Тема: Інтегрований урок (розвиток зв’язного мовлення і образотворче мистецтво) « Весна» Мета: 1. Вчити складати розповіді, вірші, аналізувати побачене і почуте; закріпити вміння відтворювати настрій пори року у малюнку. 2.Виховувати почуття прекрасного. 3.Розвивати фантазію, вигадку, мовлення, самостійність. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу.
Весна – білосніжний кінь, В квітках золотиста грива, І ласки неначе просить. А грива, добра й ляклива. Весна – то срібляста пташка І неба веселок просинь. Весна – найсвітліша казка І квітів барвистих простір. (В. Росоха) - Якою бачить весну поетеса? - Які порівняння( образні вислови) вона вжила? - Як бачите, поетесі таки вдалось відчути весну всім серцем. 2. Бесіда про спосіб вираження почуттів засобами мистецтва. - Дехто з вас на уроці захоче передати свої почуття малюнком. Згадайте, як «говорять» фарби? - Якими тонами передаємо радість, тепло, ясність? (Теплими – жовтими, червоними, оранжевими) - Як передати грозу, що насувається, страх людини перед звіром? ( Холодними відтінками – синім, фіолетовим) - Що відбувається, коли ми змішуємо кольори? ( З холодного тону можна утворити теплий відтінок) 3. Читання і аналіз уривка казки «Чотири доньки» ( Одночасно звучить музика Е. Гріга «Ранок» ) У матері Природи і батька Сонця було чоитри доньки. Кожного разу батьки готували їх до подорожі на Землю. Ось настала черга Голубоокої дочки йти до людей. Мат из батьком сказали їй: « Ти підеш на Землюдо полів, до замерзлих лісів доброю чарівницею. Розбудиш соне поле піснею жайворонка. Від твого погляду зруйнуються льодові темниці. Ти звільниш від оков річки і озера. Пробіжиш луками і полями, стелячи кругом пухнасті килими із зеленої трави.» - Нахили голівку, сказала мати Природа і вдягла на голову доньки вінок із квіток медунки. Батько подарував їй новее платя із пелюсток фіалок і пролісків. Легка мантія прикрасила вбрання. На ній сиділи і виспівували своїх пісень птахи. Зібралася донька в дорогу. І вся вона булла така тендітна, як струмочок, гарна, як пісня жайворонка, весела, добра, радісна, як батько Сонце. Помилувалися батьки донькою і відпустили її на Землю. Весна-красна попрямувала у долину Різнобарвних снів. Там кожного року, у долині Голубих снів, на неї чекає Синій кінь. - Нам час в дорогу, коню мрії, - сказала Весна.- Наша дорога далека, ти підживися. Поскакав кінь до Синьої гори, під якою сховалося Джерело. - Дозволь напитися, Синя горо? Гора відповіла: - Пий, Синій коню. Тоді кінь звернувся до моря: - Могутнє море, дозволь мені викупатись у твоїх водах ? Море підхопило Синього коня і кинуло у свій вир. Посвіжішавши, звернувся кінь до Величного Лугу: - Дозволь підживитися мені перед дорогою? - Найсмачніший корм для коня то незабудки, їж, коню. - От тепер сідай, Веснянко, на мене. Я готовий нести тебе у країну Мрій та Надії.Адже на нс там чекають і поля, і луки, і сади, і ріки… Чекають там на нас і люди, вдивляючись у голубу далечінь неба, у синяву моря. Чекають і сподіваються. ІV. Робота в групах. Слухання і аналіз робіт дітей. - Ось і зустрілось з Весною поле, сад, ліс і луг та, звичайно, людина. Розкажіть чи намалюйте про це. ( Робота поділена на 4 сектори: поле, ліс, сад, луг) * Зустріч Весни з полем. \\\\ Прийшла весна. Поле грілося на сонечку і позіжало. Не хотілося йому прокидатися. - Час вставати і братися за роботу, - каже йому Сонце. - Я й саме справлюсь і без робітників, - відповіло Поле. Виросли на тому полі буряни та трава.Всі насміхалися з нього: і Сонце, і Дощ, і Вітер.. Наступної весни прокинулося поле швидше за всіх. Прийшли робітники, засіяли його пашнею. Доглядали , поливали, милувалися ним. Неначе золоте море, звилювалося воно на Сонці. - Ось тепер ти нам довподоби, - сказало Сонце. - Це не я, - скромно відполвіло Поле, - це праця людська зробили мене таким. \\\\ Сонця теплі промінці В полі землю зігрівають. Пташечки – весни гінці, В небі зграйками літають. \\\\ Діти показують свої малюнки і аналізують їх.
\\\\ Весна вступила в свої права. Вона проскакала на голубому коні полем і зупинилися в лісі. Змахнула вона чарівною палочкою - і набухли на деревах клейкі бруньки. Змахнула вдруге – зазеленіла травичка. Втретє змахнула - і прокинулись та вилізли з барлогів веселі ведмежата. Ті швиденько заходились просити Весну, щоб вона розбудила бджілок, бо дуже вже їм хочеться солодкого медку. Почув їх розмову Дятел і попросив, щоб Весна розбудила комах. Йому хотілося, щоб всі хвалили його за вправну роботу у лісі. Квіти просили сонячного тепла і теплого дощику... Уважно вислухала всіх добра Весна. І тут сталося диво: із дупла старого дуба вилетіли бджоли і полетіли збирати мід; з’явилися комахи і Дятлові вдалося показати свою вправність; весняний вітер розігнав хмари і на небі зявилося тепле, лагідне Сонце. \\\\ Прийшла красуня_Весна, До лісу тепло принесла. На гілках зявились листочки, Їх маленькі синочки. \\\\ Діти показують свої малюнки і аналізують їх.
//// Прийшла Весна-чапівниця в сад. І раптом у ньому з’явилися шпаки і оселилися в шпаківнях. Їх веселий спів зранку будить селян до роботи. Дерева з нетерпінням чекають буйного цвітіння. Прокинувся до схід Сонця- о, диво – сад зацвів, бджоли бринять, птахи співають… Заквітчана Весна, весела і щаслива, крокує садом у білому вбранні. //// Голубий кінь Весни садом проскакав. Плаття з квіточок він Весні подарував. Диво-диво трапилось – у садку все відновилось: Вся земля причепурилась і трава прокинулась. Чарівниця-Весна саду радість принесла, Зачепила гілочку, розтулила квіточку, Приголубила жучка і помчала до струмка. //// Діти показують свої малюнки і аналізують їх.
\\\\ Виглянуло яскраве Сонечко і промінець уже тут як тут. Побіг стежками, доріжками через ліси, поля, сади і річки і зустрівся з лугом.
Промінець своїм теплом розбудив рослини і луг вкрився барвистим килимом квітів. Потім торкнувся сонних комах. Вони прокинулись і полетіли, весело помахуючи крильцями, на квіти.
Глянув Промінчик на свою роботу і замилувався: лужок зелений вкритий яскравими квітами, а на них різнобарв’я комах. \\\\ Сьогодні свято - бал Весни. На лужку зеленім У метушні чарівній Веселий квітів спів \\\\ Діти показують свої малюнки і аналізують їх. V. Руханка. VІ. Підсумок уроку.
| |
| |
Переглядів: 1950 | |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Звірі |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |