Тема: Міфи народів світу Мета: збагачувати мовний запас учнів; поглиблювати знання учнів про міфи як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку творів; розширювати читацький кругозір; виховувати інтерес до народної творчості. Обладнання: таблиці для читання, виставка книг. Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Оголошення теми і мети уроку 1. Вступна бесіда. - Ще один жанр фольклору, який ми вивчили, це міфи. Колись давно люди намагалися пояснити різні явища природи, виникнення світу чи істот діями надприродних істот чи богів. Ці чарівні історії передавались з покоління в покоління. Так з'явилися міфи, що означає з грецької «переказ». З часом їх записали і зібрали як твори усної народної творчості. У кожного народу були свої міфи, але не всі збереглися до нашого часу. У змісті міфів різних народів є чимало схожого: в них розповідається про богів, духів, створення світу, героїчні подвиги. На попередніх уроках ви читали міфи різних народів. Сьогодні ми повторимо і закріпимо вивчене про міфи. Ми проведемо конкурс кращих знавців міфів народів світу і вирушимо у подорож до країн стародавнього світу. III. Закріплення вивченого про міфи 1. Поділ учнів на команди. Вибір капітанів. 2. Розминка. - Що таке міфи? - Як виникли міфи? - Завдяки чому вони збереглися до нашого часу? - Про що розповідається у міфах? - Чим міф відрізняється від казки? - Чим міф відрізняється від оповідання? 3. Літературний диктант. - Водяний хаос. (Нук) - Дивовижна квітка, у якій ховалось мале дитя. (Лотос) - Богиня Нюйва виліпила першу людину з... (глини). - Правнук Слави й Гука, нащадок могутніх гукрів. (Мисливець) - Бог-громовержець. (Перун) - Митець, який зробив крила. (Дедал) 4. Команди одержують картки-завдання з трьома варіантами відповідей, серед яких слід обрати правильний. 1) Знайдіть правильне визначення міфу. Міф - це: а) казка, яка розповідає про вигаданих істот; б) легенда про фантастичні події; в) розповідь, що передає уявлення давніх людей про природні явища і долю людську. 2) Слово «міф» походить із...: а) грецької мови; б) латинської мови; в) слов'янської мови. 3) В єгипетських міфах батько богів мав ім'я: а) Ра; б) Нук; в) Великий Гоготун. 4) Праматір'ю людей у китайських міфах є: а)богиня Лада; б) богиня Нюйва; в) богиня Шень. 5) У слов'янській міфології Перун - це бог: а) блискавки і грому; б) полювання; в) птахів і звірів. Відповіді: 1) - в; 2) - а; 3) - а; 4) - б; 5) - а. 5. Творче завдання. - Прочитайте назви богів давніх слов'ян. Пофантазуйте, які імена ви б їм дали. Бог грому і блискавки - Перун. Бог сонця - Сварог. Бог небесного вогню - Дажбог. Місце, де перебували добрі боги,- Вирій. Бог зла, ворог людей і світла - Чорнобог. Бог живої природи - Ярило. 6. Гра «Перевірте твердження». - Потрібно сказати тільки «так» чи «ні». а) Спочатку у Всесвіті були земля і небо. (Ні) 6) Нук - батько богів. (Так) в) У пелюстках Лотоса ховалося Сонце. (Ні) г) Ра - бог сонця. (Так) д) Великий Гоготун - творець світу. (Ні) є) В єгиптян творець світу - бог-Сонце. (Так) 7. Гра «Речові докази». Команди отримують «речові докази» (речі, які так чи інакше пов'язані з героями міфів). - Кому належать ці речі? а) Пір'я («Дедал та Ікар»); б) яйце («Створення світу»); в) глина («Створення людей»); г) стріла («Гнів Перуна»). 8. Конкурс капітанів. Капітани повинні впізнати літературного героя за його характеристикою. а) Жив він в Афінах. Був великим митцем, різьблярем, будівничим. Був талановитим, винахідливим, розумним. Зробив пташині крила для польотів. (Дедал) б) Він молодий, найкращий стрілець з лука. Сміливий, дужий, спритний, хоробрий. Нащадок гукрів. (Мисливець) 9. Підсумок конкурсу. Виставлення балів, визначення переможця. IV. Підсумок уроку - Ось на цьому й закінчилась наша подорож в країну давнини, де люди вірили в дива, а також у те, що природа вся жива, - вони вміли її чути. Хочу побажати вам бути чуйними, добрими, намагатися творити тільки добро. Але на цьому наша подорож у світ літератури не закінчується. Попереду в нас - нові зустрічі на «сторінках історії». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4064 | |
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Всього коментарів: 0 | |