Тема: Ми — українці. Маленька Україна чи велика. Мета: поглиблювати знання учнів про Україну, розкрити зміст поняття « громадянин України», розвивати мовлення учнів, формувати навички роботи з підручником, виховувати патріотичні почуття. Обладнання: фізична карта України, портрет Л. Костенко, «УСЕ універсальний словник енциклопедія», ілюстрації із зображенням українських краєвидів, контурна карта «Фізична карта України». ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Розповідь учителя з елементами бесіди. Україна — це наша велика домівка, а ми — її громадяни — господарі у ній. — Хто такий громадянин України? (Читання з дошки тлумачення слова «громадянин»: особа, яка належить до певної держави, користується її правами і виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави.) Справжній громадянин України — це не тільки той, хто живе в Україні і користується правами держави, а й той, що палко любить Батьківщину, так, як поетеса Л. Костенко (демонстрування портрета). Прочитаємо вірш Л. Костенко про Україну «Буває, часом сліпо від краси...» (с. 4 підручника). 2. Читання вірша вчителем. Діти, заплющте очі й уявіть те, про що йдеться у вірші. Розповіді дітей про почуття, які виникли під час слухання вірша. Бесіда. Як називається наша держава? Яку назву має народ України? Хто ж ми з вами? ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Розповідь учителя. Цього року ви вивчатимете курс «Ми і суспільство» або «Громадянська освіта». Ви поглибите знання про Україну — незалежну державу, про український народ, його звичаї, людські чесноти, місце людини в природі, суспільстві. Уроки громадянської освіти допоможуть вам виховати у собі добрі якості, знайти власне місце у колективі, вдома, серед спільноти. Найкращим другом і вірним помічником у вивченні курсу стане підручник «Я і Україна». (Демонстрація підручника «Я і Україна».) Розгляньте, будь ласка, підручник. Знайдіть відомості про авторів книги, місце, рік її видання. Отже, цей підручник склали Байбара Тетяна Миколаївна та Бібік Надія Михайлівна, виданий він у Києві 2003 року. Автори звертаються до вас зі словами побажання. Прочитаємо це звернення. 2. Читання звернення учителем уголос. (Діти слідкують за текстом очима.) — Які думки виникли у вас після прочитаного? IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ На цьому уроці ми поговоримо про Україну та її місце серед інших держав. V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Розповідь учителя. (Розповідь супроводжується демонструванням фізичної карти України, фотографій із мальовничими краєвидами.) Україна — це ваша Батьківщина, рідний край, де ви народилися. Широкі і чарівні простори, прекрасні села та міста. Найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах ліси, сади, калинові гаї. Золотистим морем розливається на безкраїх нивах жито-пшениця. У цій країні живуть працьовиті, волелюбні люди різних національностей: українці, росіяни, поляки, чехи, греки, молдавани, болгари і т. д. Перетнути Україну пішки із заходу на схід можна за 90 днів, долаючи щоденно 30 кілометрів. Адже наша країна — одна з найбільших у Європі. 2. Опрацювання статті «Маленька Україна чи велика» (с. 5). Прочитайте перші два абзаци статті підручника і назвіть країни, менші за Україну. (Запис на дошці: Англія, Австрія, Бельгія, Голландія, Данія, Португалія, Швейцарія.) Прочитайте третій абзац — і дізнайтеся, яке місце посідає Україна за кількістю населення. (Запис на дошці: Німеччина, Італія, Велика Британія, Франція, Україна.) Дізнайтеся з наступної частини, чим багата Україна. (Демонстрація фотографій. Показ на карті Чорного та Азовського морів, Карпатських і Кримських гір.) Прочитайте п'ятий абзац і розкажіть, що ви дізнались про столицю України. Бесіда. Розкажіть, у яких регіонах України ви бували. Де ви мрієте побувати? (Стислі відповіді кожного з учнів «ланцюжком».) 4. Фізкультпауза. VI. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Робота з контурною картою. Позначте на карті: м. Київ, річку Дніпро, Чорне та Азовське моря, сусідні держави (Росію, Білорусь, Польщу, Румунію, Угорщину, Молдову). VII. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда. Маленька чи велика Україна? Що ви довідались на уроці про свою країну? Чи зробили для себе якесь відкриття? Чим вирізняється наша держава серед інших країн? Яке місце посідає Україна за кількістю населення? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати статтю підручника (с. 5). Дібрати прислів'я про Батьківщину. | |
| |
Переглядів: 1749 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |