💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рослини живі організми. Різноманітність рослин
Тема. Рослини живі організми. Різноманітність рослин
Мета: систематизувати знання учнів про рослини як частину живої природи, розкрити взаємозв’язок між живою і неживою природою, ознайомити з різноманітністю груп царства рослин, виділити їх характерні особливості, , розвивати уміння класифікувати, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити висновки, пробуджувати пізнавальний інтерес, виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до рослин.
Обладнання: таблиці, схеми – опори, сигнальні картки, зошити, гербарії рослин,малюнки.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку
І. Організаційна частина
Ось дзвінок нам дав сигнал – 
Працювати час настав.
Тож , і ми часу не гаймо –
Урок «Природознавства » починаймо.
- Діти, а під яким девізом проводяться уроки?
Я знаю, люблю, бережу.
Ти знаєш,любиш, бережеш.
Ви знаєте, любите, бережете.
Ми всі знаємо, любимо, бережемо.
Підсумки спостережень за погодою протягом тижня
Нежива природа.
Зміни у живій природі.
Чому сталися ці зміни?
Які назви місяців ви зустрічали в літературі?
ІІ. Актуалізація знань. 
1. Загадка
Що воно таке: 
Дихає, росте,
Живиться, розмножується, 
А не ходить? (Рослина)
 Рослини називають зеленим дивом. Чому?
_ Рослини називають друзями людини. Чому?
      3. Вправа «Асоціативний кущ».
          Значення рослин для людей

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми починаємо вивчати нову тему «Рослини, тварини і середовища їх існування».
Ви дізнаєтеся:
Про рослин, тварин, гриби, бактерії , віруси.
Які бувають рослини, чому неможливе життя без рослин?
Чим квіткові рослини відрізняються від інших рослин?
За якими ознаками можна впізнати комах, риб, птахів, звірів.
Для чого природі потрібні гриби і бактерії?
Як пов'язані між собою організми і нежива природа?
ІV.Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про різноманітність рослин і їх ознаки.
  1. Вступне слово вчителя.
- Подивіться довкола себе – і ви побачите величезну кількість організмів:тварини, рослини, гриби. Людина також організм, частина живої природи. Для того , щоб орієнтуватися в світі живих організмів вчені розподілили їх на царства: рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси. (Запам’ятай!)   рослини це організми, яким потрібне живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток.

_ Налічують 500 тис. видів рослин. Рослини можна класифікувати за різними знаками (в Україні 16 тис.)
_ До уроку ви об’єдналися у групи і підготували повідомлення про кожну групу рослин. Зараз кожна група представить свої напрацювання .
2. Словникова робота
Словничок:
водорості
мохи 
хвощі і папороті 
хвойні рослини 
квіткові рослини
 спори
_Прочитайте ці слова
3. Презентація роботи груп «Довідкове бюро»
І група «Водорості»
ІІ група «Мохи»
ІІІ група «Хвощі і папороті»
ІV група «Хвойні рослини»
4. Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить. ( руки вгору)
Добре те, що вітер віє. (хитають руками)
Добре те, що цей ось ліс (присідають)
Разом з нами ріс і ріс.(підтягуються)
Добре те, що в нашій річці
Синя , не брудна вода. (удають, що купаються)
І мене матуся рідна
Після школи зустріча. (стрибають)
Добре гратися надворі (плещуть у долоні)
Добре вчитися у школі.( сідають)
5. Робота з підручником
- З чого виростають квіткові рослини?
а) читання статті «Квіткові рослини» (с. 82- 83)
б) розгляд і аналіз ілюстрацій 
VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
1. Цікаво знати!
    На сьогодні відомо близько 350 тисяч видів рослин. З них 240 тисяч видів – квіткові рослини. Мохів на Землі близько 27 тисяч видів, папоротей – понад 10 тисяч видів, а хвойних рослин – близько 600 видів
2 . Гра «Упізнай мене»
• Ми - найбільше царство рослин. Маємо всі частини .( Квіткові)
• Квітів , плодів і насіння у нас немає. Наше листя схоже на пір'я. ( Папороті)
• Ми ростемо у вологих місцях і утворюємо торфяні болота. ( Мохи)
• У нас немає плодів і квітів, а насіння дозріває у шишках. (Хвойні)
3. Робота в парі.
Поміркуйте, до яких груп рослин відносять : троянду, ялівець, ламінарію, або морську капусту, калину, зозулин льон (мох), конвалію
4. Творча робота.
- Уявіть, що на Землі раптом зникли всі рослини. Як зміниться життя на Землі?
- Як ви гадаєте, що ми можемо зробити, щоб рослинам на землі жилося краще.
Пам’ятайте :
Щоб зрубати дерево потрібна одна мить, а щоб виростити – роки.
5. Робота в зошиті с. 32
- Доповнити речення.
VІІ. Підсумок. Рефлексія.
Вправа «Доповнити речення.»
Я дізнався….(про групи рослини)
Я навчився...(розпізнавати рослини)
Я зрозумів….( рослини треба оберігати)
Я полюбив…(природу)

VІІІ. Домашнє завдання
С.82-84

 
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (20.01.2016)
Переглядів: 2313 | Рейтинг: 0.0/0
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»
Продовження екскурсії
Заготівля і зберігання природного матеріалу.
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]