💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Держава освічених людей

Тема: Держава освічених людей.

Мета: формувати у дітей розуміння життєвої необхідності навчатись, знайомити з історією розвитку шкіл в Україні, розвивати мовлення, вчити будувати міркування; виховувати почуття гідності за свій народ, пошану до вчителя.

Обладнання: магнітофон, картки для рефлексії, тлумачний словник української мови, аркуші для тестування.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Фронтальне опитування.

— Де були створені перші ніколи?

— Чого навчали дітей у цих школах?

— Де і коли виникли перші ніколи для дівчаток?

— Хто був першою ученицею ніколи для дівчаток?

— Що ви знаєте про долю Анни?

— Доповніть думку: «Людина долає перешкоди не силою, а...».

— Яка книга і в наші дні не втратила свого значення і своєї цінності? (Пересопницьке Євангеліє.)

2. Робота над словником.

Доповніть речення: «Школа — це...» (Кожному учневі надається 10 секунд для висловлювання думок.)

Школа — навчально-виховний заклад для навчання, освіти і виховання дітей, молоді, дорослих. (Діти знаходять відповідну статтю у тлумачному словнику і читають її.)

Школи бувають різних видів: вечірні, з продовженим днем, спеціалізовані школи для глухих, сліпих, інтернати, школи грамоти, ніколи-комуни, школи-клуби, ніколи-санаторії, ніколи передових методів праці.

3. Заслуховування розповідей дітей.

Розкажіть про ситуації з життя, де вам допомагали не сила, а кмітливість*

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

IV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ І ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

• Читання статті «Держава освічених людей».

— Як ви думаєте, про яку державу йдеться? Доведіть.

• Читання дітьми мовчки статті у супроводі магнітофонного

запису (с. 12—13) до речення «А як зараз?».

• Тестова перевірка рівня розуміння прочитаного.

Відповідаючи на запитання, проставляйте знаки « + » або «-».

— У Київській Русі були книгозбірні, центри перекладу та переписування книг, так чи ні?

— У «Повісті минулих літ» написано: «Книги — ... це джерело мудрості», так чи ні?

— Чужоземців вражав рівень освіти люду Київської Русі, так чи ні?

— У ті часи діти навчались не тільки у школах, а і в монастирях, церквах, так чи ні?

— Лише деякі козаки вміли читати, писати, так чи ні? (Діти звіряють відповіді із записом на дошці: -, +, +, +, +, -.)

— Що вас найбільше здивувало у цій статті?

2. Фізкультпауза.

3. Продовження роботи за підручником.

• Читання дітьми мовчки статті від речення «А як зараз?» до

кінця (с. 13—14).

Придумайте запитання щодо прочитаного, поставьте їх товаришам. (Якщо не звучать запитання', їх ставить учитель.)

— Які навчальні заклади є в Україні та за її межами?

— Для чого потрібно вчитися? Кому потрібні наші знання?

— У чому майбутнє України?

— Назвіть видатних людей, відомих не лише в Україні, а й за її

межами.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів'ями.

— Поясніть, чому так кажуть:

«Нате коня кують, щоб не спотикався»;

«Якбичоловік знав, чого не знає, той мав би, чого не має»;

«Здобудеш освіту — побачиш більше світу»;

«Не кажи, „не вмію", а кажи — „навчуся"».

— Яке з прислів'їв ви обрали б як пораду для своїх однокласни ків? Чому?

— Як називають людину, що навчає?

2. Читання дітьми вголос тексту «Учитель» (с. 14 підручника).

— З яким проханням звертається до вас В. Сухомлинський?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи добре працювалось вам на уроці?

Позначте свій настрій на картці за допомогою знаків:

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Перечитати статтю підручника на с. 12—14.

2. Підготувати невеличкі розповіді на одну з тем:

а) «Видатні люди України»;

б) «Вчителі моїх рідних»;

в) «Освіта й навчання моїх батьків».

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (10.01.2015)
Переглядів: 2163 | Рейтинг: 0.0/0
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Дещо з історії
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]