Продовження « Подорожі до замку « Писемної Мови». Урок-казка

Тема: Продовження « Подорожі до замку « Писемної Мови». Урок-казка.

Мета: 1. Повторити і узагальнити вивчене про правопис слів, будову слова та частини мови. Закріплювати вміння складати діалоги.

               2.Виховувати почуття прекрасного.

              3.Розвивати самостійність, увагу, спостережливість.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Подорож до замку « Писемної Мови».

  • Мандруємо далі до замку «Писемної Мови». Подорож почнемо з Палацу Правил. Ви знаєте, діти, щоб перетнути вулицю, треба пам’ятати правила вуличного руху. Так от, щоб подорожувати по королівству Правопису, треба також знати правила.  У Палаці Правил живе чарівниця Орфографія. Вона хоче спитати вас, які правила правопису ви знаєте?
  • А тепер запишіть слова і поясніть їх правопис.

Весна, добродійка, до побачення, зелений, просьба, легкий, зявилися, говориться, Київ.

  • Ось ми і отримали дозвіл подорожувати далі. Думаю, слід зупинитися на Площі Знаків, де порядкує вчителька Графіка. Які розділові знаки вам відомі?
  • Розділіться на групи і розставте знаки в текстах.

1 група  - Пиши охайно каліграфічно зрозуміло грамотно Пиши так щоб кожен міг прочитати і зрозуміти написане Дотримуйся культури писемного мовлення.

2 група – Володіти культурою писемного мовлення  означає правильно чітко каліграфічно без помилок оформляти думки на письмі Охайний розбірливий почерк це вияв поваги до того хто читатиме написане тобою.

  • Попрацювали тепер можна і відпочити. Згадайте улюблену руханку і проведемо її.
  • Ой, доки відпочивали, я побачила вдалині якесь царство. Прочитайте, як воно називається. ( Царство феї Морфології )
  • Як ви думаєте, про що можна дізнатись там? ( Про частини мови)
  • А ось поруч річка Словотворення. Давайте спочатку зупинимось тут, адже, щоб її перетнути, слід виконати завдання.
  • Розберіть за будовою слова « білесенький, тихесенько, рівнесенька».
  • Доберіть споріднені слова до слів» літо, ліс, село» і позначте будову слова.
  • Складіть діалог «Заблукав», використовуючи карту нашої подорожі. ( Кожна група складає діалог про те, як потрапити в країну Іменника,  Дієслова чи Прикметника )
  • Чи знаєте ви, як підкреслити ці частини мови у реченні?
  • Фея Морфологія вам дарує казку  «Сім’я слів» ( Мама, тато, діти. Хто? Що? Що робить? Яка? Яке? )

Фея Морфологія попросила Буратіно:

  • Придумай речення і підкресли в ньому слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? однією лінією, ЩО РОБИТЬ? ЩО РОбИТИ? – двома, а ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? – хвилястою.
  • Це дуже просто, відповів Буратіно і написав: «Мама і тато виховують маленьких дітей». Але коли почав підкреслювати слова, то все переплутав. Довго зітхав, пригадував, розфарбував одні слова в горошок, інші – в ялинку.
  • Це що за малярство? Суворо спитала його Мальвіна. Ти, мабуть, довго сидів у коморі?

Буратіно почав голосно плакати і примовляти:

  • Бідний я, нещасний, і навіщо потрібні ті дурні питання і рисочки. Я ніколи в житті їх не запам’ятаю. Не хочу  в комору, боюсь…

Тут на рев примчав Артемон і сказав:

  • Не реви марно, а уважно подивись на цю клітку.

Буратіно втупився в клітку, в якій жила сімя папуг, прислухався і від подиву відкрив рот. Яскраво-червона мама з жовтою смужкою від голови до хвоста суворо цвірінькала:» ЩО за шум? ХТО це з довгим носом?» Блакитний тато з двома білими смужками по боках бив крилами і тривожно цвірінькав: « ЩО ж Робити? Ох, ЩО ж цей довгоносий РОБИТЬ?» А маленькі строкаті дітки з хвилястими фартушками на грудях пискляво навперебій обмірковували: « ЯКИЙ у нього смішний клюв? ЯКА в нього гарна куртка? ЯКЕ в нього патлате піря? ЯКЕ некрасиве цвірінькання?»

   Буратіно не образився, а тут же правильно поставив питання і підкреслив усі слова. Він зрозумів: головне і перше слово «МАМА», а питання до нього ХТО? ЩО?, а оскільки в мами на грудках одна смужка – значить одна лінія. Друге слово «ТАТО». У папуги дві смужки на грудях, отже підкреслювати треба двома лініями і питання ЩО РОБИТИ?. А слова-дитинчата – це малята дуже вже цікаві і все цвірінькають: ЯКА? ЯКЕ? ЯКИЙ? ЯКІ? . У них грудки хвилясті, отже й лінії будуть хвилясті.

     Буратіно дуже зрадів, бо він нарешті все зрозумів. ( С. Якименко)

  • А ви зрозуміли?
  • Коли так, то виконайте завдання феї Морфології і ви: « Перепишіть і підкресліть слова, як частини мови різними лініями».

Весна прийшла! Тепло знайшла! -

кричать дівчатка й хлопчики.

Тепляк дмухнув, крилом махнув,

по бороді лоскочеться. ( Л. Глібов)

  • Що ж подорож наша сьогодні завершується. Скажіть, що вам сподобалось?
  • А може хтось розповість, що він згадав сьогодні, відвідуючи гостинних людей?
  • Яким повинно бути писемне мовлення?

V. Домашнє завдання.

-  Складіть і запишіть  казку « У королівстві Іменника ( Дієслова, Прикметника) « ( на вибір)

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 1463 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Значення природи для життя людини
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
Робочий стіл. Піктограми
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]