Тема: Держава освічених людей. Мета: формувати у дітей розуміння життєвої необхідності навчатись, знайомити з історією розвитку шкіл в Україні, розвивати мовлення, вчити будувати міркування; виховувати почуття гідності за свій народ, пошану до вчителя. Обладнання: магнітофон, картки для рефлексії, тлумачний словник української мови, аркуші для тестування. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Фронтальне опитування. — Де були створені перші ніколи? — Чого навчали дітей у цих школах? — Де і коли виникли перші ніколи для дівчаток? — Хто був першою ученицею ніколи для дівчаток? — Що ви знаєте про долю Анни? — Доповніть думку: «Людина долає перешкоди не силою, а...». — Яка книга і в наші дні не втратила свого значення і своєї цінності? (Пересопницьке Євангеліє.) 2. Робота над словником. Доповніть речення: «Школа — це...» (Кожному учневі надається 10 секунд для висловлювання думок.) Школа — навчально-виховний заклад для навчання, освіти і виховання дітей, молоді, дорослих. (Діти знаходять відповідну статтю у тлумачному словнику і читають її.) Школи бувають різних видів: вечірні, з продовженим днем, спеціалізовані школи для глухих, сліпих, інтернати, школи грамоти, ніколи-комуни, школи-клуби, ніколи-санаторії, ніколи передових методів праці. 3. Заслуховування розповідей дітей. Розкажіть про ситуації з життя, де вам допомагали не сила, а кмітливість* III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ IV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ І ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником. • Читання статті «Держава освічених людей». — Як ви думаєте, про яку державу йдеться? Доведіть. • Читання дітьми мовчки статті у супроводі магнітофонного запису (с. 12—13) до речення «А як зараз?». • Тестова перевірка рівня розуміння прочитаного. Відповідаючи на запитання, проставляйте знаки « + » або «-». — У Київській Русі були книгозбірні, центри перекладу та переписування книг, так чи ні? — У «Повісті минулих літ» написано: «Книги — ... це джерело мудрості», так чи ні? — Чужоземців вражав рівень освіти люду Київської Русі, так чи ні? — У ті часи діти навчались не тільки у школах, а і в монастирях, церквах, так чи ні? — Лише деякі козаки вміли читати, писати, так чи ні? (Діти звіряють відповіді із записом на дошці: -, +, +, +, +, -.) — Що вас найбільше здивувало у цій статті? 2. Фізкультпауза. 3. Продовження роботи за підручником. • Читання дітьми мовчки статті від речення «А як зараз?» до кінця (с. 13—14). Придумайте запитання щодо прочитаного, поставьте їх товаришам. (Якщо не звучать запитання', їх ставить учитель.) — Які навчальні заклади є в Україні та за її межами? — Для чого потрібно вчитися? Кому потрібні наші знання? — У чому майбутнє України? — Назвіть видатних людей, відомих не лише в Україні, а й за її межами. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ 1. Робота над прислів'ями. — Поясніть, чому так кажуть: «Нате коня кують, щоб не спотикався»; «Якбичоловік знав, чого не знає, той мав би, чого не має»; «Здобудеш освіту — побачиш більше світу»; «Не кажи, „не вмію", а кажи — „навчуся"». — Яке з прислів'їв ви обрали б як пораду для своїх однокласни ків? Чому? — Як називають людину, що навчає? 2. Читання дітьми вголос тексту «Учитель» (с. 14 підручника). — З яким проханням звертається до вас В. Сухомлинський? V. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи добре працювалось вам на уроці? Позначте свій настрій на картці за допомогою знаків: VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Перечитати статтю підручника на с. 12—14. 2. Підготувати невеличкі розповіді на одну з тем: а) «Видатні люди України»; б) «Вчителі моїх рідних»; в) «Освіта й навчання моїх батьків». | |
| |
Переглядів: 2116 | |
Дикі та свійські тварини |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Всього коментарів: 0 | |