Тема: Що таке людське «Я». Вияви характеру. Мета: ознайомити учнів із поняттями людське «Я», «характер» , зміцнювати почуття самоповаги учнів та поваги до інших; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, доказово міркувати; виховувати співчуття до людей, сприяти моральному самовдосконаленню учнів. Обладнання: роздатковий матеріал «Упізнай себе». ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Заслуховування міркувань дітей. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1. Мозковий штурм. Діти мають за 1,5—3 хвилини викласти на папері власні думки на тему «Мій характер». Міркування має починатися зі слова «я». 2. Робота дітей над описом «Упізнай себе». (Учитель читає опис, діти відгадують.) 1) Худорлявий, високий хлопчик. Темний кучерявий чуб, зеленкуваті очі. 2) Повненька, білявенька дівчинка. Волосся заплетене у довгі коси. Високий лоб прикриває чубчик, на носику та щічках ластовиння. 3) Ця дівчинка струнка, тендітна; темно-русяве волосся коротко підстрижене, очі сірі, на круглому підборідді злегка помітна ямочка. 4) Низький зріст, міцна статура, світле волосся, кирпатенький носик, пухкенькі щічки, темні очі. (Ті діти, які впізнали себе за описом, пояснюють, що допомогло впізнати. Репіта може описати свій зовнішній вигляд, 2—3 учні.) 3. Розв'язання проблемної ситуації. Уявіть учня чи ученицю за їхніми висловами. Назвіть їх основну рису характеру. 1) Я гарна дівчинка, хоч і маленька, а коли виросту, стану ще краща. 2) Я люблю дружити тільки з добрими і гарними людьми. 3) Я не хочу читати книгу вдруге. 4) Я виріпіив стати архітектором. 5) Я думаю про те, що у нашому класі є добрі, талановиті діти, з якими приємно спілкуватися. 6) Я добре і швидко роблю уроки. 7) Я дуже хочу до бабусі. 8) Я люблю солодощі. 9) Я полюбляю цікаві ігри. 10) Я із задоволенням граюся з котом Васьком. Але він став товстим і неповоротким. Та я на нього не серджуся, бо люблю його. 11) Я не спілкуюся з незнайомцями. (Діти називають риси характеру учня (учениці): гідність, гордість, приязність, доброзичливість і т. д.) IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттям людське «Я», дізнаємося, у чому різниця між зовніїпнім і внутрішнім людським «Я». V. ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда. — Скільки «Я» є у людини? — Що таке перше людське «Я»? — Що таке друге людське «Я»? — Яке «Я» легше розпізнати? Чому? — Як інакше треба назвати друге «Я»? (Характер — це сукупність основних найбільш сталих психічних якостей людини, які проявляються в її поведінці.) 2. Робота за підручником. • Читання мовчки статей «Що таке людське „Я"», «Основа характеру» (с. 18-^20) з подальшим обговоренням. — Чи легко розпізнати з першого погляду характер людини? — Яке народне прислів'я є з цього приводу? («Щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з'їсти».) Поясніть значення цього прислів'я. — Знайдіть прислів'я (с. 20), яке підходить до образу: а) байдужої людини («Я — не я, і хата не моя»); б)порядної людини («Хто не чинить лихо, тому не страшно нічого»); в) красивої душею людини («Не одяг прикрашає людину, а добрі діла»). 3. Гра «Обери роль до душі». 1) «Я — учень». 2) «Я — син (дочка)». 3) «Я — товариш:». 4) «Я — громадянин». 5) «Я — мешканець міста, села». 6) «Я — пішохід». 7) «Я — пасажир». — Поясніть, чому ви обрали саме цю роль. — Назвіть роль, яку вам виконувати важко. 4. Фізкультпауза. V. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ Виконання тестового завдання. Оберіть правила життя, які вас задовольняють. Обгрунтуйте свою думку. 1) Що хочу, те й роблю. 2) Підтримую, підбадьорюю людину, яка опинилася у скрутному становищі. 3) Я ще маленький, мені вибачать. 4) Намагаюся не завдавати людям зла, кривди, неспокою, болю, тривоги. 5) Я — тобі, ти — мені; і нам обом добре. 6) Списав у товариша задачу— радість, учителька не помітила — добре. 7) Чорне назвав білим, зійшло з рук — ура! 8) Все приємне, корисне — мені, до інших — байдуже. 9) Мама насварила — нічого, ніч пройде — вона забуде. 10) Вимогливість і наполегливість допоможуть задовольнити мої бажання. VI. ПІДСУМОК УРОКУ 1. Дидактична гра «Опиши характер». Оберіть слова, які описують риси характеру, притаманні вам: доброзичливий рішучий невпевнений хитрий кмітливий гордий улесливий сумний хвалькуватий розумний веселий працьовитий чесний наполегливий жадібний спритний лякливий щирий 2. Бесіда. — Яка інформація про людину була для вас новою? — Що із вивченого може бути корисним для вас уже сьогодні? Цікавинки для допитливих. . Кажуть, що людина від народження має свій особистий оберіг — квітку. Це талісман. Визначають його за місяцем народження людини: січень— гвоздика, лютий— фіалка, березень— нарцис, квітень— горошок пахучий, травень — лілея, червень — троянда, липень — волошка, серпень — гладіолус, вересень — айстра, жовтень — календула, листопад — хризантема, грудень — кульбаба. Ці обереги постійно говорять про себе, навіть впливають на характер людини. Крім того, кожен рік також має власний квітковий символ: 1997 — хризантема, 1998 — кульбаба, 1999 — гвоздика, 2000 — фіалка, 2001 — нарцис, 2002 — горошок пахучий, 2003 — лілея, 2004 — троянда, 2005 — волошка, 2006 — гладіолус, 2007 — календула і т. д. Ось як описується характер тих, хто народився у 1961, 1973, 1985, 1997 роках. Це рік Хризантеми — квітки довгоквітучої, нев'янучої, витривалої, символу земного та космічного. Люди, народжені у рік Хризантеми,— розумні, здорові, люблять спокій, надійність, а також— ризик, новаторство, творчу активність. Діти Хризантеми мають легкий характер, але бувають уперті, не люблять протиріч. Вони сміливі, великодушні, віддані, люблять музику, тонко відчувають кольори. Це багатогранні особистості з прихованими талантами. V!!. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати статті підручника «Що таке людське „Я"», «Основа характеру» (с. 18—20). 2. Подумати, які риси власного характеру вам подобаються, а які хотілося б змінити. | |
| |
Переглядів: 5232 | |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Вітальна листівка до дня матері |
Всього коментарів: 0 | |