Тема: Краса природи у віршах українських поетів Мета: розширювати в учнів уявлення і збагачувати знання про наш край, про людей, що прославляють його; навчити бачити і відчувати художні образи поетичної мови; розвивати навички читання, зв'язне мовлення; виховувати патріотичні почуття, любов до України, естетичні смаки. Обладнання: виставка книжок-збірок поезій. Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ І. Організація класу до роботи 1. Звучить пісня «Виростеш ти, сину...» у виконанні вчителя. 2. Гра «Рими поруч». У нас осінь... (золота). Зібрані давно... (жита). Час назад не... (поверта). Ахілесова... (п'ята). У кімнаті... (чистота). Написали ми... (листа). Знаєм села і... (міста). А в очах є... (доброта). II. Вступне слово вчителя Все, що є святе і рідне, - Україна, Вічні соняхи, мов сонце, золоті. Ти - любові материнської країна Із лелеками в безмірній висоті. - Так, наше диво - це наша Україна! Близька нам вона і найкраща серед всіх країн світу назавжди! Тому і сьогоднішній урок ми присвячуємо поезії, яка оспівує красу природи рідного краю. Із чого ж і де починається для кожного Батьківщина? (Відповіді дітей.) Де квітне ожина, Любисток і м'ята, Прослалась стежина До рідної хати. Біжить через поле, Біжить через луки, Де в небо тополя Звела свої руки. Ти в світі єдина, Як батько і мати, Завітна стежина До рідної хати. - Послухайте вірші сучасних письменників. Ці люди живуть в Україні, люблять її, оспівують її красу і велич у своїх поезіях. У вірші «Даруй словам одвічну силу» Д. Г. Білоус говорить так: Нас кличе Україна-мати Одвічну силу дарувати, Свій дух передавать словам, Які, освячені в молитвах, Гартовані у різних битвах, Заповідали предки нам. - Поет і скульптор М. Горловий уболіває за збереження духовності українського народу. Залишіть мене одного В чистім полі за селом,- Я не хочу більш нічого З ніжним вітром під крилом. Тут мене родила мати. Перший крок і мови спів Мати вчила пам'ятати, Щоб душею не змілів. Гай щебече солов'ями, Все буяє, все цвіте, Хати білі між ярами... Я - люблю. Бо це - святе. Про нашу Україну написано багато віршів. Кожен поет намагається у віршах передати любов до рідної, найдорожчої землі. Кожна дитина, яка ще не вміє читати, хоче багато знати, тому діти постійно ставлять дорослим запитання. А ви, школярі, всі відповіді можете знайти в книжках. Послухайте вірш письменника та журналіста В. Ф. Василашка «Про що співає соловейко». Зайшло русяве сонечко До хати І, як до Бога, тулиться До тата: - А я уже Про соловейка знаю. Про що це він На весь наш край співає? - Про що? - Спитала нічка солов'їна. - Про що? - питає тато. - Про Вкраїну. - Що ви зрозуміли, коли прослухали вірш? III. Оформлення виставки книжок - Які книжки, прочитані, переглянуті вами і принесені на урок, можуть бути розглянуті на виставці? Назвіть їх. - Давайте оформимо виставку з книжок, які відповідають темі уроку і, на вашу думку, є найбільш цікавими. (Кожний учень висловлює свою думку і залишає книжку на виставці.) IV. Узагальнення і систематизація знань - Чим відрізняються вірші про Україну від інших віршів? - У цих віршах поет передає любов до свого краю, до землі, де він народився і виріс, до своїх батьків. Назвіть слова-іменники, які допомагають скласти ці вірші. (Мальви, чорнобривці, верба, калина, сонце, небо, дорога, школа, хата, пташка, пісня, проліски, веселка, соняшник, зірка, криниця, мрія, обрій тощо) V. Підсумок уроку - Для чого люди складають вірші? - Хто пише про Україну? - Хто може стати поетом? - Чому письменники присвячують поезії нашій Батьківщині? - Чого вчать нас вірші? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4464 | |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Значення природи для життя людини |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |