під листочком вогник до гора. ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку: – Сьогодні на уроці ми вчитимемося виготовляти аплікацію, але не з паперу, а з природнього матеріалу. III. Засвоєння нових знань: 1. Вступна бесіда вчителя. – Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки, шишки, каштани, жолуді та насіння. Всі ці дари ви просушили, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби. 2. Словникова робота. – Аплікація — це накладання, нашивання, наклеювання матеріалів різної форми на інший матеріал — основу, тло. Слово «аплікація» в перекладі з латини означає «накладання». Аплікація — це один із видів образотворчого мистецтва. 3. Демонстрування зразків різних видів аплікацій. – Гляньте, які зразки надіслала вам Осінь. Чи подобаються вони вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені. (При аналізі форми зображень зосереджую увагу учнів на видах листків, на тому, листки якого дерева підходять для тулуба пташки, голови, крил і т. ін.) – Щоб не помилитися у виборі листочків, давайте пограємо у дидактичну гру «З якого дерева листок?» 1. Гра «З якого дерева листок?» Дилемо клас на дві команди. Демонструю по черзі висушені листки з різних дерев і запитуємо: «З якого дерева листок?». Відповідає та дитина, яка швидше піднімає руку. Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Виграє та команда, яка дала більше правильних відповідей. 4. Фізкультхвилинка ІV. Практична робота: 1. Вступне слово вчителя. – Сьогодні на уроці ми спробуємо створити аплікацію із зображенням будь-якої пташки. – Назвіть, яку пташку ви обираєте для своєї композиції. (Відповіді дітей.) – Чим відрізняються і чим схожі між собою птахи, яких ви назвали? (У всіх птахів є тулуб, голова, крила, хвіст, кінцівки; вони відрізняються розміром, кольором, формою.) – Отже, залежно від особливостей обраної пташки ви повинні обрати певний природний матеріал. 2. Послідовність виконання аплікації. 1) Продумування вигляду аплікацій. 2) Підбір листків за формою і кольором. 3) Розкладання їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зображення). 4) Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу (нагадуємо правила користування ножицями і клеєм). 3. Самостійна робота учнів. 4. Аналіз дитячих робіт та виставка. VI. Підсумок уроку: – Що нового дізналися на уроці? – Що таке аплікація? – Що навчилися виготовляти на уроці? – Я вдячна вам за старанну роботу і за прекрасний результат. | |
| |
Переглядів: 9163 | |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Комахи |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Всього коментарів: 0 | |