Тема: Як читають книги? Як читати «Читанку»? Розумні і вірні друзі (за К. Паустовським). Завітай до бібліотеки. Суперечка двох книг. В. Сухомлинський «Цікаво знати» Мета: залучити учнів до визначення мети читання різних книжок; розвивати бібліографічні вміння; збагачувати мовлення учнів літературознавчими термінами; удосконалювати уміння аналізувати текст, виділяти нову інформацію; виховувати любов до книги, бажання читати художню літературу. Обладнання: словники, довідники, енциклопедії, художні книжки, таблиці, записи на дошці. ХІД УРОКУ I. Організаційна частина II. Основна частина 1. Розчитування. 1) Дивлячись тільки на картки у центрі піраміди, вимовляйте слова. 2) Прочитайте гумореску повільно і тихо, потім — швидше і голосніше. Оля виправити двійку Намагалася давно. Дав учитель їй лінійку Й каже: «Виміряй вікно». Спалахнули в Олі щоки, Оля руки розвела: — Це вікно таке широке, А лінієчка — мала... 3) «Пеньочки». 4) Розсипались слова, зберіть їх. авзарт (завтра) чрова (вчора) сдьогіно (сьогодні) Прочитати їх повільно, у нормальному темпі, швидко. III. Актуалізація опорних знань 1. Читання вірша «До школи» (напам’ять). 2. Розповісти про будову (склад) книжки. 3. Робота з картками. Пронумерувати і з’єднати стрілками назви представників деяких професій, які працюють над створенням книги у певній послідовності. IV.Вивчення нового матеріалу 1. Бесіда («Світ навколо тебе, знання з книг, книги навколо тебе...») — А чи вмієте ви читати книги? 2. Читання з «Читанки» тексту «Як читають книги?» (Демонстрація різних видів книг: словники, довідники, енциклопедії тощо.) — А як же слід читати «Читанку»? (Читання учнями тексту підручника.) 3. Утворення словосполучень із двох стовпчиків. Прочитати журнал розглянути поезії погортати газета вивчити проаналізувати відповісти на запитання знайти визначення підручник збірка оповідань казки довідник 4. Робота над текстом «Розумні та вірні друзі». 1) Читання вчителем зачину. — Які поради читачам ви запам’ятали? 2) Самостійне читання учнями продовження тексту. — Визначити головну думку кожного абзацу. — Знайти найбільший за обсягом абзац. Скільки разів у ньому трапляється слово книга? 5. Фізкультхвилинка. 6. Читання вірша про книги (С. 14 «Читанки» зі статті «Завітай до бібліотеки!») — Де ми можемо побачити так багато книг? — Поясніть значення слів: алфавітний каталог, тематичний покажчик, анотація. 7. Самостійне читання учнями статті «Завітай до бібліотеки!» 8. Робота над текстом «Суперечка двох книг». 1) Читання тексту учнями «ланцюжком». 2) Словникова робота. шкіряній палітурці завойовники обкладинці 3) Перевірка за «Коротким словником читача» значень слів обкладинка, палітурка. 9. Читання учнями вголос тексту «Цікаво знати!» V. Підсумок уроку — Що нового дізнались про книгу? VI. Домашнє завдання Читати статті підручника, відповідати на запитання. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1697 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Всього коментарів: 0 | |