Тема: Як досягти успіху. Умови успіху. Мета: ознайомити дітей зі складовими успіху, розкрити такі поняття, як «талант», «інтуїція», «досвід», «знання»; навчати аналізувати, узагальнювати отриману інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, навички самоконтролю; виховувати працьовитість, уважність, організованість. ХІД УРОКУ І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Творча робота. Підготуйте опис зовнішності людини, на яку бажаєте бути схожими. (На виконання завдання 1—2 хвилини.) 2. Робота за підручником. Складання правил догляду за будь-якими речами, зображеними на малюнку підручника (с. 28): черевиками, брюками, піджаком, колготами, шкарпетками (2—3 учні). 3. Заслуховування підготовлених удома розповідей дітей. 4. Дидактична гра «Виправ помилки». 1) Охайність, чистота, акуратність, чесність — слова-синоніми. 2) Акуратність починається з чистого одягу. 3) Не треба митися щоденно, бо зітреться шкіра. 4) Тримай.у кишені не тільки жуйку, а й хусточку, щоб витирати черевики при вході у школу. 5) Не мий ноги часто — їх у черевиках не видно. 6) Чисть зуби один раз на тиждень. 7) Мий волосся раз на місяць. 8) Не забувай обрізати своєчасно десять нігтів. 9) Пам'ятай, що кишеня — гарна схованка для будь-яких дрібничок: насіння, обгорток, камінців, паличок. II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Розв'язання проблемної ситуації. — Що допомагає людині досягти успіху в житті: характер чи зовнішність? Обґрунтуйте власну думку. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ Сьогодні на уроці ми спробуємо з'ясувати, за допомогою чого людина може досягти успіху. IV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1- Опрацювання статті «Як досягти успіху» (с. 29—30 підручника). — Прочитайте перший абзац, скажіть, що, на думку вчених, допомагає людині досягти успіхів. (Працьовитість, інтуїція, талант, знання.) — Прочитайте другий абзац, розкажіть, що американський винахідник Томас Едісон вважав головним у своїх успіхах. (Працю — 90 %, талант — 10 % , інтуїцію, везіння вважав випадковістю.) — Що допомогло ученому Стайнмецу знайти неполадки у роботі установки на електростанції? (Інтуїція, досвід, знання, талант.) 2. Словникова робота. Інтуїція — стихійне відчуття, здогад, що ґрунтується на попередньому досвіді і підказує правильне розуміння істини чи будь-якого явища. Талант — особливі природні здібності людини, генетично зумовлена обдарованість у поєднанні з працею. Досвід -— сукупність знань і навичок, умінь, набутих на основі безпосередньої практичної діяльності людей. 3. Бесіда за опрацьованим матеріалом. — Що допомагає людині досягти успіхів і навіть стати вченою? (Запис на дошці: знання, інтуїція, досвід, працьовитість, талант.) — Що треба робити, щоб стати людиною, здатною втілювати свої бажання в життя, мати успіхи в навчанні, праці? 4. Робота за підручником. — Прочитайте статтю «Умови успіху» (с. 30). Виділіть головні ознаки успішної людини (послідовність і систематичність у навчанні, роботі, уміння зосереджуватися на справі, зібраність, вміння контролювати себе.) 5. Фізкультпауза. Гра «Помічники». Життєвого досвіду, знань ми набуваємо, звичайно, у школі. Але перші, можливо найважливіші, навички ми отримуємо в сім'ї, коли допомагаємо дорослим. Пограймо у гру «Помічники». Бабуся випрала білизну і просить допомогти її викрутити. 1) Міцно тримайте білизну в кулачках. Викручуйте добре. 2) Струсніть і розправите її. 3) Підніміться на носочки, дотягніться до мотузки, повісьте білизну. 4) А бабуся вже на городі, бур'ян рве. Нахиляйтесь і ви, виривайте бур'ян, випрямляйтесь та на стежку кидайте. 5) Ось дідусь посипає доріжку піском. 6) Поспішаймо бігом. Посипайте пісочком навколо себе. 7) А щоб пісок щільно лежав, потупайте ніжками. 8) Залишилось дрова порубати. Розставляйте ноги та вище піднімайте сокиру й різко опускайте на колоду. Раз! Два! Три! Все! 9) Сядьмо на колоду. Погріймося на сонечку. Відчуваєте тепло на обличчі, у грудях, усьому тілі? А тепер — до уроку. V. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Дидактична гра. Розкажіть, які якості допомагають вам у навчанні, а які заважають. (Учитель записує якості, названі дітьми, у два стовпчики, пропонує свої варіанти.) Запис може мати такий вигляд: талант лінь знання байдужість наполегливість заздрість уважність неуважність бажання відсутність самоконтролю допитливість невпевненість працьовитість боягузство інтуїція недисциплінованість кмітливість незібраність 2. Слухання уривку вірша з подальшим обговоренням. Товариська допомога В Данька до математики Незаперечний хист, Данько моргає: — Братики, та я ж не егоїст. Кому сказати? Прошу, Ось мій домашній зошит. Приємні в хлопця риси є: Одверта він душа. Три парти в нього списує, І кожен поспіша, Списали й кажуть: — Класно! Данько одвів біду. І радий той: — Ну, ясно, хіба я підведу? І. Кулочнецька — Як ви охарактеризуєте Данька? — Що ви можете сказати про його друзів? (Можливі відповіді дітей: Данько має хист, прагне жити у злагоді з іншими, чекає схвалення, впевнений у собі, нечесний. Діти ліниві, байдужі, нечесні, не мають почуття власної гідності, невпевнені в собі.) VI. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда. — Урок наближається до кінця. За що ви можете похвалити себе? — А своїх товаришів? Учителя? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Підготувати стислі розповіді (на 2—3 хвилини) про життя видатних людей (за статтями підручника нас. 29—ЗО). Звернути увагу на те, що допомогло їм зробити визначні досягнення. 2. Принести власну фотографію із зображенням у дошкільному віці. | |
| |
Переглядів: 4159 | |
Весняні свята. Великдень |
Продовження екскурсії |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |