💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка»

Тема: А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка»

Мета: формувати вміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів; виховувати почуття товариськості.

Обладнання: портрет А. Костецького, картки зі словами.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Вікторина «Згадайте назви віршів».

— Пригадайте назви віршів, знайомих вам з уроків читання у 2 і 3 класі, прочитавши уривки з них. Будьте уважні, адже в кожному з них прихована назва.

«Б_тьк_вщ_н_ — ц_ м_м_ і т_т_» («Батьківщина»)

«Найдорожчестоїтьзасловами:всвітівсепочинаєтьсязмами» («Все починається з мами»)

«Жал_, що є в_е дл_ вс_ого д_вн_ і_ена» («Імена»)

«Метеликаловитиянехочу_» («Не хочу!»)

«Ох, н_пр_ст_ т_к х_д_т_ в Г_СТ_!» («У гостях»)

«Усе,щозгубили, — шукайтейзнаходьте!» («Бюро знахідок»)

— Чи пригадали ви автора цих творів? (Анатолій Костецький)

2. Читання деформованого тексту.

— Із творчістю Анатолія Костецького ми вже знайомилися. Пригадайте, про що він пише.

Головні герої віршів поета — це ваші ровесники. Вони жваві, непосидючі, вони — мрійники і фантазери. Які теми розкриває Костецький у своїх творах, ви дізнаєтесь, прочитавши деформований текст.

У свохї рахтво тоеп шипе пор четяди житят, неспонев відкттіври, мо-гуру. коритВід і йозсерно, але зеб чаньпов опет вогорить рпо ет, як треаб жидрути, битилю, ямріти, тивчися. (У своїх творах поет пише про дитяче життя, сповнене відкриттів, гумору. Відкрито і серйозно, але без повчань поет говорить про те, як треба дружити, любити, мріяти, вчитися.)

II. Повідомлення теми уроку

— На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із новими героями творів Анатолія Костецького.

III. Опрацювання вірша А. Костецького «Буває все...»

1. Слухання вірша, який читає учитель.

— Чого у світі не буває ніколи?

2. Словникова робота.

3. Повторне читання вірша мовчки.

— Що означає, коли тебе забув друг?

4. Аналіз вірша. Вибіркове читання.

— Які незвичайні явища трапляються у світі?

— Прочитайте, чого не буває ніколи. Чи погоджуєтеся ви з цими словами?

— Продовжте міркування: «Справжній друг — це той, хто...».

5. Вправи для розвитку швидкості читання.

1) Читання «луною» за вчителем.

2) Знайдіть і прочитайте найкоротше і найдовше речення. Найдовше речення прочитайте на одному видиху.

6. Виразне читання вірша.

— Які розділові знаки зустрічаються у вірші? Після яких рядків слід робити коротку паузу, а після яких — довгу? На яких словах в останньому реченні потрібно зробити логічний наголос?

IV. Опрацювання вірша А. Костецького «Краще — з друзями разом!»

1. Самостійне читання вірша (мовчки).

— Уважно прочитайте вірш. Від чийого імені ведеться розповідь?

— Коли відбуваються описані події?

друг

2. Повторне читання вірша «ланцюжком».

— Про які почуття розповідає хлопчик?

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Якими словами розпочинається вірш? Про які свої почуття розповідає хлопчик?

— Які слова вірша підкреслюють міцність дружби хлопців?

— Наведіть рядки, що передають захоплення друзів катанням на санках.

— Чому Славко не відгукнувся на запрошення хлопців?

— Як розумієте вислів за так? Чому Славко забув хлоп’ячу дружбу?

— Як друзі його «перевиховали»?

— Прочитайте слова, в яких передається головна думка вірша.

4. Вправи для розвитку швидкості читання.

1) Вправа на правильне інтонування речень

— Прочитайте всі окличні речення, а потім — питальні.

2) Гра «Доведіть, що...» (реченнями з тексту)

...дія відбувається взимку;

...хлопцям було весело обом;

...хлопці не забули вчинку Славка;

...хлопці вірять у хлопчачу дружбу;

...друзям вдалося змінити Славка.

5. Розвиток зв’язного мовлення.

1 група

Підготувати розповідь про те, якими уявляєте собі хлопців, де вони живуть, що з ними могло трапитись далі.

2 група

Уівіть, що вам слід створити мультфільм за цим віршем. Розкажіть, в якій послідовності мають бути зображені події.

6. Виразне читання вірша.

V.Опрацювання вірша А. Костецького «Словник Славка»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Що за незвичний словник був у Славка?

2. Словникова робота. Вправа на миттєве сприймання слів.

Слова на картках-блискавках: запитай — засміється, попроси — попросить, врешті-решт, дарма — нема.

— Прочитайте слова. Назвіть спільні буквені частини у кожній парі слів.

3. Повторне читання вірша (мовчки).

Учитель проводить під час читання гру «Небо і земля».

— Яка небезпека чатує на Славка?

4. Аналіз змісту вірша.

— Чим незвичний словник у Славка? В якому значенні вжите у вірші слово словник? (Запас слів, якими користується людина у своєму мовленні.)

— Зі скількох слів складається словник Славка?Оберіть слова із цього словника. Поміркуйте, про що вони свідчать.

— Прочитайте, яка небезпека чатує на Славка.

— Чи хотіли б ви мати такого друга? Чому?

— Що можете порадити Славкові, щоб він не залишився на самоті?

— Які слова слід частіше вживати, щоб спілкування приносило задоволення?

5. Вправи для розвитку читацьких навичок.

Гра «Хто знайде швидше?»

Учитель читає речення, які є відповідями Славка. Учні знаходять і зачитують, яким було прохання до нього. (Наприклад, учитель читає: «І почуєш: — Неохота!», учні: «Запитай: — Зробив роботу?»)

6. Виразне читання вірша.

— Яку інтонацію читання підказують виділені слова?

VI. Підсумок уроку

— Що об’єднує три вірші А. Костецького, які ми сьогодні читали?

— Які прислів’я про дружбу ви знаєте? (Справжній друг пізнається в біді. Дружби дружбою шукають. Людина без друзів, що дерево без коріння. Дружба — найдорожчий скарб. Друга шукай, а знайдеш — тримай.)



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.03.2015)
Переглядів: 1875 | Рейтинг: 0.0/0
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Приголосні мають різний характер
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]