Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси. Кружляє листопад
Урок 6
Л.Т.Дідук, вчитель початкових класів Мокрокалигірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тема: Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси. КРУЖЛЯЄ ЛИСТОПАД Мета: Формування ключових компетентностей: уміння дітей організовуватися до навчальної діяльності та сприймання матеріалу; Загальнокультурна компетентність: формувати культуру поведінки та мовлення; формування предметних компетентностей: навчальна: розкрити поняття споріднені кольори; навчати дітей умінню передавати форму листя, виконувати малюнки з поєднання кольорів методом набризгу; розвивальна: розвивати в учнів уміння працювати гуашевими фарбами; активізувати спо¬стережливість, фантазію, сенсорні уміння і навички; розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву; виховна: виховувати любов до прекрасного, природи, шанувати дружбу та ко¬лективізм; зацікавленість мистецтвом; емоційне сприймання навколишнього світу; виховувати навички роботи в колективі, відповідальність за доручену справу; цікавість до предмету образотворче мистецтво; виховувати доброту, спостережливість; забезпечувати доброзичливу атмосферу, здатність до сприйняття навчального матеріалу. Оснащення: візуальний ряд: навчальні плакати; світлини краєвидів із деревами; репродукції картин відомих художників; презентація музичний ряд: аудіозапис «Последняя роза лета» ; обладнання: ТЗН; кошик із листям матеріали та інструменти: альбом для малювання; ватман, простий олівець; гумка; гуаші, акварелі; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки; па¬літра, трафарети листків. Тип: інтегрований урок Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, природознавство, українська мова (читання). Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. ♦ На попередньому уроці ми з вами малювали композицію «Дарунки природи». Пригадайте, що ви взнали про контрастні кольори? Назвіть їх. (червоний і зелений, оранжевий і синій, жовтий і фіолетовий). ♦ Які властивості розташованих поруч контрастних кольорів? (Посилюють яскравість та насиченість один одного) Слайд 3. ♦ Розгляньте картину Катерини Василівни Білокур «Привіт врожаю» та назвіть пари контрастних кольорів. ♦ Знайдіть відтінки кольорів. Слайд 4. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. - Відвідавши на овочеву ярмарку ми з вами вирушаємо в природу. На нас чекає чарівна красуня. Уважно послухайте віршик-загадку і відгадайте її. Коли з дерев всі листочки злітають, Коли вже на південь птахи відлітають, Коли небо сіре, холодний дощ ллється, Оця пора року як зветься? Осінь. То ж придивіться уважно до робіт майстрів пензля Шишкіна Івана Івановича «Парк в Павловську», Левітана Ісаака Ілліча «Золота осінь» які передали всю красу осені, її різнобарвність та золотавість. А ми на уроці теж спробуємо відтворити листопадову круговерть у своїх творчих роботах. Слайд 5 ІУ. Робота над новим матеріалом. Осінь, осінь! Чарівна і дивна В дивограї кольорів горить. Неповторна, гарна, як царівна, У намисті горобин стоїть. Гляньте! Листячко яке барвисте: Жовте, червонясте і руде! Небо — синє-синє! Чисте-чисте! І немає хмароньки ніде! Справді, осінь дуже гарна й мила, І краси багато так у ній. Все довкіл вона позолотила, Тільки придивитися умій! Художники для досягнення реалістичності картин використовують безліч відтінків кольору в своїх роботах. Відтінки одного кольору, які схожі між собою вважаються спорідненими. Вони утворюються від кольорів, що знаходяться поруч або близько в колірному колі, наприклад: жовтого й оранжевого або жовтого і жовто-зеленого. Слайд 6 ♦ Знайди споріднені кольори на картинах? А тепер, коли ви вже знаєте все про контрастні та споріднені кольори приступимо до нашої роботи. Випереджуюче виконане завдання до уроку розкладені дітьми на 4 і 5 столи : 1 – Довідкове бюро: - Коротка інформація про дерева та кущі своєї місцевості; - Використання людиною листя, кори, плодів дерев та кущів. 2. Цікавинки листкової круговерті. ♦ Ви об’єдналися в три групи та обрали старшого. Підготовлені матеріали до уроку вже розклали на столах: 4 стіл «Довідкове бюро» 1.Коротка інформація про дерева та кущі своєї місцевості; 2. Використання людиною листя, кори, плодів дерев та кущів та 5 стіл «Цікавинки листкової круговерті». Завдання уроку ми будемо виконувати гуашевими фарбами за трьома робочими столами. 1 стіл Малювання гуашевими фарбами килима з листя Слайд 7 2 стіл Набризг спорідненими фарбами силуетів листя в середині трафарету. Слайд 8 3 стіл Набризг контрастними фарбами силуетів листя навколо трафарету. Слайд 9 КЛЕНОВІ ЛИСТКИ Осінь, осінь... Лист жовтіє. З неба часом дощик сіє. Червонясте, золотисте Опадає з кленів листя. Діти ті листки збирають, У книжки їх закладають. Наче човники, рікою Їх пускають за водою. З них плетуть вінки барвисті — Червонясті, золотисті. І. Блажкевич ♦ Чарівниця Гармонія приготувала вам кошик з листям які ви використаєте в своїй роботі. Та спочатку старші груп вийміть завдання з кошика і розмістіть своїх друзів за відповідними столами. (На столах папір, фарби, кісточки, вода, салфетки, трафарети) У. Фізкультхвилинка. УІ. Актуалізація набутих знань. - Які кольори називаються спорідненими? - Який твір мистецтва, що був вам запропонований для споглядання вам найкраще сподобався по підбірці фарб? УІІ. Практична робота. 1. Інструктаж - по виконанні роботи з гуашевими фарбами та їх поєднанні; - по виконанні роботи методом набризгу. 2. Виконання робіт (групова та індивідуальна) Музичний супровід - аудіозапис «Последняя роза лета» ♦ Якщо ваша група справилася з роботою – можете переходити до наступного столу і представляти матеріали довідкового бюро та цікавинки листової круговерті. За бажанням – продовжити роботу індивідуально за вибором. Довідкове бюро Цікавинки листкової круговерті. (Додаток) УІІІ. Підсумок уроку Метод “Незакінене речення”. • На сьогоднішньому уроці найбільш важливим (цікавим, складним) для мене було... • Сьогоднішній урок навчив мене... ♦ Виставка та аналіз робіт ♦ Що нового відкрила для вас Чарівниця Гармонія? Використані джерела • О.Калініченко, В.Сергієнко “Образотворче мистецтво. 3 клас” • http://doshkolenok.kiev.ua | |
| |
Переглядів: 5464 | |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Ура! Канікули! |
Ліплення з пластиліну звірят |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Всього коментарів: 0 | |