Тема: Твій друг — книга! Мета: дати учням загальні відомості про книгу як історичну пам’ятку людства, як коштовний скарб, в якому сховане джерело мудрості, нако-пиченеї віками; ознайомити з основними історичними етапами створення книги; пробуджувати в учнів бажання пізнавати нове, читаючи книги; виховувати у дітей любов і бережливе ставлення до книги. Обладнання: плакати з лабіринтами. Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ І. Сторінка «Поетична» Гра «Рима поруч!» Батько мені каже: — З книгою... (дружи), Рідну мову, синку, Завжди... (бережи). Мову ту, що люди Рідною зовуть, Ти ніде й ніколи, Синку, не... (забудь). Рідне слово-пісню Завжди серцем... (чуй), Як Вітчизну й матір, Їх люби,... (шануй). — А як же можна дружити з книгою? Адже вона — не людина і завжди мовчить... (Книга вміє без слів допомогти у скрутну хвилину, дає завжди потрібні поради і ніколи не зраджує.) — Отже, чи можна назвати книгу другом? II. Сторінка «Історична» Виступ бібліотекаря. — Книги стали для нас звичними. Вони з нами всюди. А ви ніколи не замислювалися над тим, скільки років найстаршій книзі? Розповідають, що один дивак багато років шукав першу книгу, проте так і не зміг її знайти. Але вам добре відомо, що перші книги писалися на камені, глині. Більше п’яти тисяч років глиняним книгам, знайденим у Давній Месопотамії! Книги у давнину виробляли також із кісток тварин, дерева, листя і кори дерев, шовку, шкіри, кукурудзяних стебел. Найбільшою бібліотекою стародавнього світу була Александрійська, в Єгипті. В ній було зібрано понад сімсот тисяч папірусних звитків. Та коли єгипетські фараони заборонили вивозити папірус до Пергам-ського царства, то пергамці знайшли інший матеріал для письма — пергамент, що виготовлявся зі шкіри телят і ягнят. Після цього багато часу минуло, поки китайці винайшли папір, спосіб виготовлення якого ще довго тримався в секреті. Так минали століття. Життя йшло вперед. Книга користувалася все більшим попитом. На Русі першу книгу — «Апостол» — надрукував Іван Федоров. На могилі першого друкаря у Львові накарбовано напис: «Друкар книг, перед тим не бачених». Старовинні друковані й писані книги зберігаються у наш час у найбільших бібліотеках світу. III. Сторінка «Робота в парі» (складання діалогів) 1. За початком «Я читаю тому...». 2. Вставити речення. Прочитати за особами діалог. РОЗМОВА У БІБЛІОТЕЦІ — Доброго дня! — Яку книжку ти прочитав? — Хто її написав? — Що найбільше сподобалось у книжці? М. Сторінка «Пройди лабіринт» Прочитайте, поясніть значення і запам’ятайте прислів’я. І варіант х г о т ь о л и т т и ю и т к и ж ь о н д ж он у з к р у й н е т (Хто з книгою дружить, той ніколи не тужить.) II варіант к о м е в ч е в е в и н т а ке р е с т д и а л ь к ц е к ьн ж к е н о н з я с в о (Книжка — то маленьке віконце, через яке весь світ видно.) V.Сторінка «Конкурс ораторів» Складання монологу на тему «Моя улюблена книга». 1. Розповіді учнів про прочитані книги та їхніх авторів. 2. Розгляд цих книжок, ознайомлення із зовнішніми та внутрішніми ознаками. VI. Сторінка «Поміркуй і підсумуй» 1. З’єднайте частини речень Книги — ... Одна книга,... Мудрим ніхто не вродився,... Золото добувають із землі,... Хата без книг,... Діти пояснюють значення прислів’їв. 2.Естафета загадок, відгадки до яких стосуються книг, письма, навчання. ...а знання — з книжок. ...ключ до знань. ...що день без сонця ...а навчився. ...тисячі людей навчає. VII. Підсумки уроку Учитель Вчіться, діти, мудра книжка Скаже вам чогось багато З того, що колись другими І посіяно, й пожато. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1274 | |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |