Урок 15 Тема: Творчі види робіт над текстами. Редагування тексту «У цирку» Мета: вчити учнів редагувати текст; розвивати «чуття мови»; критичне ставлення до побудови зв’язних висловлювань, умінь усувати допущені недоліки та помилки, загалом підвищувати стилістичну грамотність; виховувати повагу до професії редакторів, коректорів. Хід уроку І. Організаційний момент. Учитель посміхається, Урок розпочинається. Голівки всі схиляються, Школярики стараються. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Слово вчителя. У ході аналізу учнівських творчих робіт зустрічаються різні види помилок. Це і орфографічні, і зайві речення, слова, і непослідовне розташування речень, абзаців, і незавершеність висловлювання, і повтори слів тощо. Щоб цього не траплялось, треба вміти аналізувати свої твори, перевіряти їх та виправляти помилки. Основні недоліки і помилки: а) невідповідність змісту, меті висловлювання; б) наявність елементів, що не відповідають загальному змісту; в) непослідовне розташування речень та частин тексту; г) невміння встановлювати межи речень; ґ) брак смислового зв’язку між частинами тексту; д) незавершеність висловлювання; е) пропуски абзаців; є) невиправдані повторення; ж) використання мовних засобів, що не відповідають меті висловлювання. ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися запобігати цим помилкам. У редакціях видавництв книг, газет, журналів є спеціальні відділи редакторів, коректорів. Хто вони? Чим займаються? Редакція — це: а) організація (колектив), що здійснює підготовку видання до друку; б) приміщення, в якому здійснюється редагування чого-небудь; в) варіант якого-небудь літературного або музичного твору чи окремої його частини. Редактор — а) той, хто редагує авторський рукопис і готує його до друку; б) керівник якого-небудь періодичного видання, видавничого відділу. Редагувати — опрацьовувати, вносити стилістичні та граматичні правки. Коректор — фахівець, який займається читанням і виправлянням коректурних помилок, тексту. Отже сьогодні на уроці ви будете редакторами! До роботи друзі. ІV. Колективний аналіз тексту та його вдосконалення. Бесіда. Прочитайте текст. Визначте тему і мету. Визначте тип тексту. Які недоліки є в цьому тексті? Чи відповідає заголовок змісту тексту? Чому? Фізкультхвилинка. «Раз» - підняти руки вгору, «Два» - нагнутися додолу, Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. «Три - чотири» - прямо встати, Будемо знову починати. Творча робота «продовж роботу редактора». а) Редагування тексту усно (таблиця «№ 29). б) Запис відредагованого тексту. Під час канікул ми були в цирку. Це справжня казка. Яскраво відблискують костюми акробатів і танцівниць. Бурхливі оплески викликають кумедні ведмежата, які катаються на велосипедах. Нарешті з’являється клоун. Його жарти всім подобаються. Дорослі і діти весело сміються. V. Перевірка відредагованого тексту. VІ. Підсумок уроку. Що означає відредагувати текст? (Щоб вони були правильні, грамотні, цікаві). До чого це привчає вас? (Привчає правильно висловлювати свої думки, стимулює …, увагу, творчість, мислення).
Таблиця № 29 У цирку Під час канікул ми були в цирку. Це була справжня казка. (Це справжня казка) Яскравим блиском виблискують костюми акробатів і танцівниць. (Яскраво виблискують костюми акробатів і танцівниць). Кумедні ведмежата катаються на велосипедах, які викликають бурхливі оплески.(…) Нарешті з’являється клоун. Жарти клоуна всім подобаються (…) Дорослі і діти сміються весели сміхом.(…) | |
| |
Переглядів: 2142 | |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Знайомтесь — клавіатура |
Дикорослі рослини рідного краю |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Всього коментарів: 0 | |