💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Міфи народів світу

Тема: Міфи народів світу

Мета: збагачувати мовний запас учнів; поглиблювати знання учнів про міфи як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку творів; розширювати читацький кругозір; виховувати інтерес до народної творчості.

Обладнання: таблиці для читання, виставка книг.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Оголошення теми і мети уроку

1. Вступна бесіда.

- Ще один жанр фольклору, який ми вивчили, це міфи. Колись давно люди намагалися пояснити різні явища природи, виникнення світу чи істот діями надприродних істот чи богів. Ці чарівні історії передавались з покоління в покоління. Так з'явилися міфи, що означає з грецької «переказ». З часом їх записали і зібрали як твори усної народної творчості.

У кожного народу були свої міфи, але не всі збереглися до нашого часу. У змісті міфів різних народів є чимало схожого: в них розповідається про богів, духів, створення світу, героїчні подвиги.

На попередніх уроках ви читали міфи різних народів. Сьогодні ми повторимо і закріпимо вивчене про міфи.

Ми проведемо конкурс кращих знавців міфів народів світу і вирушимо у подорож до країн стародавнього світу.

III. Закріплення вивченого про міфи

1. Поділ учнів на команди. Вибір капітанів.

2. Розминка.

- Що таке міфи?

- Як виникли міфи?

- Завдяки чому вони збереглися до нашого часу?

- Про що розповідається у міфах?

- Чим міф відрізняється від казки?

- Чим міф відрізняється від оповідання?

3. Літературний диктант.

- Водяний хаос. (Нук)

- Дивовижна квітка, у якій ховалось мале дитя. (Лотос)

- Богиня Нюйва виліпила першу людину з... (глини).

- Правнук Слави й Гука, нащадок могутніх гукрів. (Мисливець)

- Бог-громовержець. (Перун)

- Митець, який зробив крила. (Дедал)

4. Команди одержують картки-завдання з трьома варіантами відповідей, серед яких слід обрати правильний.

1) Знайдіть правильне визначення міфу.

Міф - це:

а) казка, яка розповідає про вигаданих істот;

б) легенда про фантастичні події;

в) розповідь, що передає уявлення давніх людей про природні явища і долю людську.

2) Слово «міф» походить із...:

а) грецької мови;

б) латинської мови;

в) слов'янської мови.

3) В єгипетських міфах батько богів мав ім'я:

а) Ра;

б) Нук;

в) Великий Гоготун.

4) Праматір'ю людей у китайських міфах є:

а)богиня Лада;

б) богиня Нюйва;

в) богиня Шень.

5) У слов'янській міфології Перун - це бог:

а) блискавки і грому;

б) полювання;

в) птахів і звірів.

Відповіді: 1) - в; 2) - а; 3) - а; 4) - б; 5) - а.

5. Творче завдання.

- Прочитайте назви богів давніх слов'ян. Пофантазуйте, які імена ви б їм дали.

Бог грому і блискавки - Перун.

Бог сонця - Сварог.

Бог небесного вогню - Дажбог.

Місце, де перебували добрі боги,- Вирій.

Бог зла, ворог людей і світла - Чорнобог.

Бог живої природи - Ярило.

6. Гра «Перевірте твердження».

- Потрібно сказати тільки «так» чи «ні».

а) Спочатку у Всесвіті були земля і небо. (Ні)

6) Нук - батько богів. (Так)

в) У пелюстках Лотоса ховалося Сонце. (Ні)

г) Ра - бог сонця. (Так)

д) Великий Гоготун - творець світу. (Ні)

є) В єгиптян творець світу - бог-Сонце. (Так)

7. Гра «Речові докази».

Команди отримують «речові докази» (речі, які так чи інакше пов'язані з героями міфів).

- Кому належать ці речі?

а) Пір'я («Дедал та Ікар»);

б) яйце («Створення світу»);

в) глина («Створення людей»);

г) стріла («Гнів Перуна»).

8. Конкурс капітанів.

Капітани повинні впізнати літературного героя за його характеристикою.

а) Жив він в Афінах. Був великим митцем, різьблярем, будівничим. Був талановитим, винахідливим, розумним. Зробив пташині крила для польотів. (Дедал)

б) Він молодий, найкращий стрілець з лука. Сміливий, дужий, спритний, хоробрий. Нащадок гукрів. (Мисливець)

9. Підсумок конкурсу. Виставлення балів, визначення переможця.

IV. Підсумок уроку

- Ось на цьому й закінчилась наша подорож в країну давнини, де люди вірили в дива, а також у те, що природа вся жива, - вони вміли її чути.

Хочу побажати вам бути чуйними, добрими, намагатися творити тільки добро. Але на цьому наша подорож у світ літератури не закінчується. Попереду в нас - нові зустрічі на «сторінках історії».



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (14.03.2015)
Переглядів: 4112 | Рейтинг: 0.0/0
Письмова нумерація, запис чисел у нумераційну таблицю. Таблиця чисел першої с...
Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та ...
Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел. Розв’язання задач
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Додавання за допомогою числового...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]