Яке значення води в житті людини
Тема. Яке значення води в житті людини?
Мета: розширити уявлення учнів про значення води в житті людини, про способи опріснення води; розвивати вміння аналізувати інформацію, робити висновки, доводити свою думку; виховувати бережливе ставлення до води; активізувати увагу, мислення, спостережливість.
Очікувані результати: учні повинні навчитися економно використовувати воду, аналізувати інформацію, робити висновки.
Обладнання та матеріали: фізична карта України, сіль, скельце, сухий спирт, презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент (Слайд 2)
Пролунав уже дзвінок,
Розпочинаймо з природознавства урок.
На уроці будемо дружно працювати,
Слухати і міркувати,
На питання відповідати,
Вчитись природу оберігати.
ІІ. Синоптична хвилинка (Слайд 3)
- Яка сьогодні погода?
(Стан неба, хмарность, опади, температура повітря, вітер).
- Заповнення календаря природи.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Прийом «Світлофор» (Слайд 4)
- Усі речовини добре розчиняються у воді.
- За збільшення температури розчинність речовин збільшується,
- Вода, цукор, пісок — добре розчиняються у воді,
- Крейда, пісок у воді не розчиняються,
- Щоб швидше розчинити сіль, її треба подрібнити.
- Щоб швидше розчинити цукор, воду треба нагріти.
- Природна питна вода блакитного кольору, кисла на смак.
- Вода дуже добре стискується.
- Та речовина, яка розчиняється у воді, називається розчинником.
- Газоподібні речовини у воді не розчиняються.
ІV. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми уроку.
1. Гра «Виправ помилки» (Слайд 5)
Учням пропонують твердження з помилками. Помилки необхідно знайти та виправити.
• Солоною є вода річок. (Прісною)
• Прісної води на планеті набагато більше, ніж солоної. (Навпаки)
• Один глечик солоної води дорожчий від цілої прісної річки. (Навпаки)
• Моря та океани містять прісну воду. (Солону)
- Чи може людина прожити без води? Як людина використовує воду?
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про значення води в житті людини, використання води.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 18–19) (Слайд 6)
- Пригадайте! Які водойми є у вашому краї? Звідки надходить вода у ваше помешкання?
Робота в парі
- Розгляньте колаж на с 18.
- Складіть розповіді про використання води.
- Про що нагадав Карасик Золотенко?
2. Розповідь з елементами бесіди про використання води людиною (Слайд 7)
- Людина не може прожити без води, як і інші живі істоти. У день вона випиває до 2 л води. Без води не може обійтися людина й у побуті. Вона використовує біля 300 л води на різні потреби — приготування їжі, догляду за чистотою тіла, миття посуду, прання, підтримання чистоти в оселях. Витрачається вода й на підтримання чистоти громадських будівель, вулиць міст і сіл.
- Чи потрібна вода рослинам?
- Багато води потрібно і для вирощування cільськогосподарських тварин. Жодне виробництво не обходиться без води.
- Де ж людина бере воду на всі ці потреби? Що є джерелом води для потреб людини?
- Людина використовує у побуті і на виробництві, для пиття і приготування їжі прісну воду. Пригадайте, запасів якої вода на Землі більше — солоної чи прісної. Де міститься прісна вода? — Україна багата на запаси прісної води. Найбільше запасів води на півночі і заході нашої країни, менше — на сході і півдні. Багатством нашої країни є річки й озера. Наші предки здавна селилися біля водойм. Вони полювали на водоплавних птахів і ловили рибу, косили траву і випасали худобу біля водойм, подорожували і перевозили вантажі водним транспортом, відпочивали на їх берегах. Пригадайте, як називається найбільша річка України. Більше половини населення України користується водами Дніпра. Наші предки називали його Славутичем. Знайдіть і покажіть його на карті.
3. Способи опрісненя води (Слайд 8, 9)
- Незважаючи на великі запаси прісної води, з кожним роком її стає все менше. Це пов’язано з тим, що зростає чисельність населення на планеті, а отже, зростають і потреби людей у прісній воді, адже її використовують у сільському господарстві, промисловому виробництві, у побуті. Разом з тим людина висушує болота, вирубує ліси, розорює луки, забруднює водойми. Все це призводить до того, що ріки, озера міліють, а згодом і зникають зовсім. Тому прісну воду треба споживати економно. Щоб добути прісну воду, з давніх-давен морську воду люди намагались опріснювати. Існують різні способи опріснення води.
- Давайте проведемо дослід. Капнемо кілька крапель розчину солі на скельце і нагріємо їх. Що спостерігаємо? (Через деякий час на скельці залишиться лише біла пляма — це сіль.) А де поділась вода? (Випарувалась.) Якби ми могли зібрати пару й охолодити її, то отримали б прісну воду. Отже, щоб опріснити морську воду, треба її перетворити в пару і охолодити в іншому посуді. У такій воді не буде солі. На опріснювальних станціях одержують прісну воду шляхом добування з морської води солі та інших речовин. Проте такий спосіб опріснення морської води є дуже дорогим і тривалим. Ще одним способом опріснення води є виморожування.
4. Фізкультхвилинка (Слайд 10)
5. Цікаві факти (Слайд 11)
- Під час намилювання рук із крана марно витікає від 15 до 20 л води. Для зменшення подібного марнотратства необхідно частіше закручувати кран, що дозволить заощаджувати до 70 % води.
- З одного туалетного зливного бачка із зношеними прокладками може витікати до 20 л води кожної години. У сумі за день це 500 л, а за рік 178 тис. л.
- Якщо з крана тече вода струменем завтовшки як сірник, то втрати становлять понад 100 л на добу, і цієї води було б цілком достатньо, щоб прийняти душ трьом-чотирьом членам сім’ї.
- Якщо з крана капає вода (тільки 10 крапель за хвилину), у місяць із нього намарно витікає близько 170 л води, у рік — понад 2 тис. л.
- Отже, як ми можемо допомогти зберегти воду?
VІ. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота в парах (Слайд 12)
Розробка буклетів-пам’яток «Бережи воду — багатство Землі!»
Дидактична гра «Інтерв’ю»
Учитель пропонує учням узяти один в одного інтерв’ю. Ключове запитання: «Щоб ви побажали людству щодо збереження водних ресурсів?»
- Назвіть основні фактори, що роблять воду непридатною для використання, та шляхи вирішення цих проблем..
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
1. Обговорення висловів (Слайд 13, 14)
Вода стоїть окремо в історії нашої планети. Немає природного тіла, яке могло б з нею порівнятись за впливом на хід основних, найбільш грандіозних, геологічних процесів. (В. Вернадський)
Воду ми починаємо цінувати не раніше того, як висихає колодязь. (Т. Фуллер)
Не скрізь, де є вода, є й жаби, проте де квакають жаби, там є вода. (Й. В. Ґете)
Краплина води дорожча за алмаз. (Д. Менделєєв)
Хоч у світі й немає предмета, який був би слабше та ніжніше за воду, проте вона може зруйнувати найтвердіший предмет. (Лао Цзи)
2. Вправа «Згадаємо основне» (Слайд 15)
Учитель надає можливість бажаючим учням висловитись щодо того, що вони змогли з’ясувати з теми, вивченої на уроці.
VІІІ. Домашнє завдання (Слайд 16)
С. 18-19, читати, відповідати на запитання. Складіть розповідь про те, як використовують воду у вашій родині.

Література:
1. Грущинська І. В. – Природознавство: підр. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл./ І. В. Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 176 с.: іл.
2. Будна Н.О. Природознавство : конспекти уроків : 3 клас : до підручника І.В. Грущинської / Н.О. Будна, Т.В. Гладюк, М.М. Гладюк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2015. — 304 с. — (Бібліотека вчителя).
3.Володарська М. О. Природознавство. 3 клас. (за підручником І. В. Грущинської). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 150 с.
4. Періодичні видання ВГ «Основа» «Зростаємо разом».

Посилання:
1. http://images.ua.prom.st/178096511_w640_h640_n103018un20225uoblozhka.jpg
1. http://www.bohdan-digital.com/userfiles/file/catalog/review_file_2098659989.pdf
2. http://www.schoollife.org.ua/yake-znachennya-vody-v-zhytti-lyudyny-3-klas-pryrodoznavstvo/
3.http://uchitelska.at.ua/publ/serednja_shkola/prirodoznavstvo_5_klas/urok_45_znachennja_vodi_v_prirodi_vikoristannja_vodi_ljudinoju/85-1-0-846
4. http://posibnyk.com/lessons/9-1-0-4660
5. http://g.io.ua/img_aa/large/2442/29/24422973.jpg
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: Мур-мур (05.11.2016)
Переглядів: 3500 | Рейтинг: 0.0/0
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]