Тема: М. Слабошпицький «Чудасія на балконі». В. Юрченко «Друзі» Мета: удосконалювати навички виразного правильного читання, вміння працювати з текстом; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: картки із словами. ХІД УРОКУ І. Удосконалення навичок читання 1. Складання найбільшої кількості слів зі складами: ра, ма, мі, во, ли, лк, де, ві, се, та, ра. 2. Читання піраміди слів. 3. Скласти слово. К Т А П Л С Н І М В А И Е Я — З яких творів ці герої? Що ви про них запам’ятали? II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Розповідь за малюнком. 2. Читання тексту. 3. Переказ тексту за складеним планом. III. Повідомлення теми і мети уроку — Ще одну цікаву історію ми зараз прочитаємо. Це оповідання Михайла Слабошпинського «Чудасія на балконі». М. Робота над твором М. Слабошпинського «Чудеса на балконі» 1. Словникова робота. — З’єднайте слово з його значенням стрілкою. — Які з цих слів почули вперше? 2. Читання тексту вголос «ланцюжком». Запитання після читання: — Де відбулась подія, про яку йдеться в оповіданні? Хто її головний герой? 3. Вибіркове читання. — Чи подобалась хлопчикові його квартира? — Прочитайте, який краєвид був із балкона. Прочитайте, хто жив на балконі. — Що мама знайшла в ящику? — Які стосунки були між качкою і мешканцями квартири? 4. Читання тексту парами вголос 5. Вправи для розвитку навичок читання. Гра «Знайдіть швидше» — Знайти у тексті речення, в яких є словосполучення «дика качка», «я сумнівався», «вереск здійнявся», «на крило». 6. Переказ оповідання від першої особи. 7. Творча робота. 1 група. Придумайте розповідь про те, як хлопчики допомогли лелеці перезимувати зиму. Журно Вереск Глитали крик ковтали жадібно, квапливо спів голубів сумно Турнотять 2 група. Придумати власне продовження оповідання. 3 група. Намалювати словесну ілюстрацію. 8. Робота в зошитах (самостійне складання плану). 9. Розповідь учителя про письменника. — Михайло Федорович Слабошпицький народився в 1946 році у с. Мар’янівка Черкаської області. Закінчив Київський університет ім. Т. Шевченка, факультет журналістики. Він є лауреатом премій ім. О. Біленького, ім. Лесі Українки, ім. Олени Пчілки. Написав багато оповідань про природу і про дітей. 10. Підсумкова бесіда. — Що автор хотів нам довести у своєму творі? Фізкультхвилинка для очей V.Робота над віршем В. Юрченко «Друзі» 1. Підготовка до сприймання нового матеріалу. 1) — Пригадайте казки, героєм яких є котик. 2) — Складіть розповідь про кота. 2. Гра «Складіть прислів’я і поясніть». З’єднати рисками частини прислів’їв і пояснити їх значення. — Як ви думаєте, чому коти і собаки так живуть? VІ. Повідомлення теми і мети опрацювання твору — Зараз ми прочитаємо вірш Валентини Юрченко про кота і собаку. 1. Читання вірша вчителем. Запитання після читання. — Якими тут описуються кіт і собака? 2. Словникова робота (демонстрація слів на картках, їх миттєве читання й сприймання). Прилетить, дрижить, муркотів, вскочив. 3. Читання вірша учнями мовчки. — Коли відбувалися події, про які йдеться у вірші? 4. Робота над змістом. — Яка була погода? Яким був кіт на порозі? — Де жив собака? Чому він пожалів кота? Чи справжні вони друзі? Доведіть свою думку. Покарали, як кота за сметану. — Чи змінився для вас зміст приказки «Живуть, як кіт з собакою» після ознайомлення з цим віршем? (Так, змінився. Вони живуть, як справжні друзі: дружно, мирно, допомагають одне одному.) 5. Гра «Знайдіть речення». — Зі словом муркотів; — Зі словами дрімає, гралися, світить. 6. Робота з ілюстрацією. — Хто зображений на ілюстрації? Якими автор зобразив Мурку і Ряб-ка? А якими ви їх уявляли? 7. Гра «Діафільм». Учні фантазують, які саме кадри повинні бути в діафільмі. VII. Підсумок уроку — Чи сподобався вам вірш Валентини Юрченко? Чим саме? — Який би ви підібрали до нього заголовок? — Чи спостерігали ви коли-небудь дивну дружбу між тваринами? VIII. Домашнє завдання 1 група. Скласти текст-міркування «Чому природа — неосяжна книга мудрості й краси?». 2 група. Переказувати оповідання від першої особи. 3 група. Виразно читати вірш, намалювати до нього ілюстрацію. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2142 | |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Декоративна аплікація |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |