Рослини: органи, розвиток і умови життя
Тема. Рослини: органи, розвиток і умови життя. Мета: розширити знання учнів про види рослин; ознайомити їх з будовою та розвитком рослин; розвивати мовленнєві вміння; виховувати екологічну культуру школярів. Обладнання: картки «Дерева. Трави. Кущі», заготовки до аплікації «Кульбаба», аудіозаписи «Звуки лісу» та релаксаційної музики, таблиця-аплікація «Умови життя і розвитку рослин», корінь малини, гербарій рослин. Тип уроку: комбінований Хід уроку І. Підготовча частина 1. Організація класу 2. Загально-корекційна підготовка Вправа «Квіти» — Прокидаються квітки, розпускають пелюстки (руки вгору, через сторони опустити вниз); — Вітерець дмухнув тихенько (подути); — Квіточки гойднув легенько (руки на пояс, нахили тулуба вправо-вліво); — Вечоріє. І квітки закривають пелюстки (руки опустити вниз і присісти); — Тихо засинають, голівками гойдають (нахили голови вперед-назад у повільному темпі). Вправу повторити 3 рази ІІ. Основна частина 1. Пропедевтична підготовка учнів до сприймання 1.1 Актуалізація опорних знань — Діти, нас оточує дуже багато предметів. Ми вчили, що одні предмети належать до живої природи, а інші — до неживої. Назвіть, будь-ласка, предмети, що належать до живої природи. — А тепер назвіть предмети, що належать до неживої природи. — А чому рослини ми відносимо до живої природи? 1.2. Дослідження «Види рослин». — А чи є у нас за вікном рослини? — Діти, так у нас за вікном є багато рослин. Але я помітила, що усі рослини різні. Назвіть мені, будь-ласка, найвищі рослини за вікном. (Дерева) — А як називаються рослини середнього зросту? (Кущі) — А як називаються найменші рослини? (Трави) — Повторимо хором: Дерева, кущі, трави. — А тепер по-одному. — Отже, діти, які є види рослин? ( Відкриваю дошку, діти підходять, читають і показують на картках види рослин) Фото 1 2. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці, діти, ми будемо говорити про чарівний світ рослин, ми пригадаємо будову рослин, дізнаємось, як рослини з’являються та живуть у цьому світі. І розпочнемо ми нашу розмову з казки, яка називається « Хто виростив квітку?» 2.1. Казка «Хто виростив квітку?» Знайшла дівчинка на землі гарну квітку, подивилася на неї і сказала: «Дякую, квіточка, що ти є!» — Чому ти мені не кажеш дякую? — почувся тонкий голосок. Я, Водичка, напувала твою квітку, щоб вона виросла. — І мені забула подякувати, — прогудів низький голос. Я, Земля, годувала твою квітку, щоб вона стала гарною. — Мені теж ніхто не сказав дякую, — пролунав дзвінкий голос. — Я, Сонечко, гріло твою квітку, щоб вона не замерзла. — Дякую Вам, Водичко, Земле і Сонечко, за те, що виростили для людей цю квітку, — промовила дівчинка й весело побігла додому. А вода, земля та сонце знову стали працювати і виростили багато нових квітів. — Діти, а квіти — це рослини? А може тварини? Чому? — До якого виду рослин належать квіти? Чому? (До трав) — Отже, діти, давайте пригадаємо, що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, вітер) — Що дає світло і тепло? (Сонце) — Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту, ще дощик напуває рослини) — Повторимо: Рослинам для життя необхідні сонце, вода, ґрунт. (Робота за таблицею) 2.2. Практична робота. Вивчення будови рослин. ( На кожну парту розкладаю листок із висушеною рослиною) — Діти, у другому класі ми з вами ознайомлювалися з будовою рослин. Хто назве мені окремі частини рослини? ( Корінь, стебло, лист, квітка) — Ці окремі частини рослин називаються органами. Повторимо: Органи – це частини рослини. Я вам зараз роздам частинки рослин, які переплутані між собою. Ваше завдання: складіть їх у такій послідовності, щоб утворилася ціла рослина. (Діти роблять аплікацію під аудіозапис «Звуки лісу») Фото 2 – Діти, так як сьогодні на уроці ми говоримо про рослини, то і фізкультхвилинка в нас також буде про рослини. Фізкультхвилинка Трава низенька-низенька,дерева високі-високі! Вітер дерева колише, гойдає. То направо, то наліво нахиляє . То вперед, то назад. Птахи летять, відлітають, А учні тихенько за парти сідають. (Вправу повторити 3 рази) 3. Повторне звернення до щойно отриманих знань. (На магнітній дошці викладена рослина без кореня) — Діти, а якого органу рослини не вистачає? ( Кореня) — А чому ми не бачимо корінь у рослин? (Тому що він знаходиться у землі) — До нас сьогодні у гості завітав дідусь Корінь. (На кожну парту роздаю викопаний корінь малини) — Послухайте, будь-ласка його розповідь . Розповідь дідуся Кореня — Я сьогодні завітав до Вас, щоб ви, діти, почули мою розповідь. Коріння є у кожної рослини: у дерева, у куща, у травички. І чим більша рослина, тим більше її коріння. Корінь тримає рослину у землі, коренем рослина дістає із землі усі поживні речовини, які потрапляють до стебла, листочків і квітки. — Діти, а для чого потрібне стебло? (Тримає лист і квітку) — Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає) — Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди) — А для чого квітці насіння? (Із насіння потім утворюються нові квіточки. Із насіння ромашки, коли його посіяти у ґрунт, виросте лише ромашка, з насіння чорнобривців виростуть лише квіти чорнобривці, з насіння кульбаби виросте тільки кульбаба тощо) — Отже, діти, повторимо, для чого рослині корінь, стебло, листя, квітка та насіння? — Як ви гадаєте, чи зможе рослина жити без будь якої частини? Чому? 4. Тренувальні вправи на закріплення нового матеріалу 4.1 Вивчення швидкомовки . — Діти, як називається квітка, з якої ми робили аплікацію? (Кульбаба) — А якої пори року з’являється ця квітка? (Весною) — Так, діти, кульбаба – це одна з найперших весняних квіток. А які ви ще знаєте першоцвіти? (Пролісок, крокус) — Зараз, щоб потренувати наші язички, ми вивчимо швидкомовку про кульбабу. Швидкомовка Бубоніла діду баба: «Ой, не дмухай на кульбабу, бо з кульбаби полетять сто маленьких кульбенят». 4.2 Робота за таблицею-аплікацією «Умови життя і розвитку рослин» Фото 3. — Діти, давайте розглянемо нашу таблицю. — Яку користь нам приносять рослини? (відповіді дітей) — Чи потрібно охороняти рослини? — Давайте з вами разом складемо правила охорони рослин: не можна рвати квіти, не можна ламати гілки дерев і кущів, не можна робити надрізів на корі дерев. — Повторимо ці правила. 5. Систематизація та узагальнення знань учнів — Назвіть органи рослини. — Що необхідно рослині для життя? — Чи необхідно охороняти рослини? Від кого їх потрібно охороняти? ІІІ. Заключна частина 1. Підсумки. 2. Домашнє завдання. Розмальовка «Рослини». 3. Психогімнастика «Квітка» (під релаксаційну музику) — Діти, станьте у коло. — З чого виростає квітка? (З насіння) — Уявимо, що ми – це квіточки, які ростуть із насіннячка. Насіння посадили у холодний ґрунт. Теплий промінчик сонця впав на землю і зігрів насіння. Воно стало проростати, рухатися і повільно потягатися: ніжки-корінці, ручки-листочки починають повертатися до сонечка. Із росточка виросла справжня квіточка. Ручки – листочки, спинка – стеблинка, голівка — квіточка. Повільно випрямляємось, плавно, легенько піднімаємо ручки і виконуємо нахили тулуба. Спинка м’яка, ручки вільні. Вітерець гойдає тулуб-стеблинку то в один, то в інший бік. Тільки ніжки-корінці міцно-міцно тримаються за землю. Ніжиться квітка на сонці, їй тепло і затишно… — Дякую за роботу на уроці. Сподіваюсь, що сьогодні на уроці ви дізналися багато цікавого про життя рослин і зможете вдома розповісти про них. | |
| |
Переглядів: 1208 | |
Що може комп’ютер |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |