Розвиток зв’язного мовлення. Лист

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Лист.

Мета: 1. Вчити писати листи, слідкувати за послідовністю розповіді та культурою мовлення. добирати переконливі докази. Аналізувати. Робити висновки.

     2.Виховувати бажання робити приємне близьким людям.

     3.Розвивати зв’язне мовлення.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Заспіваємо пісню-гру «Хто сьогодні народився?» ( хоровод)

Хто сьогодні народився?

В школу хто не запізнився?

               Приспів

         Знаєм, знаєм, знаєм

        Й того привітаєм,

        Й того привітаєм.

А кому веселі діти

Принесли ці ніжні квіти?

           Приспів

Й тому, кого знаєм,

Пісню заспіваєм.

          Приспів

Й тому , кого знаєм,

Щастя побажаєм.

        Приспів

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Про яке свято ця пісня?
  • У житті кожної людини бувають пам’ятні дати: загальнодержавні, особисті, релігійні. До яких свят відноситься день народження? ( Особисте)
  • Чим відрізняється особисте свято від державного? Релігійного?
  •  Назвіть особисті свята родини.
  • Як вітають рідних?
  • Як привітати людину, коли її немає поруч?
  • Чи можна якось, не використовуючи телефон повідомити людину про події вашого життя? ( Поштовий лист, лист через Інтернет)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Словникова робота. Робота в групах.
  • Знайдіть у словниках тлумачення слів « лист, листоноша, поштова скринька, Інтернет)
  1. Аналіз будови листа за таблицею.
  • Лист – це текст, і писати його треба за певними правилами. Розглянемо таблицю і запам’ятаємо, з яких частин складається лист.

ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА

ПРИКЛАДИ

Звертання

Шановний Іване Петровичу!

Дорога сестричко!

Любий друже!

Початкова форма про стан листування

Отримав Ваш лист … Давно не було листа … Отримала твій лист, але відразу не відповіла, оскільки …

Основний зміст листа,  повідомлення про новини

Напишу тобі, що у мене нового в школі(вдома) … Я хочу розповісти Вам …

Запитання адресату

Як ваше здоров'я? Які у Вас новини? Що цікавого у тебе?

Подяка

Дякую за те, що …

Прохання написати лист

Я прошу вас написати мені … Прошу тебе відповісти на лист …

Передача вітань

Передайте вітання …

Прощання

До побачення … Міцно цілую і обнімаю …

Кінцівка і підпис

Ваш онук (ваша внучка) …

Твій друг ( твоя подруга) …

Дата і місце написання

18 липня 2009 р.

Івано-франківськ

  1. Правила звертання.
  • Якщо звертаються до дорослої людини, Ви пишуть з великої букви.
  • Привітання записують на окремому рядку.
  • До прощання можна додати ще слова « з щирим вітанням, з повагою до Вас».
  1. Гра «Звертання»
  • Як звернутися до кожної людини, зображеної на малюнках?
    • Любі мої, рідні мої тату, мамо, сестричко, братику! Здрастуйте!
    • Дорогий друже, привіт!
    •  Шановна Ганно Петрівно, добрий день!
  1. Робота в групах. Складання листа до однокласника з відпочинку.

V. Руханка.

Хоровод-вітання.

Візьмемося за руки, підемо на луки,

Сплетемо з ромашок віночок,

Станем у таночок.

Ой, котився віночок по лугу –

Здоровя бажаємо другу.

Ой, котився віночок по полю –

Бажаємо щасливої долі.

VІ. Підсумок уроку.

  • Послухайте вірш.

                   Лист

Знов листа мені прислала мати,

Невеликий лист -  на кілька слів.

Пише рідна, що навколо хати

Наш садок вишневий забілів.

         Наче вчора бігав я до школи

         І садив ті вишеньки малі.

         А тепер гудуть над ними бджоли

        І поважні пустуни-джмелі. ( В. Симоненко )

  • Що прислали мати?
  • Про які новини дізнався поет?
  • Який лист написала мати? ( Невеликий)
  • Можна написати зовсім короткий лист. Однак, важливо, щоб він був щирим і жаданим.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Напишіть лист бабусі і розкажіть їй про урок.
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 2184 | Рейтинг: 5.0/1
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Способи згинання паперу
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Екскурсія до шкільної майстерні
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]