УРОК 25 Тема. Поняття про винахідництво і раціоналізаторство. Конструювання технічних моделей із квадратних та прямокутних заготовок із паперу, картону Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з картоном, папером; вчити конструювати технічні моделі із заготовок геометричних форм; розвивати технічне мислення, вміння вносити зміни у зразок моделі; виховувати працьовитість, охайність, самостійність, взаємодопомогу. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент 1. Привітання. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочого місця. II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Сьогодні на уроці ми продовжимо конструювати із паперу та картону. Відгадайте, що це? • Величезний і стотонний У воді пливе, не тоне. (Корабель) • Торохтів собі поволі І рядки накреслив в полі. Не звичайні ці рядки, А для овочів грядки. {Трактор) • Пливе, хоча й не в морі, Довкола сяють зорі, А він до них несеться. Вгадайте, як зоветься? {Ракета) 2. Вступна бесіда. — Багато чого можна зробити своїми руками, та не все. Людина здавна мала для своїх рук помічників, які називаються інструментами. Згодом з'явилися нові помічники — різноманітні машини. Найсучасніша та найдосконаліша із них — робот, що може керувати поїздами та літаками, допомагати синоптикам прогнозувати погоду, перекладати з різних мов тощо. Безліч відкриттів та винаходів починалося з казок. Спочатку була казка, потім до роботи бралися вчені, а завершували справу інженери та робітники. У цьому неважко переконатися. Навіть найбільше досягнення сучасної техніки — космічний корабель, — і той вперше стартував у казці. Сергій Павлович Корольов любив у дитинстві слухати казку «Летючий корабель». Вона загартувала хлопчика і визначила його долю. Хлопчик виріс і став Генеральним конструктором космічних кораблів. Людей, які подають розумні пропозиції (від них полегшується праця робіт -ників, а машини та механізми стають значно кращими, продуктивнішими), називають раціоналізаторами або винахідниками. їхню працю високо цінують. Щороку відзначається їхнє професійне свято. Серед винахідників є ї школярі. Багато їхніх винаходів застосовують на заводах. — Сьогодні моделями нашого конструювання є космічний корабель (ракета), трактор, корабель. Трактор — самохідна машина на гусеничному або колісному ходу. Його основним завданням є тягнути за собою інші машини або візки із вантажем. Перший такий тягач був створений у 1769—1770 роках французьким винахідником Жаком Кюньо. Перші колісні трактори були побудовані в 1830 році в Англії та Франції, а в США — у 1912 році. У нашій країні трактори випускають із 20-х років минулого сторіччя. Згодом людина застосувала трактор до нових видів робіт. За допомогою трактора люди почали валити і постачати дерева до лісових складів, трактор став використовуватися як канавокопач, підйомний кран. Нещодавно почали випускати міні-трактори для роботи на дачі. Корабель. Здавна людина шукала засоби, за допомогою яких можна було б пересуватися по воді. Спочатку це була звичайнісінька колода, потім почали зв'язувати декілька стовбурів між собою, а вже згодом з'явився пліт. Найпершими суднами були човни, що були виготовлені з окремого стовбура дерева. Зараз існують транспортні, наукові, промислові судна. Кораблями називаються військові судна. III. Фізкультхвилинка Руки на пояс ставим усі, Будем стрибати як горобці. Скік вперед і скік назад, {бразів) Крильця вниз всі опустили І на місці походили. IV. Демонстрація та аналіз зразка 1. Інструктаж учителя. (Діти вдома повинні були заготовити геометричний матеріал: нарізати різного кольору та різного розміру квадрати, прямокутники, круги.) — Розгляньте зразки моделей трактора, корабля, ракети. Оберіть модель, з якою ви будете працювати. Поміркуйте, чи можна внести зміни в конструкцію: що-небудь додати, змінити. Якщо зможете — внесіть ці зміни. 2. Інструктаж із правил гігієни. — Ви будете працювати з клеєм. • Не намащуйте ним надмірно. • Працюйте на дощечці. • Стежте за чистотою рук. • Витирайте руки вологою серветкою. • Після завершення роботи ретельно приберіть робоче місце, вимийте руки. V. Практична робота учнів Учитель надає дітям індивідуальну допомогу. Учні можуть працювати у парах. У цьому випадку вчитель оцінює роботу обох учнів. VI. Виставка та оцінювання робіт 1. Аналіз робіт. — Хто виконав роботу за зразком? — Хто вніс певні зміни? Чому? — Чи припустився хтось помилок? 2. Оцінювання робіт. VII. Підсумок уроку — Чого навчилися на уроці? — Хто такі винахідники та раціоналізатори? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1878 | |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Всього коментарів: 0 | |