УРОК 7 Тема. Запобігання інфекційним хворобам. Практична робота: моделювання поведінки під час епідемії грипу Мета: дати учням уявлення про заходи профілактики та боротьби з вірусом грипу, кишкових захворювань; скласти перелік профілактичних засобів; вчити правильно поводитися в різних ситуаціях; виховувати самостійність, бажання дотримуватись правил гігієни і культури, турбуватися про своє здоров’я і здоров’я оточуючих. ХІД УРОКУ 1. Вступна бесіда Учитель. Навколо нас у зовнішньому середовищі знаходиться величезна кількість невидимих для ока маленьких живих істот. Їх можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів — мікроскопів, які у тисячі та мільйони разів збільшують зображення. Як називаються хвороби, викликані шкідливими хвороботворними мікробами і вірусами, що їх не побачиш без мікроскопа? — Коли віруси потрапляють до організму, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота. Як мікроби можуть потрапити до організму людини? — До організму людини мікроби потрапляють через ротову порожнину: • із брудом на руках і під нігтями; • із залишками їжі між зубами; • із немитими овочами і фруктами; • із крапельками слини хворої людини; • із повітря, де багато сміття, пилу. Віруси, що викликають грип, оселяються в ротовій порожнині та в горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє або чхає, з його рота чи носа вилітають найдрібніші віруси грипу. Якщо здорова людина разом із повітрям буде вдихати ці крапельки, то вона може заразитися й захворіти на грип! Які перші ознаки захворювання на грип? (Виділення з носа (нежить), ніс закладений, дихання утруднене, кашель, біль у горлі, вухах, охриплість голосу, висока температура, слабкість) Правила запобігання грипу 1) Під час кашлю і чхання прикривай рот і ніс носовичком. 2) Користуйся тільки своєю носовою хусточкою і рушничком. 3) Намагайся уникати переохолодження. 4) Промоклий одяг і взуття зніми із себе якомога швидше. 5) Частіше провітрюй кімнату. 6) Частіше мий руки з милом. 7) Намагайся не заходити до будинку, де є хворі на грип. 8) Щоденно роби ранкову гімнастику. 9) Загартовуйся. 10) Щоденно їж свіжі овочі й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму. 2. Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобокі. Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! — Щоб спочила голова. (Л. Кондрацька) 3. Робота в зошиті (С. 14) 1) № 3. Вивчення вірша. Я — важливий вітамін. Звуся «С» — запам’ятайте! Весь рік мене вживать не забувайте! Бо і простуді я запобігаю, І росту вашому сприяю, І кровообігу допомагаю. Живу в томатах і картоплі, В капусті, навіть в часнику, А ще у хроні та цибулі, — Продукти ці всім до смаку! 2) № 4. Відгадування загадок. • В кожній господі я у великій пригоді. Та хто мене роздягати візьметься, Той слізьми заллється. (Цибуля) • Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник) 3) № 5. Практична робота. Складіть та запишіть правила поведінки під час епідемії грипу. Орієнтовні відповіді 1. Намагайся не ходити в гості, не відвідувати громадських місць. 2. Частіше перебувай на свіжому повітрі. 3. Оберігай себе від переохолодження. 4. Частіше провітрюй кімнату. 5. Частіше мий руки з милом. 6. Щоденно їж свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму. Правила захисту членів родини від грипу • Якщо доводиться доглядати хворого на грип, то захищай рот і ніс марлевою пов’язкою, склавши її вчетверо. • Щоденно кип’яти і пери марлеву пов’язку, носові хустинки та рушники хворого, прасуй їх. • Не користуйся для власних потреб посудом хворого на грип. • Здійснюй щоденно вологе прибирання приміщення. • Не займайся самолікуванням, дотримуйся порад лікаря. 4. Підсумок уроку — Що таке інфекційна хвороба? — Назвіть відомі вам інфекційні хвороби. — Як захистити себе і родину від інфекційних хвороб? — Як захистити себе від шлункових інфекційних хвороб? — Що слід робити, щоб не захворіти на грип? — Які правила захисту членів родини від грипу ви запам’ятали? | |
| |
Переглядів: 3251 | |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Всього коментарів: 0 | |