Інтегрований урок (розвиток зв’язного мовлення і образотворче мистецтво) « Весна»

Тема: Інтегрований урок (розвиток зв’язного мовлення і образотворче мистецтво)     « Весна»

Мета: 1. Вчити складати розповіді, вірші, аналізувати побачене і почуте; закріпити вміння відтворювати настрій пори року у малюнку.

            2.Виховувати почуття прекрасного.

            3.Розвивати фантазію, вигадку, мовлення, самостійність.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на урок слід взяти творчість, точність, красу слова, охайність, майстерність, дружбу і взаємодопомогу. Природа і людина! Які близькі слова!Адже життя людини цілком залежить від природи. Природа не тільки годує нас, одягає, дає нам змогу працювати, вона збагачує нас, приносить радість. Я бачу радість природи у шепоті листя, пісні ластівки, а ви? ( В дзюрчанні струмка, пісні вітерця, теплоті сонця …
  • Знайте, діти, що природа тішить тільки того. Хто вміє не просто дивитися й слухати, а вміє бачити й чути. Природа радує допитливих і кмітливих, нагороджує їх своїми дарами, умінням доторкнутися до прекрасного серцем.  Я зірвала квітку і вона зів’яла. Я піймала метелика і він загинув на моїй теплій долоні. І тоді я зрозуміла, що торкнутися краси і не погубити її можна тільки серцем. Запам’ятайте такі слова: « Краса світу належить людям. Зберегти красу в душі, запам’ятати, носити в серці – це і є культура людини».  Сьогодні на уроці ви зможете обгрунтувати своє ставлення до природи, до її краси, виразити свої почуття в роботах і тим довести свою культуру.

ІІІ. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Читання і аналіз вірша .
  • Послухайте вірш і скажіть, що схвилювало вас.

Весна – білосніжний кінь,

В квітках золотиста грива,

І ласки неначе просить.

А грива, добра й ляклива.

Весна – то срібляста пташка

І неба веселок просинь.

Весна – найсвітліша казка

І квітів барвистих простір. (В. Росоха)

- Якою бачить весну поетеса?

- Які порівняння( образні вислови) вона вжила?

- Як бачите, поетесі таки вдалось відчути весну всім серцем.

2. Бесіда про спосіб вираження почуттів засобами мистецтва.

- Дехто з вас на уроці захоче передати свої почуття малюнком.  Згадайте, як «говорять» фарби?

- Якими тонами передаємо радість, тепло, ясність? (Теплими – жовтими, червоними, оранжевими)

- Як передати грозу, що насувається, страх людини перед звіром? ( Холодними відтінками – синім, фіолетовим)

- Що відбувається, коли ми змішуємо кольори? ( З холодного тону можна утворити теплий відтінок)

3. Читання і аналіз уривка казки «Чотири доньки» ( Одночасно звучить музика Е. Гріга «Ранок» )

У матері Природи і батька Сонця було чоитри доньки. Кожного разу батьки готували їх до подорожі на Землю.   Ось настала черга Голубоокої дочки йти до людей. Мат из батьком сказали їй: «  Ти підеш на Землюдо полів, до замерзлих лісів доброю чарівницею. Розбудиш соне поле піснею жайворонка. Від твого погляду зруйнуються льодові темниці. Ти звільниш від оков річки і озера. Пробіжиш луками і полями, стелячи кругом пухнасті килими із зеленої трави.»

- Нахили голівку, сказала мати Природа і вдягла на голову доньки вінок із квіток медунки. Батько подарував їй новее платя із пелюсток фіалок і пролісків. Легка мантія прикрасила вбрання. На ній сиділи і виспівували своїх пісень птахи.

  Зібралася донька в дорогу. І вся вона булла така тендітна, як струмочок, гарна, як пісня жайворонка, весела, добра, радісна, як батько Сонце. Помилувалися батьки донькою і відпустили її на Землю.

  Весна-красна попрямувала у долину Різнобарвних снів. Там кожного року, у долині Голубих снів, на неї чекає  Синій кінь.

- Нам час в дорогу, коню мрії, - сказала Весна.- Наша дорога далека, ти підживися.

 Поскакав кінь до Синьої гори, під якою сховалося Джерело.

- Дозволь напитися, Синя горо?

  Гора відповіла:

- Пий, Синій коню.

Тоді кінь звернувся до моря:

- Могутнє море, дозволь мені викупатись у твоїх водах ?

   Море підхопило Синього коня і кинуло у свій вир.

 Посвіжішавши, звернувся кінь до Величного Лугу:

- Дозволь підживитися мені перед дорогою?

-  Найсмачніший корм для коня то незабудки, їж, коню.

   - От тепер сідай, Веснянко, на мене. Я готовий нести тебе у країну Мрій та Надії.Адже на нс там чекають і поля, і луки, і сади, і ріки… Чекають там на нас і люди, вдивляючись у голубу далечінь неба, у синяву моря. Чекають і сподіваються.

    ІV. Робота в групах. Слухання і аналіз робіт дітей.

- Ось і зустрілось з Весною поле, сад, ліс і луг  та, звичайно, людина.  Розкажіть чи намалюйте про це. ( Робота поділена на 4 сектори: поле, ліс, сад, луг)

*   Зустріч Весни  з полем.

                     \\\\  Прийшла весна. Поле грілося на сонечку і позіжало. Не хотілося йому прокидатися.

- Час вставати і братися за роботу, - каже йому Сонце.

- Я й саме справлюсь і без робітників, - відповіло Поле. Виросли на тому полі буряни та трава.Всі насміхалися з нього: і Сонце, і Дощ, і Вітер..

    Наступної весни прокинулося поле швидше за всіх. Прийшли робітники, засіяли його пашнею. Доглядали , поливали, милувалися ним. Неначе золоте море, звилювалося воно на Сонці.

- Ось тепер ти нам довподоби, - сказало Сонце.

- Це не я, - скромно відполвіло Поле, - це праця людська зробили мене таким.

            \\\\  Сонця теплі промінці

                      В полі землю зігрівають.

                     Пташечки – весни гінці,

                     В небі зграйками літають.

             \\\\   Діти  показують свої малюнки і аналізують їх.

  • Зустріч Весни з лісом.

              \\\\   Весна вступила в свої права. Вона проскакала на голубому коні полем і зупинилися в лісі. Змахнула вона чарівною палочкою - і набухли на деревах клейкі бруньки.  Змахнула вдруге – зазеленіла травичка. Втретє змахнула -  і прокинулись та вилізли з барлогів веселі ведмежата. Ті швиденько заходились просити Весну, щоб вона розбудила бджілок, бо дуже вже їм хочеться солодкого медку. Почув їх розмову Дятел і попросив, щоб Весна розбудила комах. Йому хотілося, щоб всі хвалили його за вправну роботу у лісі. Квіти просили сонячного тепла і теплого дощику...

       Уважно вислухала всіх добра Весна. І тут сталося диво: із дупла старого дуба вилетіли бджоли і полетіли збирати мід; з’явилися комахи і Дятлові вдалося показати свою вправність; весняний вітер розігнав хмари і на небі зявилося тепле, лагідне Сонце.

                  \\\\    Прийшла красуня_Весна,

                             До лісу тепло принесла.

                             На гілках зявились листочки,

                            Їх маленькі синочки.

                  \\\\  Діти показують свої малюнки і аналізують їх.

  • Зустріч Весни з садом.

                   ////  Прийшла Весна-чапівниця в сад. І раптом у ньому з’явилися шпаки і оселилися в шпаківнях. Їх веселий спів зранку будить  селян до роботи. Дерева з нетерпінням чекають буйного цвітіння. Прокинувся до схід Сонця- о, диво – сад зацвів, бджоли бринять, птахи співають… Заквітчана Весна, весела і щаслива, крокує садом у білому вбранні.

                  ////  Голубий кінь Весни садом проскакав.

                            Плаття з квіточок він Весні подарував.

                           Диво-диво трапилось – у садку все відновилось:

                           Вся земля причепурилась і трава прокинулась.

                           Чарівниця-Весна саду радість принесла,

                            Зачепила гілочку, розтулила квіточку,

                            Приголубила жучка і помчала до струмка.

                ////   Діти показують свої малюнки і аналізують їх.

  • Зустріч Весни з лугом.

                    \\\\ Виглянуло яскраве Сонечко і промінець уже тут як тут. Побіг стежками, доріжками через ліси, поля, сади і річки і зустрівся з лугом.

  • Добрий день, луже,- сказав Промінець.
  • Добрий день, віснику Весни, - відповів Луг.
  • Чому ти такий сумний? – Спитав Промінець.
  • Бо на мені немає рослин і тварин.
  • Не журись, Луже.  Зараз я всіх розбуджу, вмиються вони чарівною весняною водичкою і стане весело на лужку.

Промінець своїм теплом розбудив рослини і луг вкрився барвистим килимом квітів. Потім торкнувся сонних комах. Вони прокинулись і полетіли, весело помахуючи крильцями, на квіти.

  • Спасибі тобі, Промінчику. Тепер мені весело, бо поруч мої друзі.

Глянув Промінчик на свою роботу і замилувався: лужок зелений вкритий яскравими квітами, а на них різнобарвя комах. 

                  \\\\   Сьогодні свято - бал Весни.

                            На лужку зеленім

                            У метушні чарівній

                            Веселий квітів спів

                 \\\\  Діти показують свої малюнки і аналізують їх.

V. Руханка.

VІ. Підсумок уроку.

  • Розкажіть про враження від уроку.
  • Оцініть свою роботу в групі
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 1924 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]