💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Прилучення до поезії М. Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство»

Тема: Прилучення до поезії М. Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство»

Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання дітей про життя і творчість поета; збагачувати словник новими й образними висловами; удосконалювати уміння розмірковувати над прочитаним, виділяти головне; виховувати дружбу, товариськість.

Обладнання: портрет М. Т. Рильського.

ХІД УРОКУ

I. Вправи для розвитку навичок читання

1. Гра «Цікаве перетворення».

- Перетворіть слово сад у слово лис, змінюючи в кожному слові тільки одну букву.

Сад - лад - лід - ліс - лис.

2. Читання прислів'я на одному мовному видиху.

Учні читають з дошки прислів'я фразами на одному видиху.

Дарма, що гора висока, наважишся - подолаєш.

Дарма, що ворог сильний, насмілишся - переможеш.

- Як ви розумієте це прислів'я?

II. Повідомлення теми уроку

- М. Рильський написав багато творів для дітей. Сьогодні ми прочитаємо один з віршів поета, познайомимося з його життєвим і творчим шляхом.

III. Робота над темою уроку

1. Слово вчителя.

- М. Т. Рильський - видатний поет, вчений, перекладач - народився 19 березня 1895 року в Києві. Він зростав у високоосвіченій родині, де знали й цінували народну культуру, захоплювалися рідною природою. Багато часу хлопчик проводив серед розкішної природи села Романівка на Київщині, на берегах Унави, у колі сільських дітей. Перші враження дитинства відбилися пізніше у творах поета.

2. Самостійне читання учнями статті із підручника «Максим Рильський».

3. Робота над віршем «Дитинство».

1) Виразне читання вірша «Дитинство» вчителем.

- Про які роки свого життя згадує поет?

2) Словникова робота.

а) Пояснення незрозумілих слів.

Лоцман - провідник суден по річках, каналах тощо.

Томагавки - зброя індіанців Північної Америки у вигляді кам'яної чи металевої сокирки.

Сахара - пустеля; Ніагара - водоспад; пампаси - степи.

б) Читання слів «буксиром».

Пелікани, темнокосі, вілли, бізони, припаси, лами, гвинтівки, бізон.

- Який настрій створює вірш?

- Поясніть значення слів.

3) Повторне читання вірша. Робота над його змістом.

- В які ігри гралися хлопчики?

- Що свідчить про те, що герої вірша - великі фантазери?

- Які малюнки ви б зробили до вірша?

4. Розвиток мовлення.

- Переробіть цей вірш на прозовий твір і перекажіть його зміст.

5. Виразне читання вірша учнями.

- Читаючи вірш вголос, намагайтесь передати розповідну і пояснювальну інтонацію відповідних речень.

6. Гра «Найшвидший шукач».

- Хто швидше знайде географічні назви у вірші?

7. Гра «Хто швидше читає?»

- Прочитайте, ким вчора був хлопчик.

- Куди герой має їхати завтра?

М. Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

V. Домашнє завдання

Навчитись виразно читати вірш; намалювати ілюстрацію до нього; дізнатись, що означають географічні назви Сахара, Ніагара, пампаси.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (21.03.2015)
Переглядів: 2319 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]