💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Хочеш бути щасливим, не будь лінивим

Тема: Хочеш бути щасливим, не будь лінивим.

Мета: продовжити знайомство дітей зі складовими успіху, щастя; учити аналізувати свою поведінку, ставлення до навчання, міркувати над майбутнім; виховувати працьовитість, бажання багато знати і вміти.

Обладнання: портрет Д. Заболотного, магнітофонний запис української народної казки «Нехайло», колаж «Упізнай мене», паперові пелюстки квітки.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Стислі розповіді дітей про видатних людей.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Слово вчителя.

Послухайте розповідь про видатного українця Данила Кириловича Заболотного (1866—1929).

Із простого сільського хлопчика він доріс до всесвітньовідомого вченого, президента Академії наук України. Данило Кирилович мікробіолог, епідеміолог, вивчав небезпечні хвороби: чуму, холеру, дифтерію, тиф, дизентерію. Бажання допомогти людям, доброта, талант, терпіння, наполегливість, чесність допомогли йому здійснити мрії, досягти успіху — винайти вакцину проти хвороб. Для цього він багато вчився: у прогімназії, гімназії, університетах (Новоросійському і Київському); писав наукові праці, досліджував віруси в лабораторіях. А щоб упевнитись у тому, що вакцини можуть допомогти людям запобігти чумі чи холері, на собі проводив досліди, заражаючись хвороботворними мікробами. Йому до-помагали не тільки здобуті завдяки книгам знання, а й життєвий досвід. Він вивчав ці хвороби, боровся з ними не лише в Україні, Росії, айв Індії, Франції, Монголії, Китаї, Шотландії, на Кавказі. Життя Дмитра Кириловича було важким. Він часто голодував, не мав житла, хворів, але заради перемоги над страшними хворобами, заради науки терпів усе. Він так звертався до молоді: «Діти мої дорогі, любіть науку і правду».

2. Розв'язання проблемної ситуації,

— Як ви вважаєте, чи були щасливими ті люди, про яких ви

щойно почули на уроці?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні ви продовжите знайомство зі складовими успіху і навчитеся аналізувати поведінку свою й оточуючих.

V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

Читання дітьми мовчки у супроводі магнітофонного запису української народної казки «Нехайло» (с. 31—32) з подальшим обговоренням.

— Які думки виникли у вас під час читання?

— Чому чоловіка називають Нехайлом?

— Які риси характеру ви можете відзначити в нього?

— Чи вважаєте ви його щасливим?

• Читання вголос статті «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» (с. 32) із подальшим обговоренням.

— Які поради автора статті ви обрали для себе?

— Опишіть господаря свого щоденника. (Надається 1—2 хвилини для церегляду власного щоденника.)

• Бесіда за ілюстративним матеріалом підручника (с. 33—34).

— Розкажіть, які зміни відбулися із жолудем. Що допомогло йому стати дубом?

— Які винаходи людей змінили їхнє життя на краще?

— Що допомогло людям пройти шлях від гусячого пера до

комп'ютера?

— Як змінюється людина з часу свого народження?

2. Робота в парах.

Покажіть один одному свої фотографії. Нехай сусід по парті розкаже, чи змінилися ви.

3. Оформлення колажу «Упізнай себе».

(На дошці висить аркуш паперу формату А1. Діти підходять групами, прикріплюють свої знімки до нього. Клас деякий час оглядає колаж.)

— Діти, уявіть, що поруч ще один аркуш паперу зі знімками,

на яких ви зображені через 10—15 років. Якими ви себе бачите

у майбутньому? Що для цього потрібно робити зараз?

4. Фізкультпауза.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1, Інтерактивна гра «Мікрофон».

— Що, на вашу думку, робить людину успішною, щасливою?

— Прочитайте ще раз, що радять запам'ятати автори підручника.

«Життя — це зміни. Усе на світі змінюється». «Людина не просто проживає своє життя, вона його будує, створює».

2. Робота над прислів'ями.

Український народ завжди поважав і цінував працьовитих людей, а лінивих — зневажав.

— Які українські прислів'я про працю ви знаєте?

(Запис дітьми прислів'їв на двох аркушах: на одному— про працьовитих людей, на іншому — про лінивих.)

Наприклад:

Для нашого Федота не страшна робота.

Без труда нема плода.

Не розбивши яйця, не спечеш яєчні.

Слова — полова, а праця — диво.

Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

Тяжко тому жить, хто не хоче робить.

Аби руки і охота, буде зроблена робота.

Гірко поробиш, солодко з'їси.

Не журись, та за діло берись.

У невмілого руки не болять.

На дерево дивись, як родить, а на людину — як робить.

Кінець — справі вінець.

Як їв, то аж упрів, а як працю-ва, то аж задрімав.

Люди — жати, а ми — на межі лежати.

До роботи плачучи, а до танців скачучи.

У ледачого хазяїна і чоботи з ніг украдуть.

Як до діла, так і сіла. Лінивий у своїй хаті змокне. Робить, як мокре горить.

Лінивому все ніколи.

Думкою в небі, ногами в постелі.

їсть за вовка, робить за комара.

Готовеньке і кішка з'їсть. Спиш, спиш, а спочити ніколи.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда.

(Діти отримують паперові пелюстки.)

— Яким кольором ви б намалювали свій настрій?

— Розфарбуйте пелюстку цим кольором.

(Діти віддають пелюстки вчителеві, який кріпить їх на дошці або тримає у руці у вигляді віяла.)

— Яких кольорів найбільше?

— Який настрій у нашого класу сьогодні на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Продовжити вдома запис прислів'їв про працю і лінь.

2. Скласти розповідь на тему «Ким я хочу стати і що для цього потрібно зробити» (зразок підручника на с. 34).

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (10.01.2015)
Переглядів: 2677 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Незвичайний стадіон
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]