💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

О. Копиленко «Кріт-неборака». Г. Тютюнник «Ласочка»

Тема: О. Копиленко «Кріт-неборака». Г. Тютюнник «Ласочка»

Мета: познайомити з особистістю О. Копиленка та Г. Тютюнника; викликати інтерес до їхньої творчості; вдосконалювати навички правильного та швидкого читання; розвивати вміння складати план та переказувати прочитане; знаходити в тексті описи й міркування, ознаки науково-популярного оповідання; виховувати бажання більше дізнаватися про тварин.

Обладнання: портрети письменників, малюнок крота і лисички, таблиці.

ХІД УРОКУ

I. Підготовка до сприймання нового матеріалу

Відгадування загадки.

Орач невідомий вселився до двору —

З-під низу веде борозенку,

А землю старанно відводить угору.

Назвіть його, діти, швиденько. (Кріт)

— Що ви знаєте про кротів? (Це невеличкий звір, який живе під землею, живиться личинками комах і дощовими черв’яками.)

II. Актуалізація опорних знань учнів

— Над яким твором ми працювали на минулому уроці?

— Хто його автор?

1. Стислий переказ твору.

2. Розповідь епізоду за малюнком.

3. Вибіркове читання.

— Прочитайте уривок, який найбільше вам сподобався, та поясніть, чому.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— А сьогодні на уроці ми прочитаємо оповідання О. Копиленка «Кріт-неборака», і ви дізнаєтесь багато нового про цих цікавих тварин.

IV. Робота над твором

1. Читання твору вчителем. Перевірка первинного сприймання.

— Що нового ви дізналися з прочитаного?

2. Словникова робота. Читання слів-пірамідок за вчителем.

впресову /*\ ватимерентгенів /А ським

чудер/ • \нацьке утрамбо/ • \ ваної

пло • \ дитьсядослід •\ ники

мо / • \ торноінже• \ нери

— Поясніть значення слів одне одному (сусідові по парті). Можна попросити допомоги в іншої групи.

3. Читання тексту учнями мовчки.

— Якщо вам ще зустрінуться незрозумілі слова, підкресліть їх у тексті олівцем та запитайте їхнє значення в сусіда по парті чи вчителя після читання.

4. Робота над змістом. Вибіркове читання.

— Де був автор? Кого він побачив? Чому він здивувався?

— Знайдіть у тексті опис крота.

— Де постійно живе кріт? Що він там робить?

— Прочитайте, який дослід провели учені та інженери. Що вони виявили? Зачитайте, куди кріт ховає землю, яку риє.

— Що ви дізналися про особливості будови тіла крота? Чим кріт допоміг інженерам?

5. Гра «Хто швидше».

— Знайдіть у тексті речення, в яких зустрічається слово кріт.

6. Робота з ілюстрацією.

— Хто зображений на малюнку? Складіть розповідь за малюнком.

7. Робота в зошитах.

Завдання по групах:

1) Скласти текст-міркування «Чим вам цікаві кроти».

2) Скласти опис тварини.

3) Доповнити речення.

• Кріт живе...

• Ходи у землі він прориває...

• Живиться ця тварина...

8. Підсумкова бесіда.

— Про яку тварину ми читали?

— Що дізналися нового?

— Як ви вважаєте, чи є це оповідання науково-популярним? Чому? Доведіть.

Фізкультхвилинка

Вийшли діти у лісок,

Заглянули за дубок,

Побачили зайчика,

Поманили пальчиком:

— Зайчик, зайчик, пострибай,

Свої лапки виставляй.

Почав заєць танцювати,

Малих діток забавляти.

Разом з зайчиком скоріше Потанцюймо веселіше.

V.Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Г. Тютюнника

1. Читання учнями статей про письменника.

2. Вибіркове читання за запитаннями.

— Де народився Григорій Тютюнник?

— Для кого він писав твори? Як називаються його збірки для дітей?

3. Розповідь учителя.

— Г. Тютюнник від раннього дитинства зазнав дуже багато випробувань. Під час голоду 33-го року помер його дідусь, а хлопчикові виповнилося тоді лише 1,5 року, і він перестав ходити, говорити, сміятися. Коли Григорію виповнилося 6 років, він залишився без батька. Почав жити у сім’ї батькового брата. Потім почалась Велика Вітчизняна війна, голод, поневіряння по чужих хатах. Вчився хлопець у ремісничому вчили-щі, голодував. Потім тяжко захворів.

Спочатку писав твори російською мовою, а після того, як прочитав словник Грінченка, почав писати українською. Більше половини творів Г. Тютюнника — для дітей.

Сьогодні ми прочитаємо один з них.

VI.Робота над оповіданням «Ласочка»

1. Словникова робота.

Читання слів за вчителем «луною».

Рибалитизакортіло

кунявпасовисько

облизнулося вудити

ожеледь

— Як ви розумієте їх значення? Прочитайте тлумачення слів у підручнику після тексту.

— Які з цих слів ви почули вперше?

2. Читання тексту учнями мовчки.

Запитання за прочитаним:

— Про кого цей твір? Кого звали Ласочкою?

— Де відбувалися події і коли?

— Яка пригода описується ?

3. Читання тексту «ланцюжком».

4. Розбір оповідання за змістом. Вибіркове читання.

— Із ким і як зустрівся Арсен?

— Зачитайте, яким вперше побачив лисеня Арсен. Чому воно сподобалось рибалці? Доведіть рядками з оповідання.

— Прочитайте опис лисеняти.

— Чому рибалка назвав лисеня Ласочкою?

— Як ви думаєте, чи було лисеня розумною і терплячою твариною? Зачитайте, як лисеня допомагало рибалити.

— Прочитайте опис зими.

5. Складання плану.

— Знайдіть в оповіданні три частини (зачин, основну частину, кінцівку). Скільки тут є самостійних частин?

Орієнтовний план

1) Ранок.

2) Гість на кручі.

3) Друзі.

4) Зима.

5) Сім’я Ласочки.

— Які частини плану відповідають частинам тексту? Якій частині тексту відповідає ілюстрація?

6. Творча робота, словесне малювання.

Кожна група придумує сюжет малюнку, дає йому назву.

7. Складання характеристики героїв.

Робота в зошитах.

— Яким був Арсен? Опишіть його зовнішність і характер. Якою була Ласочка?

8. Гра «Придумайте кінцівку».

— Пофантазуйте, як ще можна закінчити цю історію.

VII. Підсумок уроку

— Який твір сьогодні читали? Чому він так називається?

— Як ви думаєте, який це твір за жанром?

— Яка головна думка твору?

VIII. Домашнє завдання

1 група. Скласти розповідь за малюнком.

2 група. Переказувати оповідання за планом.

3 група. Навчитися виразно читати відповіді на запитання.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (03.03.2015)
Переглядів: 3113 | Рейтинг: 2.0/1
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]