💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Міфи народів світу

Тема: Міфи народів світу

Мета: збагачувати мовний запас учнів; поглиблювати знання учнів про міфи як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку творів; розширювати читацький кругозір; виховувати інтерес до народної творчості.

Обладнання: таблиці для читання, виставка книг.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Оголошення теми і мети уроку

1. Вступна бесіда.

- Ще один жанр фольклору, який ми вивчили, це міфи. Колись давно люди намагалися пояснити різні явища природи, виникнення світу чи істот діями надприродних істот чи богів. Ці чарівні історії передавались з покоління в покоління. Так з'явилися міфи, що означає з грецької «переказ». З часом їх записали і зібрали як твори усної народної творчості.

У кожного народу були свої міфи, але не всі збереглися до нашого часу. У змісті міфів різних народів є чимало схожого: в них розповідається про богів, духів, створення світу, героїчні подвиги.

На попередніх уроках ви читали міфи різних народів. Сьогодні ми повторимо і закріпимо вивчене про міфи.

Ми проведемо конкурс кращих знавців міфів народів світу і вирушимо у подорож до країн стародавнього світу.

III. Закріплення вивченого про міфи

1. Поділ учнів на команди. Вибір капітанів.

2. Розминка.

- Що таке міфи?

- Як виникли міфи?

- Завдяки чому вони збереглися до нашого часу?

- Про що розповідається у міфах?

- Чим міф відрізняється від казки?

- Чим міф відрізняється від оповідання?

3. Літературний диктант.

- Водяний хаос. (Нук)

- Дивовижна квітка, у якій ховалось мале дитя. (Лотос)

- Богиня Нюйва виліпила першу людину з... (глини).

- Правнук Слави й Гука, нащадок могутніх гукрів. (Мисливець)

- Бог-громовержець. (Перун)

- Митець, який зробив крила. (Дедал)

4. Команди одержують картки-завдання з трьома варіантами відповідей, серед яких слід обрати правильний.

1) Знайдіть правильне визначення міфу.

Міф - це:

а) казка, яка розповідає про вигаданих істот;

б) легенда про фантастичні події;

в) розповідь, що передає уявлення давніх людей про природні явища і долю людську.

2) Слово «міф» походить із...:

а) грецької мови;

б) латинської мови;

в) слов'янської мови.

3) В єгипетських міфах батько богів мав ім'я:

а) Ра;

б) Нук;

в) Великий Гоготун.

4) Праматір'ю людей у китайських міфах є:

а)богиня Лада;

б) богиня Нюйва;

в) богиня Шень.

5) У слов'янській міфології Перун - це бог:

а) блискавки і грому;

б) полювання;

в) птахів і звірів.

Відповіді: 1) - в; 2) - а; 3) - а; 4) - б; 5) - а.

5. Творче завдання.

- Прочитайте назви богів давніх слов'ян. Пофантазуйте, які імена ви б їм дали.

Бог грому і блискавки - Перун.

Бог сонця - Сварог.

Бог небесного вогню - Дажбог.

Місце, де перебували добрі боги,- Вирій.

Бог зла, ворог людей і світла - Чорнобог.

Бог живої природи - Ярило.

6. Гра «Перевірте твердження».

- Потрібно сказати тільки «так» чи «ні».

а) Спочатку у Всесвіті були земля і небо. (Ні)

6) Нук - батько богів. (Так)

в) У пелюстках Лотоса ховалося Сонце. (Ні)

г) Ра - бог сонця. (Так)

д) Великий Гоготун - творець світу. (Ні)

є) В єгиптян творець світу - бог-Сонце. (Так)

7. Гра «Речові докази».

Команди отримують «речові докази» (речі, які так чи інакше пов'язані з героями міфів).

- Кому належать ці речі?

а) Пір'я («Дедал та Ікар»);

б) яйце («Створення світу»);

в) глина («Створення людей»);

г) стріла («Гнів Перуна»).

8. Конкурс капітанів.

Капітани повинні впізнати літературного героя за його характеристикою.

а) Жив він в Афінах. Був великим митцем, різьблярем, будівничим. Був талановитим, винахідливим, розумним. Зробив пташині крила для польотів. (Дедал)

б) Він молодий, найкращий стрілець з лука. Сміливий, дужий, спритний, хоробрий. Нащадок гукрів. (Мисливець)

9. Підсумок конкурсу. Виставлення балів, визначення переможця.

IV. Підсумок уроку

- Ось на цьому й закінчилась наша подорож в країну давнини, де люди вірили в дива, а також у те, що природа вся жива, - вони вміли її чути.

Хочу побажати вам бути чуйними, добрими, намагатися творити тільки добро. Але на цьому наша подорож у світ літератури не закінчується. Попереду в нас - нові зустрічі на «сторінках історії».



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (14.03.2015)
Переглядів: 4064 | Рейтинг: 0.0/0
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ...
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]