УРОК 1 Тема. Виготовлення закладки в книжкуМета: розвивати вміння заготовляти однакові деталі різними засобами; компонувати деталі малюнка; відпрацьовувати вміння плести вироби у 3—4 рядки, а також вміння добирати в роботі поєднання кольорів; вчити раціонально використовувати матеріал; виховувати охайність, самостійність. Обладнання: кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, зразки закладок, малюнки до казок. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент 1. Привітання. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Хто з вас любить читати? — Які книжки вас цікавлять? — Чому саме подобаються казки? — Яких казкових героїв ви пам'ятаєте? — Розгляньте малюнки. До яких казок вони належать? — Як потрібно ставитися до книжок? Згадайте правила. Правила користування книжкою • Обгорнути книгу папером або спеціальною обкладинкою. • Не загинати сторінки. • Не брати брудними руками. • Не читати, коли снідаєте, обідаєте або вечеряєте. • Не малювати на сторінках. • Не ставити на сторінках позначки олівцем або ручкою. • Щоб знайти потрібну сторінку, користуватися закладкою. — Відгадайте кросворд і прочитайте головне слово. 1) Чи в лінійку, чи в клітинку — Чистим був, а за хвилинку Повно в ньому цифр і літер. Здогадались? Що це, діти? {Зошит) 2) Гумка, ручка, олівець — Всі заходять в мій хлівець. {Пенал) 3) Я беру в свою правицю Із пеналу помічницю. Крапка... рисочка... карлючка — Разом пишем я і... (ручка). 4) Волохатий хвостик маю. Я для фарби — кращий друг! По альбомах погуляю — Розфарбую все навкруг! (Пензлик) 5) Біле поле, мудрий на ньому оре. (Папір) 6) Настрибався зайчик вволю, Білий слід лишав по полю. Ми за ним спостерігали, Слово мама прочитали. (Крейда) 7) Поля письменник-агроном Засіяв буквами-зерном. Отож, читачу, поспішай Зібрати мудрий урожай. (Книга) 8) Бігаю туди-сюди І рятую від біди: Там, де помилка чи бруд, Мною на папері труть. (Гумка) — Як можна двома словами назвати ці предмети? (Навчальні речі) — Сьогодні на уроці деякі з них допоможуть нам. Ми будемо виготовляти закладку для книги. 2.Вступна бесіда. — Сьогодні ми будемо виготовляти декоративну закладку, закладку-ко-сичку, закладку-килимок, закладку-прапорець. Для декоративної закладки необхідно вміти заготовляти однакові деталі різними засобами: за шаблоном, шляхом симетричного вирізування; раціонально використовувати матеріал. Для всіх видів закладок потрібно вміти добирати кольорове поєднання, щоб закладка була яскравою та привабливою. III. Фізкультхвилинка IV. Демонстрація та аналіз зразка. Інструктаж учителя 1. Декоративна закладка. • Заготовити основу (цупкий папір або картон). • Дібравши колір елементів виробу, із квадрата шляхом потрійного складання отримати заготовку-трикутник, в якої зрізати верхню частину. Якщо змінити конфігурацію лінії зрізу, то можна отримувати різні за формою заготовки квітів, листя тощо. • Із заготовлених елементів скласти візерунок на смузі. Можна роботу виконати із геометричних деталей. 2. Закладка-косичка. • Дібрати за кольором три аркуші паперу. • Відрізати три смужки паперу. • Перегнути смужки вздовж навпіл та склеїти. • Смужки склеїти під прямим кутом: 2 — вертикально, 1 — горизонтально. • Починати плести із зовнішнього боку подвійної смужки: ускладнити її вздовж горизонтальної смужки. Операцію повторити із верхньою смужкою. • Закінчивши плести, кінці смужок підклеїти та підрізати. 3.Закладка-килимок. • Заготовити основу. • Перегнути основу навпіл. Намітити лінії розрізу від осі згину. • Заготовити смужки різного кольору. • Вплести смужки в основу в шаховому порядку. Кінці смужок підклеїти. 4.Закладка-прапорець. • Для виготовлення можна використовувати цупкий кольоровий папір або листівку. Перегнути листівку навпіл та розмітити на однакові деталі-па-пірці. • Із цупкого паперу вирізати дві смужки для основи і перегнути їх навпіл. • З'єднати смужку першої основи і прапорець у місці згину, прапорець вставити поміж смужками другої основи. Папір, що з'єднує, повинен почати висовуватися з протилежного боку. Закінчивши плести, підклеїти кінці смужок основи. V. Практична робота учнів — Яка закладка сподобалася вам найбільше? — Починайте роботу. (Вчитель допомагає учням виконувати завдання.) VI. Виставка та оцінювання робіт 1. Аналіз робіт. — Яка закладка сподобалася вам найбільше? Чому? — Хто з учнів виконав роботу охайно? Чи добре дібрали кольори? 2. Оцінювання. VII. Підсумок уроку — Для чого потрібні закладки? — Як необхідно берегти книжки? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3820 | |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Конструювання меблів із сірникових коробок |
Всього коментарів: 0 | |