Множини. Пошук "зайвого". «Множина». Групування об'єктів за їхніми ознаками

Урок №3

Тема: Множини. Пошук "зайвого".

Практична робота № 3. «Множина». Групування об'єктів за їхніми ознаками

Мета:

  • повторити поняття «множина»;
  • розвивати в учнів логічне й образне мислення;
  • виховувати навички командної гри.

Обладнання, програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань», презентація «Урок3»

Вимоги до учнів: знати поняття «множина»; визначати належність елемента множині; визначати зайвий об’єкт серед поданих; знаходити предмети за заданими ознаками; уміти керувати об’єктами на екрані монітора.

Хід уроку

  1. Організаційний момент (1 хв)
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Розминка

Гра «Запам’ятай» (4 хв)

Протягом 20 секунд уважно роздивись малюнок. Потім дай відповіді на запитання:

  • Скільки їжачків зображено на малюнку?
  • Чи є на малюнку квіти? Якщо є, то скільки?
  • Скільки автомобілів їде по дорозі?
  • Чи зображено на малюнку хатинку?
  • Чи повністю зображене сонечко?

Гра «Множина»

Перед початком гри згадати, що множиною називається група об’єктів, які мають спільні ознаки. Навести приклади множин і об’єктів, які до них належать.

Учні діляться на команди. Учитель називає кожну команду певною множиною (квіти, птахи, риби, посуд, тварини, підручники тощо). Потім називає предмет. Завдання команд: визначити, чи належить цей предмет до їх множини? Для цього дана команда повинна підняти руку.

2) Перевірка домашнього завдання (2 хв)

3) Повторення правил техніки безпеки (5 хв)

Ми з вами знову знаходимося в комп’ютерному класі. Ми з вами домовилися весь час перевіряти Незнайку правила техніки безпеки. Послухайте, як поводився Незнайко на уроці, і скажіть, чи порушив він ці правила?

  • Незнайко, виконуючи завдання на комп’ютері, сперся на лікоть однією рукою, а іншою натискав клавіші на клавіатурі.
  • Незнайко вислухав пояснення вчителя про порядок виконання роботи. Потім, без дозволу вчителя підійшов до стенду, щоб подивитися, що ж там написано.
  • Діти на перерві весело гралися біля школи. Продзвенів дзвоник, Незнайко влетів до кабінет інформатики і швидко всівся за комп’ютер.

Дійсно, Незнайко порушив правила техніки безпеки. Не можна спиратися ліктем, не можна ходити по класу під час уроку, не можна вбігати до комп’ютерного класу і тим більше сідати за комп’ютер без дозволу вчителя.

  1. Фізкультхвилинка (1 хв)

Раз-два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири! Нахилились

І з струмочка гарно вмились.

П’ять-шість! Всі веселі

Летимо на каруселі.

Сім-вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять-десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

  1. Практична робота

1) Робота із зошитом (10 хв)

Завдання 1.

Обвести перець, Відповідь: фрукти

Завдання 2.

Можливі відповіді:

  • Зайвий №5, тому що на всіх малюнках квіти сині, а ньому – білі. Висновок: квіти білого кольору не належать до множини квітів синього кольору.
  • Зайвий №4, тому що на всіх малюнках фон білий, а на цьому – синій. Висновок: квіти, зображені на синьому фоні, не належать до множини квітів, зображених на білому фоні.
  • Зайвий №6, бо на ньому зображено одну квітку, а на інших – по декілька. Висновок: малюнок з однією квіткою не належить до множини малюнків, які зображують по декілька квіток.
  • Зайвий №2, бо на всіх малюнках квіти мають по 5 пелюсток, а на цьому квіти мають по 6 пелюсток. Висновок: квіти з 6 пелюстками не належать до множини квітів, які мають по 5 пелюсток.

Завдання 3.

Ознака: перевозять, множина: транспорт

2) Робота із комп’ютером (10 хв)

Учні працюють з програмою, зупинка «Повторення» («Множина»)

3) Релаксація (1 хв)

Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 рази..

  1. Пояснення домашнього завдання (1 хв)
  2. Підсумок уроку (5 хв)

Гра «Незакінчене речення»

Вівторок, середа, п'ятниця, неділя — це дні тижня.

Січень, березень, червень, листопад— це

 Іринка, Наталя, Світланка, Катруся — це

Ранок, день, вечір, ніч — це

Україна, Франція, Іспанія, Росія — це

Київ, Львів, Одеса, Донецьк— це

Зошит, олівець, пенал, лінійка — це

Молоток, сокира, пилка, рубанок— це

Молоко, хліб, сир, ковбаса — це

«Гра масок»



Джерело: noindex
Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (12.10.2014)
Переглядів: 1477 | Рейтинг: 0.0/0
Ура! Канікули!
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Вибір безпечного маршруту від дому до школи
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]