Люби і знай свій рідний край

Тема: Люби і знай свій рідний край

Мета: розширити знання дітей про рідний край; розвивати зв’язне мовлення; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати лю -бов до рідного краю.

Обладнання: виставка книг, ілюстрації, фотоальбоми.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. («Люби і знай свій рідний край»)

— Як ви думаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?

III. Вступне слово вчителя

— Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де розташовані рідні домівки, міста і села, де кожна стежинка — це стежинка дитинства.

IV. Бесіда за темою

— Із чого і де починається для кожного батьківщина?

1-й учень

Зацвітає калина, зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна.

Це — моя Україна,

Це — моя Батьківщина,

Що, як тато і мама, одна!

2-й учень

Як не любить той край,

Де вперше ти побачив Солодкий дивний світ,

Що ми звемо життям?

3-й учень

Люблю я край наш дорогий,

Що зветься Україна,

Вітчизні хочу я своїй Зрости достойним сином.

4 - й у ч е н ь

Є в світі зваби немалі,

Цікава стежка кожна,

Але до рідної землі Збайдужитись не можна!

5-й учень. Рідний край! Поділля! Ласкава оселя... Тут ми вперше ступили на святу землю, вимовили перше слово «мама»...

V. Колективний розгляд книжок, поданих на виставці

— Назвіть книжки, які ви бачите.

— Хто взяв участь в оформленні виставки?

— Поясніть, за якими ознаками ви обирали книжки до уроку.

— Які книжки лежать у вас на партах? Назвіть їх.

VI. Аналіз прочитаних книг із використанням учнівських ілюстрацій

— Діти, розгляньте виставку малюнків.

— Хто є автором цього малюнка?

— До якої книжки він підготовлений?

— Про що ми дізналися з книжки?

— До якої книжки намальована ця ілюстрація?

— Прочитайте у книжці ті рядки, за якими створений малюнок.

VII. Знайомство з новим твором В. Сухомлинського. «Верба — мов дівчина золотокоса»

1. Читання тексту вчителем.

— Яку пору року описує автор?

2. Читання твору учнями мовчки.

— Підготуйте відповідь на питання: чому пташка буде щаслива?

3. Читання твору за методикою «Естафета».

4. Вибіркове читання.

— Знайдіть рядки, де зазначено, чому сумує верба.

— Що трапилось з пташиною?

— Чому перестала сумувати верба?

— Чому пташка буде щаслива?

— Із чим автор порівнює вербу? Чому?

— Знайдіть і прочитайте в тексті прикметники.

5. Бесіда за змістом.

1) Постановка запитань дітьми

2) Відповіді на запитання вчителя

— Де росла верба?

— Де жила пташина?

— Що зробив вітер?

— Куди полетіла пташина?

— Що стане весною?

6. Гра «Дочитайте до кінця».

Біля самого стовбура...

Весною вона прилетить...

І пташка буде...

Бо Батьківщина...

7. Визначення головної думки твору.

— Знайдіть і прочитайте те місце в тексті, де автор висловив головну думку. (Бо Батьківщина — це найдорожче для нас. Дорожчого за Вітчизну нема нічого.)

— Як ви розумієте ці слова?

VIII. Підсумкова бесіда

— Ви добре підготувалися до уроку, розповіли і продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ.

Що таке рідний край? Як називається наш край?

1-й учень

Є багато країн на землі,

В них — озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди Батьківщина!

2-й учень

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них Ті, що квітнуть у рідному краю.

3-й учень

Є багато пташок голосних,

Любі-милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них будуть ті,

Що лунають у рідній країні!

4 - й у ч е н ь

І тому найдорожчою нам Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна Дорога нам усім Україна!

5-й учень

На тій чужій землі не залишусь,

Моєї Батьківщини не покину.

Відчую її в серці й повернусь В подільський край, на рідну Україну!

IX. Домашнє завдання

Підготуватись до уроку за темою: «Цікавий світ навколо тебе».



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (02.03.2015)
Переглядів: 3222 | Рейтинг: 0.0/0
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
Складання таблиці множення числа 3. Приклади й задачі на дії різного ступеня
Ознайомлення із спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та за...
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]