Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Лист.
Мета: 1. Вчити писати листи, слідкувати за послідовністю розповіді та культурою мовлення. добирати переконливі докази. Аналізувати. Робити висновки.
2.Виховувати бажання робити приємне близьким людям.
3.Розвивати зв’язне мовлення.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Заспіваємо пісню-гру «Хто сьогодні народився?» ( хоровод)
Хто сьогодні народився?
В школу хто не запізнився?
Приспів
Знаєм, знаєм, знаєм
Й того привітаєм,
Й того привітаєм.
А кому веселі діти
Принесли ці ніжні квіти?
Приспів
Й тому, кого знаєм,
Пісню заспіваєм.
Приспів
Й тому , кого знаєм,
Щастя побажаєм.
Приспів
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Про яке свято ця пісня?
- У житті кожної людини бувають пам’ятні дати: загальнодержавні, особисті, релігійні. До яких свят відноситься день народження? ( Особисте)
- Чим відрізняється особисте свято від державного? Релігійного?
- Назвіть особисті свята родини.
- Як вітають рідних?
- Як привітати людину, коли її немає поруч?
- Чи можна якось, не використовуючи телефон повідомити людину про події вашого життя? ( Поштовий лист, лист через Інтернет)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Словникова робота. Робота в групах.
- Знайдіть у словниках тлумачення слів « лист, листоноша, поштова скринька, Інтернет)
- Аналіз будови листа за таблицею.
- Лист – це текст, і писати його треба за певними правилами. Розглянемо таблицю і запам’ятаємо, з яких частин складається лист.
ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
|
ПРИКЛАДИ
|
Звертання
|
Шановний Іване Петровичу!
Дорога сестричко!
Любий друже!
|
Початкова форма про стан листування
|
Отримав Ваш лист … Давно не було листа … Отримала твій лист, але відразу не відповіла, оскільки …
|
Основний зміст листа, повідомлення про новини
|
Напишу тобі, що у мене нового в школі(вдома) … Я хочу розповісти Вам …
|
Запитання адресату
|
Як ваше здоров'я? Які у Вас новини? Що цікавого у тебе?
|
Подяка
|
Дякую за те, що …
|
Прохання написати лист
|
Я прошу вас написати мені … Прошу тебе відповісти на лист …
|
Передача вітань
|
Передайте вітання …
|
Прощання
|
До побачення … Міцно цілую і обнімаю …
|
Кінцівка і підпис
|
Ваш онук (ваша внучка) …
Твій друг ( твоя подруга) …
|
Дата і місце написання
|
18 липня 2009 р.
Івано-франківськ
|
- Правила звертання.
- Якщо звертаються до дорослої людини, Ви пишуть з великої букви.
- Привітання записують на окремому рядку.
- До прощання можна додати ще слова « з щирим вітанням, з повагою до Вас».
- Гра «Звертання»
- Як звернутися до кожної людини, зображеної на малюнках?
- Любі мої, рідні мої тату, мамо, сестричко, братику! Здрастуйте!
- Дорогий друже, привіт!
- Шановна Ганно Петрівно, добрий день!
- Робота в групах. Складання листа до однокласника з відпочинку.
V. Руханка.
Хоровод-вітання.
Візьмемося за руки, підемо на луки,
Сплетемо з ромашок віночок,
Станем у таночок.
Ой, котився віночок по лугу –
Здоров’я бажаємо другу.
Ой, котився віночок по полю –
Бажаємо щасливої долі.
VІ. Підсумок уроку.
Лист
Знов листа мені прислала мати,
Невеликий лист - на кілька слів.
Пише рідна, що навколо хати
Наш садок вишневий забілів.
Наче вчора бігав я до школи
І садив ті вишеньки малі.
А тепер гудуть над ними бджоли
І поважні пустуни-джмелі. ( В. Симоненко )
- Що прислали мати?
- Про які новини дізнався поет?
- Який лист написала мати? ( Невеликий)
- Можна написати зовсім короткий лист. Однак, важливо, щоб він був щирим і жаданим.
VІІ. Домашнє завдання.
- Напишіть лист бабусі і розкажіть їй про урок.
|