УРОК 22 Тема. Дорога за несприятливих умов. Ознайомлення з дорожніми знаками. Практична робота: «читання» учнями дорожніх знаків «Рух пішоходів заборонено», «Слизька дорога» Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити переходити дорогу за несприятливих умов, читати дорожні знаки; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. У вулиці є своя мова. Це мова дорожніх знаків. І водії, і пішоходи повинні розуміти мову вулиці. Саме цього ми й будемо сьогодні навчатись. 2. Робота за підручником 1)С. 71. — Розгляньте малюнок. Який знак на ньому зображено? — Про що він попереджає? — Де ви бачили такий знак? Висновок. Запам’ятай: цей знак стосується пішоходів та означає, що йти в цьому напрямку заборонено. — Розгляньте малюнки. Визначте небезпечні місця для пішоходів. Дайте корисні поради пішоходам. 2) С. 72. — Чи подобається вам гуляти під дощем чи у завірюху? — Чому негода може зробити дорогу небезпечною для пішохода? — Чим покривається поверхня тротуарів, узбіч, проїжджої частини доріг в ожеледицю? Що загрожує пішоходу на таких дорогах? — Чи «слухається» водія машина на такій дорозі? — У яку погоду слід бути особливо уважним при переході дороги? — Коли можна переходити дорогу? — Розгляньте малюнок. Який знак на ньому зображено? — Про що він попереджає? — Де ви бачили такий знак? Висновок. Запам’ятай: цей знак попереджає і пішоходів і водіїв, що дорога слизька. — Розгляньте наступний малюнок. — Розкажіть, що ви взуваєте під час ожеледиці. Яка підошва на такому взутті? — Пам’ятайте, що кращими для льоду є підошви з мікропористої чи іншої м’якої основи та без великих підборів. Не прогулюйтесь біля самого краю проїжджої частини дороги. Це завжди небезпечно, а на слизьких дорогах — особливо. Можна впасти та потрапити на дорогу, а автомобіль може виїхати на тротуар. — Поміркуйте, чому при переході дороги треба бути уважними і тоді, коли туман, йде дощ чи падає сніг. — Розгляньте наступний малюнок. Хто з дітей порушує правила дорожнього руху? Надайте їм корисні поради. 3. Фізкультхвилинка ВЕСЕЛЕ СОНЕЧКО Стало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, Ми всі дружно піднялися, Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли, Бачте, як розвеселили! Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі, Потанцюймо по росі! 4. Продовження роботи за підручником (С. 73) — Чому слід бути особливо уважним, коли переходиш дорогу або рухаєшся узбіччям за недостатньої видимості? — Чому за таких умов водієві важко вчасно помітити пішоходів? — Що про це зазначається у правилах дорожнього руху? — Чому за таких умов пішоходи, особливо діти, повинні чимось себе виділити? Висновок. Пам’ятай: в умовах недостатньої видимості транспортні засоби рухаються з увімкненими фарами. — Розгляньте верхній малюнок на с. 73. — Чи водій побачить вчасно пішоходів? Чому? Дайте корисні поради пішоходам. — Розгляньте нижній малюнок. — Хто з дітей дотримується правил дорожнього руху? Хто — ні? Дайте корисні поради пішоходам. 5. Робота в зошиті (С. 36) 1) № 5. Розгляньте малюнок. — Чи правильно поводяться герої мультфільмів? Кому із них загрожує небезпека? Обведіть порушників червоним олівцем. Дайте їм корисні поради. 2)№ 6. Практична робота. Складання порадника «Що допоможе безпечно перейти слизьку дорогу?» • Йди не поспішаючи, ноги злегка розслаб в колінах, ступай на всю підошву. • Не тримай руки в кишенях — це збільшує можливість не тільки падіння, але й більш важких травм, особливо переломів. • Обходь металеві кришки люків. • Не перебігай проїжджу частину, коли на дорозі ожеледиця та під час снігопаду. • Пам’ятай, що в ожеледицю значно збільшується гальмівний шлях машини, і падіння перед автомобілем, що рухається, призводить як мінімум до каліцтв, а в гіршому випадку і до загибелі. 6. Підсумок уроку — Чому потрібно бути особливо уважним на дорозі за несприятливих погодних умов? — Із якими новими дорожними знаками ви ознайомилися на уроці? — Яку форму вони мають? — На якому фоні вони намальовані? — Якого кольору облямівка? — Які дорожні знаки є на дорозі, якою ви йдете до школи? — Де вони розташовані: обабіч дороги чи над нею? | |
| |
Переглядів: 1904 | |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
У царстві букв і звуків |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Дикорослі рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |