Тема: В. Бичко «Казка, друзі, — не на сміх...». І. Франко «Лисичка-кума» Мета: збагатити знання учнів про творчість І. Франка; розвивати уміння виділяти у тексті головне, визначати головну думку твору; вчити дітей відшукувати в тексті влучні слова й вирази, які характеризують дійових осіб; виховувати почуття дружби, товариськості. Обладнання: ілюстрації до казки, портрет І. Я. Франка, збірки його творів для дітей, картки для розширення поля читання, таблиці складів, картки зі словами-анаграмами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Девіз уроку: Будьмо дружно працювати, Казку Івана Франка вивчати. II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Розчитування. Читання складових таблиць. 2. Вправа для розвитку мовленнєвого апарату. Робота зі скоромовкою. Ми обоє — довгохвості, Ти приходь до мене в гості! Будьмо знову рибу їсти! Хто ще хоче попоїсти? 3. Робота над чистомовкою. Ка-ка-ка — були Вовчик та Лисичка. Ти-ти-ти — задумали чесно працювати. Ти-ти-ти — домовилися картопельку посадити, Ти-ти-ти — але Лисичка надумала Вовка обдурити. 4. Робота з таблицями Шульте. 5. Читання слів-пірамід. 6. Прочитати слова. Л_с_чк_ (и и а) шв_дк_ (и о) г_л_сн_ (о о і) м_в_л_ (о и а) р_шт_ (е у) 7. Утворити нові слова з літер слова народилося. 8. Читання слів-анаграм (за варіантами). едму (меду) уагкв (гукав) оргикщ (горщик) облоіт (болоті) алпяніиц (паляниці) всат (сват) III. Підготовка до сприймання нового матеріалу Загадка Прийшла вона із добрим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід Та й замела мітлою слід. (Лисиця) IV. Опрацювання вірша В. Бичка «Казка, друзі, — не на сміх...» 1. Виразне читання вірша вчителем. — У чому переконує вас автор? 2. Читання вірша учнями мовчки. — На яких особливостях казки наголошує автор? — Із чим поет порівнює казку? Чому? — Що автор намагався цим віршем донести до читача? 3. Виразне читання вірша. V. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом І. Франка — Які твори І. Франка ви читали? Розповідь про письменника (кілька учнів напередодні готують розповідь). VI. Опрацювання казки І. Франка «Лисичка-кума» 1. Робота над заголовком. 2. Розгляд ілюстрації у підручнику. — Які дійові особи будуть героями твору? 3. Словникова робота. Читання слів (учні по рядах пояснюють значення). Полуденокчудернацькі корч згамкаю похресникидосягну горняткосхрупала 4. Первинне сприймання тексту. Казку починає читати вчитель, а кінцівку дочитують учні самостійно напівголосно. — В яку пору відбуваються події, відображені в казці? — Скільки разів Лисичка бігала «на хрестини»? 5. Повторне читання тексту казки учнями (мовчки). — На скільки частин можна поділити казку? 6. Вибіркове читання. — Що задумали Вовчик-братик і Лисичка-сестричка? — Де вони заховали страву? — Скільки разів Лисичка бігала в корчі? — Що Вовчик побачив у корчах? — Куди заховалася Лисичка від розлюченого Вовка? 7. Складання характеристики дійових осіб. 8. Визначення основної думки казки. — Що у казці схвалюється, а що — засуджується? — Яка основна думка казки? 9. Читання за особами частин казки (робота в групах). 10. Прочитайте прислів’я. Сло ко як ка том як ле, ді ле. вом, ми, лис гол сте лом, а (Словом, як листом, стеле, а ділом, як голками, коле.) VII. Домашнє завдання (за вибором) — Читати казку за особами. — Дібрати заголовки до логічно завершених частин. VIII. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1853 | |
Правила користування громадським транспортом |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |