УРОК 31 Тема. Надання першої допомоги при укусах комах, порізах, кровотечі з носа, потраплянні смітинки в око Мета: поглибити знання учнів про надання першої допомоги при укусах комах, порізах, кровотечі з носа, потраплянні смітинки в око; вчити користуватися ліками домашньої аптечки (нашатирним спиртом, йодом, перекисом водню, лейкопластирем, бинтом); виховувати самостійність. ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. На попередніх уроках ми з вами з’ясували, що під час відпочинку можна травмуватися. Кожен з вас повинен вміти надати першу допомогу в таких випадках. Загадки • Летить — кричить, сяде — мовчить. (Комар) • Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, Не гадюка, а жалить. (Бджола) — Як ви вважаєте, чому я запропонувала вам відгадати саме такі відгадки? 2. Робота за підручником (С. 105-108) Читання тексту. — Якого клопоту завдає маленький комар, який залетить до помешкання? — Чим небезпечні укуси комах? — Чи небезпечний укус однієї бджоли чи оси? — Чи небезпечні укуси кількох десятків бджіл чи ос? — Поміркуйте, чому дуже небезпечні укуси бджіл, ос у губу, язик, піднебіння. — Розгляньте малюнок на с. 105. За малюнком розкажіть, що слід робити, коли вас вкусила бджола чи оса. — Як видалити жало? — Чому не можна висмикувати й видавлювати жало? — Чим потрібно промити уражене місце? — Що необхідно накласти на уражене місце? — Коли можна отримати садно? — Розгляньте малюнок на с. 106. За малюнком розкажіть, як надати допомогу при саднах. — Чим промити рану? — Чим легенько притиснути уражене місце? — Чому руку чи ногу треба підняти догори? — Що зробити, коли рана трохи підсохне? — Чому рану не можна зав’язувати, якщо кров не тече? — Чому утворюється синець? — Розгляньте наступний малюнок. За малюнком розкажіть, як надати допомогу, якщо хтось забився і в нього з’явився синець. — Чому синець спочатку слід промити водою? — Чому треба на 10-15 хвилин прикласти до синця щось холодне? — Що це може бути? — Розгляньте малюнок на с. 107. За малюнком розкажіть, як надати допомогу, коли з рани тече кров. — Як зупинити кровотечу? — Чим можна промити рану? — Чим змастити місце довкола рани? — Що накласти на рану? — Що робити, якщо кровотеча не припиняється? — Чим можна заклеїти неглибоку рану? — Розгляньте малюнок. За малюнком розкажіть, як надати допомогу під час кровотечі з носа. — Як зупинити кровотечу з носа? — Як треба посадити постраждалого при кровотечі з носа? — Чому голова має бути нахилена трохи вперед? — Що покласти на ніс? — Де затиснути рукою ніс? — Скільки це триватиме? — Чим треба дихати в цей час? — Чому не можна відкидати голову назад? — Що треба робити постраждалому, після того як кровотечу зупинено? — Розгляньте малюнок на с. 108. За малюнком розкажіть, як надати допомогу, коли в око потрапить смітинка. — Як вийняти смітинку? — Чому в жодному разі не можна терти очі руками? — Чим можна промити око? — Якою водою? Чому? — Чим можна вийняти смітинку? — Як інакше це можна зробити? — Що робити, якщо смітинку не вдалося вийняти або в око потрапило щось гостре? — Чому ми закликаємо вас бути обережними на відпочинку? Висновок: не в кожному селі, дачному селищі є лікарня, пожежно-рятувальна команда. Вони здебільшого знаходяться в районному центрі. От і поміркуйте, що може статися, доки приїде допомога. Тому намагайтесь виконувати правила безпечної поведінки, з якими ви ознайомилися в 1-му, 2-му і 3-му класах. Завжди будьте готовими допомогти людині, яка цього потребує. — Оберіть, що з переліченого нижче необхідне для боротьби з небезпекою. Сила, акуратність, мужність, доброта, знання. Укладіть відповідні речення. 3. Фізкультхвилинка Гра «Зайчик» Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде»,— вихованці, приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» погріти ніжки. Зимно зайчику стоять, Треба трішки пострибать: Скік-скік, скік-скік, скік-скік, Треба трішки пострибать. Пострибавши, відпочить. «Зайчики» займають місце за партою. 4. Робота в зошиті (С. 53-55) 1)№ 1. Розгляньте малюнки на с. 54. У які ситуації, що призводять до травм, можуть потрапити діти? Відповідь дайте за допомогою підказок у нижній частині малюнка. 2) № 4. Які рослини можна використати, щоб зняти свербіж і біль від укусу комах? Яку користь приносять бджоли? 3) № 2. У разі кровотечі з руки або ноги лікарі рекомендують підняти відповідну кінцівку. Як ви гадаєте, для чого? 4) № 3. Практична робота. Тест «Так чи ні?» — Якщо тебе вкусила бджола, треба: швидко видавити або висмикнути жало; протерти вкушене місце нашатирним спиртом або одеколоном; почухати; звернутися до лікарні. — Як ти надаватимеш першу допомогу при саднах? Намастиш місце йодом чи зеленкою; намочиш тканину холодною водою і прикладеш на місце садна; порадиш піти до дорослих; викличеш швидку допомогу. — Як ти надаватимеш першу допомогу при синцях? Помістиш місце із синцем під холодну воду; обробиш синець йодом чи зеленкою; забинтуєш; прикладеш щось холодне. — Як ти надаватимеш першу допомогу при порізах? Промиєш рану водою і забинтуєш; промиєш розчином перекису водню і накладеш пов’язку; заллєш йодом; викличеш швидку допомогу. — Якщо пішла кров носом, треба: відкинути голову назад; покласти на ніс холодну примочку; затиснути ніс рукою; лягти. — Коли потрапляє смітинка в око, потрібно: звернутися до лікаря; звернутися до дорослих; промити водою; самому почати витягувати хусткою. 5. Підсумок уроку — Коли укус бджіл, ос стає небезпечним для життя людини? — Як треба рятуватися від укусів бджіл, ос та інших комах? — Які комахи кусали вас? — Що ви робите, щоб зменшити біль? — Коли утворюється садно? синець? Як їх лікувати? — Як собі зарадити, коли рана глибока? — Як обробити неглибоку рану? — Як ви допоможете другові, в якого відкрилася кровотеча з носа? — Як можна витягнути смітинку з ока? — Чому треба бути обережним, коли відпочиваєш? | |
| |
Переглядів: 2482 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Урок малювання |
Всього коментарів: 0 | |