Тема: Делікатність. Мета: створити в уявленні дітей образ делікатної людини, вчити аналізувати й оцінювати життєві ситуації, працювати в парі; виховувати тактовність, скромність, повагу до особистого життя коленої людини. Обладнання: кольорові олівці, малюнок квітки. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Бесіда. — Що таке добро? — Що таке доброта? — Наведіть приклади щирої поведінки за своїми спостереженнями. 2. Зачитування дітьми дібраних прислів'їв. 3. Робота над текстом казки «Вовк та кіт». — Охарактеризуйте поведінку вовка з казки «Вовк та кіт». — Прослухайте прислів'я та оберіть ті, що підходять до казки. «Чуже лихо за ласощі, а своє за хрін». «Добро довго пам'ятається, а лихо ще довше». «Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого». «Не копай другому ями, бо й сам упадеш». «Не бери, де не поклав». «Чого собі не зичиш, і другому не жадай». III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Слово вчителя. Наш гномик-мандрівник продовжує подорожувати. Щойно він побував на острові Делікатному. Його запросила до себе в гості головна фея острова. Допитливому гномику дуже сподобалось у замку феї. Там багато цікавих речей: картин, блискучих іграшок, фігурок, створених із коштовних металів, прикрас. А книжок! Особливо його зацікавили речі в шафі зі скляними дверцятами. Коли фея вийшла на хвилинку із зали, гномик не втримався і тихо відкрив шафу, щоб розглянути блискучу кульку. Але тут повернулась фея і гомик не встиг закрити дверцята шафи. Та фея зробила вигляд, що нічого не помітила, а на прощання дала гномику папе-ровий сувій, прикрашений візерунками із золота. Як ви думаєте, діти, що було написано на тому папері? (Учитель уточнює відповіді учнів, висловлює власні припущення, робить висновки, що на папері були написані правила поведінки делікатної людини.) IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ Сьогодні ми з вами спробуємо з'ясувати, якою має бути делікатна людина, що таке делікатність. V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда. — Яку людину називають делікатною? (Ввічливу, тактовну, обережну у поведінці.) — Що значить бути делікатним? Про це ми дізнаємося зі статті підручника «Делікатність». 2. Читання статті за частинами. Частина перша. Що означає бути делікатним? Частина друга. Про яке правило йдеться? Частина третя. Які питання ставити неделікатно? Частина четверта. Про яке правило делікатності йдеться? VI. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Прийми рішення разом із другом». (Робота виконується в парах.) Послухайте ситуаційні розповіді й скажіть, чи порушувалось правило делікатності? 1) У Василька є старша сестричка Олеся. Вона веде особистий щоденник, де записує мрії, потаємні бажання, роздуми. Василько взяв щоденник, із цікавістю його прочитав, а потім за вечерею розповів татові та мамі, про що пише сестра у щоденнику. 2) Сергійко з Івасем прийшли на день народження до Артемка. Артемко, вибачившись, побіг на кухню допомогти мамі. А хлопці, щоб не сумувати, взяли з полиці шахи і стали грати. 3) Таня з Іринкою прийшли привітати Надійку з днем народження. Принесли їй великий пакунок, перев'язаний червоним бантиком. Надійка подякувала і зразу почала розгортати пакунок, щоб дізнатися, що там заховано. Там було хутряне біленьке пухнасте ведмежатко. Надійка зраділа, притиснула іграшку до щічки: «Яке гарне!». 4) Семенко зустрівся з Валею та її мамою. Мама сказала: «От добре, пограйтеся разом, я скоро прийду». Семенко поцікавився у Валі: «Куди це пішла твоя мама?». Що відповіла Валя? 5) Під час перерви до Тетяни Олексіївни підійшла Надія Василівна. Катруся стояла поруч, робила вигляд, що гортає книгу, а сама слухала розмову вчителів, потім побігла в коридор і всім розповіла, що завтра уроків не буде, бо всі йдуть до театру. Діти закричали «УраЬ>, Тетяна Олексіївна здивувалася, підійшла до дітей і запитала, у чому справа. Почувши відповідь, сказала: «До театру ми підемо під час канікул». 6) Учителька попросила Інну віднести записку мамі Андрійка, який давно хворів. Інна прийшла до Андрійка, але його мами не було вдома. Дівчинка віддала записку хлопчику. Той розгорнув її, Інна запитала: «Що там написано?». 2. Фізкультпауза. 3. Складання учнями ситуації. (Робота виконується в парах.) Темою ситуації може бути підслуховування телефонної розмови. Учитель радить дітям домовитись, хто розповідатиме про ситуацію перед класом. Клас дає оцінку почутій ситуації. 4. Слово вчителя. Той, хто підслуховує, підглядає, розповідає чужі таємниці, порушує право людини на особисте життя, бо ніхто не має права втручатись у сторонні справи. Отже, тактовна, делікатна людина поважає особисте життя інших громадян, не порушує їхнє право вибору. VII. ПІДСУМОК УРОКУ Розмалюйте останні пелюстки квітки. — Якого кольору буде пелюстка під назвою «делікатність»? — Як буде називатись квітка? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати статтю підручника на с. 45—46. 2. Скласти правила делікатної людини. | |
| |
Переглядів: 2596 | |
Підсумковий урок за І семестр |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Всього коментарів: 0 | |