💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Барви осені

Тема: Барви осені

Мета: вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане, працювати над художніми творами, робити аналіз прочитаного; розширювати кругозір дітей; виховувати почуття любові до рідної природи, прагнення оберігати її.

Обладнання: книжкова виставка на тему «Осінь», запис твору П. І. Чайковського «Пори року», репродукція картини І. Левітана «Золота осінь», малюнки, кошик із фруктами, овочами, гірлянди з осіннього листя.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми уроку

Робота над загадками

1. Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає.

Коли це буває? (Восени)

2. У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль —

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда.

— Коли осінь настає за календарем?

— Назвіть трьох синів осені. Чому в них такі імена?

— Яку роботу виконує кожен із синів осені?

— Якою буває осінь?

— А звідки в осені стільки золота?

2. Читання легенди про осінь вчителем.

3. Слово вчителя.

— Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом, за допомогою мелодії, у творах живопису. Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допоможуть на уроці поети, письменники, композитори, художники, а також власні спостереження. А урок ми проведемо у вигляді подорожі станціями.

III. Робота над темою уроку

1. Музична станція.

Слухання запису твору П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень».

— Які картини викликала музика у вашій уяві?

2. Ілюстративна станція.

Розгляд репродукції картини І. Левітана «Золота осінь», аналіз змісту картини.

— Ісаака Левітана — автора картини «Золота осінь» — називали поетом природи, що знаходив у непомітному пейзажі дивну красу.

3. Поетична станція.

— Які поетичні твори про осінь ви підготували? (Учні декламують вірші про осінь.)

4. Станція переказів.

Учні переказують зміст прочитаних творів про осінь, вибірково зачитують окремі частини з творів.

5. Колективна робота над оповіданням «Дарунки лісу» А. Волкова.

1) Читання оповідання підготовленим попередньо учнем.

2) Словникова робота.

Пояснити значення слів: приваблює, комора.

— Про які дарунки лісу говориться в оповіданні?

3) Робота в групах.

Прочитати оповідання самостійно. Підготувати відповіді на запитання.

I група

— Які лікарські рослини згадуються в тексті?

II група

— Якими ласощами пригощає ліс білочок, борсуків, бурундуків, ведмедів, дорослих і дітей?

III група

— Які їстівні гриби поклав у кошик лісовичок, слухаючи і читаючи оповідання разом з вами?

IV група

— Від чого застерігає нас автор? Чому?

6. Станція «Джерела народної мудрості».

1) Відгадування загадок про осінь.

Спочатку загадки пропонує вчитель, потім учні самостійно загадують свої загадки.

2) Робота над прислів’ями.

— Які прислів’я про осінь ви знаєте?

3) Робота з прикметами.

Учні зачитують прикмети осінніх місяців.

4) Розучування скоромовки.

В темних сінях в день осінній Пахне сіном і насінням.

IV. Підсумок уроку

— Намалюйте словесний портрет Осені.

— Що вам запам’яталося на уроці? Що найбільш сподобалося?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (27.02.2015)
Переглядів: 2559 | Рейтинг: 0.0/0
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Правила користування громадським транспортом
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]