Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації з природних матеріалів
Урок № 9

Тема: «Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації з природних матеріалів».

Мета: формувати в учнів поняття про аплікацію; вчити характеризувати особливості рослинних форм; розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак та охайність у роботі з природним матеріалом..

Обладнання: засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку:

       Листячко дубове, листячко кленове

Жовкне і спадає тихо із гілок.

Вітер позіхає, в купу їх згортає

Попід білу хату та на моріжок.

Айстри похилились, ніби потомились,

Сонечка нема. Спатоньки пора!

А квасольки в’ялі до землі припали,

Наче під листочком вогник до гора.

ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку:

       Сьогодні на уроці ми вчитимемося виготовляти аплікацію, але не з паперу, а з природнього матеріалу.

III. Засвоєння нових знань:

1. Вступна бесіда вчителя.

       Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки, шишки, каштани, жолуді та насіння. Всі ці дари ви просушили, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби.

2. Словникова робота.

       Аплікація — це накладання, нашивання, наклеювання матеріалів різної форми на інший матеріал — основу, тло. Слово «аплікація» в перекладі з латини означає «накладання». Аплікація — це один із видів образотворчого мистецтва.

3. Демонстрування зразків різних видів аплікацій.

       Гляньте, які зразки надіслала вам Осінь. Чи подобаються вони вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені.

(При аналізі форми зображень зосереджую увагу учнів на видах листків, на тому, листки якого дерева підходять для тулуба пташки, голови, крил і т. ін.)

       Щоб не помилитися у виборі листочків, давайте пограємо у дидактичну гру «З якого дерева листок?»

1.    Гра  «З якого дерева листок?»

Дилемо клас на дві команди. Демонструю по черзі висушені листки з різних дерев і запитуємо: «З якого дерева листок?». Відповідає та дитина, яка швидше піднімає руку.  Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Виграє та команда, яка дала більше правильних відповідей.

4. Фізкультхвилинка

ІV. Практична робота:

1. Вступне слово вчителя.

       Сьогодні на уроці ми спробуємо створити аплікацію із зображенням будь-якої пташки.

       Назвіть, яку пташку ви обираєте для своєї композиції. (Відповіді дітей.)

       Чим відрізняються і чим схожі між собою птахи, яких ви назвали?

(У всіх птахів є тулуб, голова, крила, хвіст, кінцівки; вони відрізняються розміром, кольором, формою.)

       Отже, залежно від особливостей обраної пташки ви повинні обрати певний природний матеріал.

2. Послідовність виконання аплікації.

1) Продумування вигляду аплікацій.

2) Підбір листків за формою і кольором.

3) Розкладання їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зображення).

4) Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу (нагадуємо

правила користування ножицями і клеєм).

3. Самостійна робота учнів.

4. Аналіз дитячих робіт та виставка.

VI. Підсумок уроку:

       Що нового дізналися на уроці?

       Що таке аплікація?

       Що навчилися виготовляти на уроці?

       Я вдячна вам за старанну роботу і за прекрасний результат.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 9099 | Рейтинг: 0.0/0
Урок малювання
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Знайомтесь — клавіатура
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]