Тема: Прилучення до поезії М. Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство» Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання дітей про життя і творчість поета; збагачувати словник новими й образними висловами; удосконалювати уміння розмірковувати над прочитаним, виділяти головне; виховувати дружбу, товариськість. Обладнання: портрет М. Т. Рильського. ХІД УРОКУ I. Вправи для розвитку навичок читання 1. Гра «Цікаве перетворення». - Перетворіть слово сад у слово лис, змінюючи в кожному слові тільки одну букву. Сад - лад - лід - ліс - лис. 2. Читання прислів'я на одному мовному видиху. Учні читають з дошки прислів'я фразами на одному видиху. Дарма, що гора висока, наважишся - подолаєш. Дарма, що ворог сильний, насмілишся - переможеш. - Як ви розумієте це прислів'я? II. Повідомлення теми уроку - М. Рильський написав багато творів для дітей. Сьогодні ми прочитаємо один з віршів поета, познайомимося з його життєвим і творчим шляхом. III. Робота над темою уроку 1. Слово вчителя. - М. Т. Рильський - видатний поет, вчений, перекладач - народився 19 березня 1895 року в Києві. Він зростав у високоосвіченій родині, де знали й цінували народну культуру, захоплювалися рідною природою. Багато часу хлопчик проводив серед розкішної природи села Романівка на Київщині, на берегах Унави, у колі сільських дітей. Перші враження дитинства відбилися пізніше у творах поета. 2. Самостійне читання учнями статті із підручника «Максим Рильський». 3. Робота над віршем «Дитинство». 1) Виразне читання вірша «Дитинство» вчителем. - Про які роки свого життя згадує поет? 2) Словникова робота. а) Пояснення незрозумілих слів. Лоцман - провідник суден по річках, каналах тощо. Томагавки - зброя індіанців Північної Америки у вигляді кам'яної чи металевої сокирки. Сахара - пустеля; Ніагара - водоспад; пампаси - степи. б) Читання слів «буксиром». Пелікани, темнокосі, вілли, бізони, припаси, лами, гвинтівки, бізон. - Який настрій створює вірш? - Поясніть значення слів. 3) Повторне читання вірша. Робота над його змістом. - В які ігри гралися хлопчики? - Що свідчить про те, що герої вірша - великі фантазери? - Які малюнки ви б зробили до вірша? 4. Розвиток мовлення. - Переробіть цей вірш на прозовий твір і перекажіть його зміст. 5. Виразне читання вірша учнями. - Читаючи вірш вголос, намагайтесь передати розповідну і пояснювальну інтонацію відповідних речень. 6. Гра «Найшвидший шукач». - Хто швидше знайде географічні назви у вірші? 7. Гра «Хто швидше читає?» - Прочитайте, ким вчора був хлопчик. - Куди герой має їхати завтра? М. Підсумок уроку - Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? V. Домашнє завдання Навчитись виразно читати вірш; намалювати ілюстрацію до нього; дізнатись, що означають географічні назви Сахара, Ніагара, пампаси. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2319 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Всього коментарів: 0 | |