Тема: Вступний урок до теми «Байки. П'єса-казка. З любов'ю до рідної землі» Мета: ознайомити учнів із темою та жанрами творів, що охоплює даний розділ; збагачувати мовний запас учнів; розвивати мислення та пам'ять; викликати в дітей захоплення та інтерес до даної теми. Обладнання: кросворд. ХІД УРОКУ І. Підготовка до вивчення нової теми. Розгадування кросворду 1. Приміщення, в якому зберігаються книги. 2. Літери будь-якої мови, написані в певному порядку. 3. Пташка, що квилить над морем. 4. Місто, в якому похований Т. Шевченко. 5. Вчить, як на світі жить. 1 Б І Б Л І О Т Е К А 2 А Л Ф А В І Т Ч А Й К А 4К А Н І В К Н И Ж К А ІІ. Робота над темою уроку 1. Повідомлення назви розділу та мети уроку. 2. Розширення поняття про байку, п'єсу-казку. - Які байки ми вивчаємо? - Хто їх автор? - Що таке байка? Казка? П'єса? 3. Поняття про жанри творів. 4. Робота в зошитах. Жанр -... (це види творів: байки, казки, п'єси, легенди, вірші, загадки, оповідання тощо). Байка -... (це невеликий віршований твір повчального характеру, близький за своїм змістом до народних казок). Казка -... (це твори, в яких описуються незвичайні пригоди, місця, дивовижні перетворення тощо). П'єса -... (це твір, за яким розігруються вистави). 5. Вікторина «З якого це жанру?» o Ото на себе не надійся, чужому лихові не смійся. o А тільки хура й досі там. o Жили собі були дід і баба. o І я там був, мед-пиво пив, по бороді текло, а в рот не попало. o За добро добром платять. o У товаристві лад - усяк тому радіє. o Дивувалась зима: чом це тануть сніги? 6. Повторення вивчених раніше байок (читання напам'ять). 7. Узагальнення вивченого про складові частини байки, казки. - Дуже часто в байках вживаються такі вислови повчального характеру, які стали прислів'ями. Здебільшого вони вживаються в кінці байки. Кожна байка чогось навчає читачів, від чогось застерігає. Повчальний висновок байки називають мораллю. Часто він звучить, наче прислів'я. Отже, що вживається в байках? З яких частин складається казка? 8. Робота з підручником. Знайти визначення моралі на С. 53 підручника і виписати його в зошит. 9. Робота над темою «З любов'ю до рідної землі». - Перегляньте розділ «З любов'ю до рідної землі». Назвіть жанри творів, які вміщені в ньому. - Чим відрізняється цей розділ від попереднього? Чим він цікавий? III. Підсумок уроку - Що цікавого ви дізналися на уроці? З яким жанром ви ще мало знайомі? IV. Домашнє завдання Вивчити визначення байки, казки, п'єси. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1355 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |