Тема: А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка» Мета: формувати вміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів; виховувати почуття товариськості. Обладнання: портрет А. Костецького, картки зі словами. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Вікторина «Згадайте назви віршів». — Пригадайте назви віршів, знайомих вам з уроків читання у 2 і 3 класі, прочитавши уривки з них. Будьте уважні, адже в кожному з них прихована назва. «Б_тьк_вщ_н_ — ц_ м_м_ і т_т_» («Батьківщина») «Найдорожчестоїтьзасловами:всвітівсепочинаєтьсязмами» («Все починається з мами») «Жал_, що є в_е дл_ вс_ого д_вн_ і_ена» («Імена») «Метеликаловитиянехочу_» («Не хочу!») «Ох, н_пр_ст_ т_к х_д_т_ в Г_СТ_!» («У гостях») «Усе,щозгубили, — шукайтейзнаходьте!» («Бюро знахідок») — Чи пригадали ви автора цих творів? (Анатолій Костецький) 2. Читання деформованого тексту. — Із творчістю Анатолія Костецького ми вже знайомилися. Пригадайте, про що він пише. Головні герої віршів поета — це ваші ровесники. Вони жваві, непосидючі, вони — мрійники і фантазери. Які теми розкриває Костецький у своїх творах, ви дізнаєтесь, прочитавши деформований текст. У свохї рахтво тоеп шипе пор четяди житят, неспонев відкттіври, мо-гуру. коритВід і йозсерно, але зеб чаньпов опет вогорить рпо ет, як треаб жидрути, битилю, ямріти, тивчися. (У своїх творах поет пише про дитяче життя, сповнене відкриттів, гумору. Відкрито і серйозно, але без повчань поет говорить про те, як треба дружити, любити, мріяти, вчитися.) II. Повідомлення теми уроку — На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із новими героями творів Анатолія Костецького. III. Опрацювання вірша А. Костецького «Буває все...» 1. Слухання вірша, який читає учитель. — Чого у світі не буває ніколи? 2. Словникова робота. 3. Повторне читання вірша мовчки. — Що означає, коли тебе забув друг? 4. Аналіз вірша. Вибіркове читання. — Які незвичайні явища трапляються у світі? — Прочитайте, чого не буває ніколи. Чи погоджуєтеся ви з цими словами? — Продовжте міркування: «Справжній друг — це той, хто...». 5. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Читання «луною» за вчителем. 2) Знайдіть і прочитайте найкоротше і найдовше речення. Найдовше речення прочитайте на одному видиху. 6. Виразне читання вірша. — Які розділові знаки зустрічаються у вірші? Після яких рядків слід робити коротку паузу, а після яких — довгу? На яких словах в останньому реченні потрібно зробити логічний наголос? IV. Опрацювання вірша А. Костецького «Краще — з друзями разом!» 1. Самостійне читання вірша (мовчки). — Уважно прочитайте вірш. Від чийого імені ведеться розповідь? — Коли відбуваються описані події? друг 2. Повторне читання вірша «ланцюжком». — Про які почуття розповідає хлопчик? 3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Якими словами розпочинається вірш? Про які свої почуття розповідає хлопчик? — Які слова вірша підкреслюють міцність дружби хлопців? — Наведіть рядки, що передають захоплення друзів катанням на санках. — Чому Славко не відгукнувся на запрошення хлопців? — Як розумієте вислів за так? Чому Славко забув хлоп’ячу дружбу? — Як друзі його «перевиховали»? — Прочитайте слова, в яких передається головна думка вірша. 4. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Вправа на правильне інтонування речень — Прочитайте всі окличні речення, а потім — питальні. 2) Гра «Доведіть, що...» (реченнями з тексту) ...дія відбувається взимку; ...хлопцям було весело обом; ...хлопці не забули вчинку Славка; ...хлопці вірять у хлопчачу дружбу; ...друзям вдалося змінити Славка. 5. Розвиток зв’язного мовлення. 1 група Підготувати розповідь про те, якими уявляєте собі хлопців, де вони живуть, що з ними могло трапитись далі. 2 група Уівіть, що вам слід створити мультфільм за цим віршем. Розкажіть, в якій послідовності мають бути зображені події. 6. Виразне читання вірша. V.Опрацювання вірша А. Костецького «Словник Славка» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Що за незвичний словник був у Славка? 2. Словникова робота. Вправа на миттєве сприймання слів. Слова на картках-блискавках: запитай — засміється, попроси — попросить, врешті-решт, дарма — нема. — Прочитайте слова. Назвіть спільні буквені частини у кожній парі слів. 3. Повторне читання вірша (мовчки). Учитель проводить під час читання гру «Небо і земля». — Яка небезпека чатує на Славка? 4. Аналіз змісту вірша. — Чим незвичний словник у Славка? В якому значенні вжите у вірші слово словник? (Запас слів, якими користується людина у своєму мовленні.) — Зі скількох слів складається словник Славка?Оберіть слова із цього словника. Поміркуйте, про що вони свідчать. — Прочитайте, яка небезпека чатує на Славка. — Чи хотіли б ви мати такого друга? Чому? — Що можете порадити Славкові, щоб він не залишився на самоті? — Які слова слід частіше вживати, щоб спілкування приносило задоволення? 5. Вправи для розвитку читацьких навичок. Гра «Хто знайде швидше?» Учитель читає речення, які є відповідями Славка. Учні знаходять і зачитують, яким було прохання до нього. (Наприклад, учитель читає: «І почуєш: — Неохота!», учні: «Запитай: — Зробив роботу?») 6. Виразне читання вірша. — Яку інтонацію читання підказують виділені слова? VI. Підсумок уроку — Що об’єднує три вірші А. Костецького, які ми сьогодні читали? — Які прислів’я про дружбу ви знаєте? (Справжній друг пізнається в біді. Дружби дружбою шукають. Людина без друзів, що дерево без коріння. Дружба — найдорожчий скарб. Друга шукай, а знайдеш — тримай.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1875 | |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Приголосні мають різний характер |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Всього коментарів: 0 | |