Рослини живі організми. Різноманітність рослин
Тема. Рослини живі організми. Різноманітність рослин Мета: систематизувати знання учнів про рослини як частину живої природи, розкрити взаємозв’язок між живою і неживою природою, ознайомити з різноманітністю груп царства рослин, виділити їх характерні особливості, , розвивати уміння класифікувати, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити висновки, пробуджувати пізнавальний інтерес, виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до рослин. Обладнання: таблиці, схеми – опори, сигнальні картки, зошити, гербарії рослин,малюнки. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок. Хід уроку І. Організаційна частина Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав. Тож , і ми часу не гаймо – Урок «Природознавства » починаймо. - Діти, а під яким девізом проводяться уроки? Я знаю, люблю, бережу. Ти знаєш,любиш, бережеш. Ви знаєте, любите, бережете. Ми всі знаємо, любимо, бережемо. Підсумки спостережень за погодою протягом тижня Нежива природа. Зміни у живій природі. Чому сталися ці зміни? Які назви місяців ви зустрічали в літературі? ІІ. Актуалізація знань. 1. Загадка Що воно таке: Дихає, росте, Живиться, розмножується, А не ходить? (Рослина) Рослини називають зеленим дивом. Чому? _ Рослини називають друзями людини. Чому? 3. Вправа «Асоціативний кущ». Значення рослин для людей ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Ми починаємо вивчати нову тему «Рослини, тварини і середовища їх існування». Ви дізнаєтеся: Про рослин, тварин, гриби, бактерії , віруси. Які бувають рослини, чому неможливе життя без рослин? Чим квіткові рослини відрізняються від інших рослин? За якими ознаками можна впізнати комах, риб, птахів, звірів. Для чого природі потрібні гриби і бактерії? Як пов'язані між собою організми і нежива природа? ІV.Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про різноманітність рослин і їх ознаки. 1. Вступне слово вчителя. - Подивіться довкола себе – і ви побачите величезну кількість організмів:тварини, рослини, гриби. Людина також організм, частина живої природи. Для того , щоб орієнтуватися в світі живих організмів вчені розподілили їх на царства: рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси. (Запам’ятай!) рослини це організми, яким потрібне живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток. _ Налічують 500 тис. видів рослин. Рослини можна класифікувати за різними знаками (в Україні 16 тис.) _ До уроку ви об’єдналися у групи і підготували повідомлення про кожну групу рослин. Зараз кожна група представить свої напрацювання . 2. Словникова робота Словничок: водорості мохи хвощі і папороті хвойні рослини квіткові рослини спори _Прочитайте ці слова 3. Презентація роботи груп «Довідкове бюро» І група «Водорості» ІІ група «Мохи» ІІІ група «Хвощі і папороті» ІV група «Хвойні рослини» 4. Фізкультхвилинка Добре те, що сонце світить. ( руки вгору) Добре те, що вітер віє. (хитають руками) Добре те, що цей ось ліс (присідають) Разом з нами ріс і ріс.(підтягуються) Добре те, що в нашій річці Синя , не брудна вода. (удають, що купаються) І мене матуся рідна Після школи зустріча. (стрибають) Добре гратися надворі (плещуть у долоні) Добре вчитися у школі.( сідають) 5. Робота з підручником - З чого виростають квіткові рослини? а) читання статті «Квіткові рослини» (с. 82- 83) б) розгляд і аналіз ілюстрацій VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів 1. Цікаво знати! На сьогодні відомо близько 350 тисяч видів рослин. З них 240 тисяч видів – квіткові рослини. Мохів на Землі близько 27 тисяч видів, папоротей – понад 10 тисяч видів, а хвойних рослин – близько 600 видів 2 . Гра «Упізнай мене» • Ми - найбільше царство рослин. Маємо всі частини .( Квіткові) • Квітів , плодів і насіння у нас немає. Наше листя схоже на пір'я. ( Папороті) • Ми ростемо у вологих місцях і утворюємо торфяні болота. ( Мохи) • У нас немає плодів і квітів, а насіння дозріває у шишках. (Хвойні) 3. Робота в парі. Поміркуйте, до яких груп рослин відносять : троянду, ялівець, ламінарію, або морську капусту, калину, зозулин льон (мох), конвалію 4. Творча робота. - Уявіть, що на Землі раптом зникли всі рослини. Як зміниться життя на Землі? - Як ви гадаєте, що ми можемо зробити, щоб рослинам на землі жилося краще. Пам’ятайте : Щоб зрубати дерево потрібна одна мить, а щоб виростити – роки. 5. Робота в зошиті с. 32 - Доповнити речення. VІІ. Підсумок. Рефлексія. Вправа «Доповнити речення.» Я дізнався….(про групи рослини) Я навчився...(розпізнавати рослини) Я зрозумів….( рослини треба оберігати) Я полюбив…(природу) VІІІ. Домашнє завдання С.82-84 | |
| |
Переглядів: 2313 | |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Продовження екскурсії |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Всього коментарів: 0 | |