Тема: Притчі: «Без труда нема плода»; «У пригоді»; «Батькові поради» Мета: ознайомити з суттєвими ознаками притчі; виховувати повагу до народної моралі; збагачувати словниковий запас новими словами; удосконалювати уміння читати за особами, з’ясувати головну думку, встановлювати взаємозв’язок між нею і заголовком твору; виховувати інтерес і повагу до усної народної творчості. Обладнання: плакат із кросвордом. ХІД УРОКУ І. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань Розгадування кросворда. 1.Словесно-музичний твір, який виконується однією особою або хором. (Пісня) 2. Населення, жителі однієї країни. (Народ) 3. Золоті зернята усної народної творчості. (Прислів’я) 4. Назва казки, в якій йдеться про те, як чоловік ходив міняти волів та повернувся додому без грошей. («Калиточка») 5. Як називають молоду особу жіночої статі? (Дівчина) 6. Розповідний твір про вигаданих осіб, події, часто з участю фантастичних сил. (Казка) — У виділеному стовпчику утворилося слово притча. Отже, сьогодні ми будемо знайомитися з притчами. II. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя. — Притча — це невеличке усне оповідання повчального характеру про якусь життєву пригоду, що стверджує справедливість народної моралі. 2. Робота над притчею «Без труда нема плода». 1) Первинне слухання притчі (читає вчитель). — Що ^ заголовком до притчі? — Як ви його розумієте? 2) Читання притчі мовчки, визначення її структурних частин. 3) Читання за особами. 4) Інсценізація притчі. 3. Робота над народною притчею «У пригоді». 1) Виразне читання вчителем. Перевірка сприймання. 2) Словникова робота. — Знайдіть після тексту, прочитайте і запам’ятайте значення таких слів: зглянься — змилуйся; тенета — сітка для ловлі звірів; заходилася — почала швидко робити; сторицею — у багато разів більше. 3) Підготовка до читання притчі за особами. Учні знаходять слова, які є підказкою того, з якою інтонацією слід чита -ти слова Миші (з проханням у голосі) та слова Лева (з гордістю в голосі). 4) Читання притчі за особами (особлива увага звертається на розділові знаки). 5) Визначення головної думки. — Знайдіть речення, в якому висловлено головну думку притчі. 6) Робота над прислів’ям. Співвідношення змісту прислів’я зі змістом притчі. І від малої мушки може бути велика користь. — Пригадайте твори, подібні до прочитаного за головною думкою. («Золоті зерна», «Про золоту рибку») ІІІ. Фізкультхвилинка М. Робота над народною притчею «Батькові поради» 1. Розповідь учителя. — Усі діти, які народжуються, однакові чи дуже схожі за своєю поведінкою: вони не вміють говорити, ходити та т. ін. І тому батьки з раннього віку вчать своїх дітей усього, що буде їм необхідне у майбутньому для життя. Але поруч із навчанням крокує завжди виховання. Адже не головне багато знати, головне — бути гарною, вихованою, людяною, порядною, охайною людиною. Кожен батько і кожна мати мріє мати таку дитину, і тому вони завжди вчать своїх дітей тільки добра. І ми повинні дослухатись до батьківських порад. Саме про такі поради ви зараз прочитаєте в народній притчі «Батьківські поради». 2. Читання притчі мовчки. 3. Перевірка сприймання. — До чого батько привчав сина? Як про це сказано в притчі? Зачитайте. — З якою інтонацією потрібно читати виділені речення? Поміркуйте, що саме в них передано. 4. Стислий переказ притчі. V. Узагальнення вивченого — Що, на вашу думку, схвалюється в цих притчах? Доведіть свої міркування прислів’ями з текстів. 1) Без труда нема плода. 2) Добро, зроблене комусь, сторицею повернеться. VI. Домашнє завдання За однією з притч скласти коротке оповідання з таким самим заголовком. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3048 | |
Спостереження та досліди |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Правила користування громадським транспортом |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Мистецтво оригамі |
Всього коментарів: 0 | |