Тема: Відповідальність за свої вчинки. Розв’язування прогностичних ситуацій «Що буде, якщо...» Мета: за допомогою конкретних життєвих прикладів та на матеріалі знайомих казок розкрити дітям деякі основні положення відповідальності за вчинене; вчити аналізувати ситуації із власного життя, заохочувати дітей спиратися на свої права в реальному житті; розвивати культуру мовлення, виховувати доброзичливість, повагу до інших людей. Обладнання: казки; ілюстрації; скринька таємниць; клаптики паперу; тестові завдання (для кожного учня). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми уроку — На попередньому уроці ми з’ясували зміст таких понять, як закон, право, декларація, адвокат, правопорушення Сьогодні ми продовжимо обговорювати наші права та обов’язки, поговоримо про необхідність усвідомлення безконфліктного розв’язання різних життєвих конфліктів. III. Обговорення ситуацій — Кожне правопорушення веде до покарання. Зараз ми дамо відповідь на таке запитання: до чого можуть призвести такі події та вчинки? • Хлопець кинув палицю і влучив у дівчинку. (Міркування дітей.) • Юнак заліз у чужу машину, вирішив покататися. (Міркування дітей.) • Дівчинка вкрала гроші у своєї подруги. (Міркування дітей.) • Хлопець без дозволу взяв удома гроші і витратив їх. (Міркування дітей ) • Юнак зателефонував до міліції і сказав, що у школі закладено бомбу. (Міркування дітей ) • Хлопець поставив своєму товаришеві підніжку. (Міркування дітей ) • Дівчинка у класі розказала всім неправду про однокласницю. (Міркування дітей ) — Назвіть казки, у яких присутні правопорушення. До чого вони призвели? (На дошці — ілюстрації до казок, збірки з казками ) — Ви звернули увагу на те, що у мене на столі є скринька? Вона незвичайна — це скринька таємниць. Візьміть клаптик паперу, що у вас на партах, і запишіть порушення, яке ви вчинили. Склавши аркуш вдвоє, опустіть у скриньку. Коли всі впораються із завданням, ми по черзі розглянемо кожен запис і знайдемо вихід. А ви, надалі, намагатиметесь не припускатися помилок. Фізкультхвилинка IV. Закріплення отриманих знань 1. Робота в зошиті (с. 16) 2. Гра «З’єднай прислів’я» За чужим погонишся — За праве діло Не плюй у криницю — Не той правий, хто сильніший, а той, Закон не паркан — стій сміливо. хто чесніший. через нього не перелізеш. будеш пити водицю. своє загубиш. 3.Тестування 1. Що таке правопорушення? Негативний учинок Сукупність правил поведінки Порушення норм поведінки 2. Які з перелічених дій можна назвати правопорушеннями? Крадіжка Прогул уроків Неправдиве повідомлення про небезпеку Вимагання Байдужість до потерпілого 3. У якої людини чиста совість? У тої, яка дотримується законів. У тої, яка в цілому законів дотримується, але іноді порушує норми поведінки. У тої, яка не визнає законів. 4. Чи дотримуєшся ти норм поведінки? Так, завжди. Інколи порушую. Часто порушую. Ні, не дотримуюсь. 5. Які порушення закону з боку мачухи щодо Попелюшки згадано у казці Ш. Перро «Попелюшка»? Право на життя. Примушення до тяжкої праці. Неповноцінне харчування. Викрадення. V. Підсумок уроку — Наш урок завершується. Мені хочеться, щоб після обговорення ви по-новому оцінили свої стосунки із друзями, близькими вам людьми. VI. Домашнє завдання — Записати, як ви розумієте вислів: «Право одного закінчується там, де починається право іншого». | |
| |
Переглядів: 3888 | |
Робочий стіл. Піктограми |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Культурні рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |