Тема: Стан природи і настрій людини в поезіях Лесі Українки. Леся Українка «Давня весна» Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання учнів про дитячі роки поетеси, її творчість, викликати емоційне сприйняття вірша; розкрити вплив природи на настрій і почуття поетеси; розвивати образне мислення, уяву; викликати інтерес до творчості Лесі Українки. Обладнання: портрет Лесі Українки. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Учитель показує портрет поетеси, читає вірш. З портрета дивиться на нас Землячка-поетеса. Це гордість нашої землі - Нескорена, незламна Леся. - Що ви знаєте про життя поетеси? 2. Гра «Поділіть і прочитайте». - Поділіть на слова і прочитайте заголовки творів Лесі Українки, що раніше вивчалися. «Красо України, Поділля!», «Сніг морозом поморозив...», «Вишеньки-черешеньки», «На зеленому горбочку», «Мамо, іде вже зима». II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку - На уроці ми продовжимо знайомитись із життєвим і творчим шляхом Лесі Українки, опрацюємо вірш «Давня весна». III. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Лесі Українки. Опрацювання вірша «Давня весна» 1. Розповідь учнів, доповнення вчителя. Учитель. Леся Українка прожила лише 42 роки та 33 із них плідно працювала на літературній ниві. Учень. А народилася Леся в Новгороді-Волинському. І понад усе вона любила землю українську. Леся жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками гучними коридорами. Вчителями її були мати-письменниця Олена Пчілка, батько-юрист Петро Антонович, книги і життя. Учитель. Читати Леся почала в чотири роки, в шість - вчилася писати. Літературну діяльність Леся почала рано. У дев'ять років написала перший вірш «Надія», згодом - «Конвалія». Мати, відсилаючи вірші до друку, підписала їх псевдонімом «Леся Українка» (Леся - адже дівчинка ще була малою, а Українка - щоб знали, що вона з України). Учень. Леся ще з дитинства була дуже старанною і здібною дитиною, знала понад десять іноземних мов, любила музику, виявляла інтерес до малювання, із захопленням вишивала. Учитель. Доля розпорядилася так, що наділила Лесю дивовижними здібностями і в той самий час примусила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях. Померла Леся Українка 1 серпня 1913 року на Кавказі в м. Сурамі. Похована Леся Українка в Києві. Поетеса, яка стільки зробила для розвитку рідної культури, була і залишається нашою національною гордістю. 2. Робота над віршем «Давня весна». 1) Читання вірша вчителем. 2) Бесіда за змістом прочитаного. - Який дарунок принесла весна поетесі? Як про це зазначено у вірші? - Як у вірші підкреслюється пробудження природи? 3) Читання вірша учнями (мовчки). 4) Вибіркове читання вірша. - Як у вірші говориться про весну як про живу істоту? Прочитайте. 5) Виразне читання вірша учнями. - Простежте за зміною почуттів героїні вірша. Чим вона зумовлена? Як це передати під час читання? 6) Вправи для розвитку швидкості читання. а) Гра «Хто швидше читає?» - Прочитайте рядки про пробудження природи (вітру, дерев, пташок). б) Гра «Знайди риму» (робота в парах). 7) Визначення головної думки твору. - Як впливала природа на настрій і почуття поетеси? 8) Робота з ілюстрацією. - Якою на малюнку зобразив художник дівчинку? М. Підсумок уроку - Чи сподобався вам вірш «Давня весна»? Чому? Що вас вразило в цьому вірші? V. Домашнє завдання Навчитись виразно читати вірш «Давня весна». Опрацювати статтю «Леся Українка» («Читанка», С. 42). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2061 | |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Істинні та хибні висловлення |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |