Тема: Вступний урок до теми «Міфи народів світу. Сторінки з історії» Мета: дати уявлення учням про міфи, причини їх появи; ознайомити з уривками з міфів; розвивати творчу уяву; виховувати повагу до історичної спадщини. Обладнання: картки із словами для розчитування, ілюстрації із зображенням міфічних героїв. ХІД УРОКУ І. Вправи для підвищення швидкості читання 1. Гра «Складіть прислів'я». ...ніж золото багатого. ...потім думу гадай. ...нема в нього й листя. Спершу про Вітчизну подбай,... Нема в дерева коріння,... Ліпше честь бідного,... 2.Читання слів-анаграм. Дилеген, чітпри, кизка, ромовкиско, кибай, фимі. (Легенди, притчі, казки, скоромовки, байки, міфи) - Який жанр твору для вас новий? II. Вивчення нового матеріалу 1. Мотивація навчальної діяльності. - Прочитайте тему, записану на дошці: «Міфи народів світу. Сторінки з історії». На уроках із вивчення матеріалу цього розділу ви дізнаєтесь багато цікавого: що таке міфи, як вони виникли, про що в них розповідається. 2. Розповідь вчителя. - Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу, називають міфом. У дуже давні часи, коли людині були незрозумілими природні явища, стихії, вона, відчуваючи своє безсилля перед ними, намагалася пояснити їх. Саме тоді людська фантазія й витворила ці фантастично-поетичні розповіді про надприродні сили, які нібито справді живуть і втручаються в життя людини. Слово міф грецького походження, означає воно слово, переказ. Міфи відрізняються від казок тим, що казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними (нібито так насправді було). Кожен народ світу має свої міфи. Дуже відомими є міфи стародавньої Греції, які розповідають про пригоди та подвиги людей-героїв (дітей різних богів та богинь). Вони наділені надприродною силою, сміливістю і спритністю. Один із найпопулярніших міфічних героїв - Геракл. Він - син Зевса і цариці Алкени. Щоб стати безсмертним, Геракл мав здійснити дванадцять подвигів. 3. Читання дітьми міфу про шостий подвиг Геракла («ланцюжком»). 4. Бесіда за змістом. - Яке завдання постало перед Гераклом? - Що мав дістати за роботу Геракл? - Чи дотримав свого слова цар Авгій? 5. Знайомство із книгою Сергія Плачинди «Міфи і легенди давньої України». 1) - Має давні міфи й український народ. Богом над Богами, Творцем Всесвіту давні слов 'яни вважали Рода. Він дарував життя усьому живому - людям, звірам, птахам. Дощ - то наслання від нього для того, щоб задовольнити спрагу на землі. Доля людини - то теж дарунок Рода. Живе Род на небі, їздить на хмарах. Жіночі божества - Рожаниці - уособлювали в собі народження і мали таємний зв'язок із зірками. А душа людини - то іскра небесного вогню, зірка, яку Бог запалює при народженні дитини і гасить, коли людина помирає. Роду і Рожаницям належало приносити жертву у вигляді хліба, сиру, меду... 2) Перегляд ілюстрацій із книги. 6. Зачитування уривків із міфів окремими дітьми. III. Підсумок уроку - Що цікавого дізналися на уроці? - Що таке міф? - Із якої мови походить це слово? - Чим міф відрізняється від казки? - Про яких міфологічних героїв ви дізналися? IV. Домашнє завдання Намалювати міфологічного героя, про якого ви дізнались на уроці. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1187 | |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Всього коментарів: 0 | |