💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця додавання числа 4. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць і на знаходження остачі

УРОК 81

Тема: Таблиця додавання числа 4. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць і на знаходження остачі

Мета: ознайомити учнів із прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 4 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Всім пора нам на УРОК.

Встаньте всі рівненько,

Привітаємось гарненько:

«Добрий день!».

II. Повторення вивченого матеріалу

— Сьогодні на уроці в нас гостя. Вона допоможе зробити наш УРОК цікавим. Відгадайте, хто це?

Вона не боїться роботи,

Гарна і дуже мила.

Увесь час у працях і турботах У мачухи злісної була.

Але хрещена фея одного разу На бал їй потрапити допомогла.

Там принца вона зустріла,

І туфельку там загубила.

Але за допомогою цієї туфельки Красуню нашу і знайшли. (Попелюшка)

 1 Усна лічба. Повторення таблиць додавання і віднімання числа 3

— Давайте згадаємо, як починається казка?

В одному королівстві жив заможний чоловік. Дружина його вмерла і залишила дочку. Дівчинка була доброю, гарною і працьовитою. Батько дівчинки одружився вдруге. У мачухи були свої дві дочки, такі ж вередливі і злі, як і їх мати. Бідну Попелюшку змушували виконувати всю брудну і складну роботу. Вона мовчала і тер-

піла знущання мачухи і її дочок. Ранок Попелюшки починався з розтоплювання печі, готування сніданку, миття посуду.

 — Діти, давайте допоможемо Попелюшці розкласти вимитий посуд на полиці.

 З’єднаймо відповіді із прикладами!

11 7 9 12 10 8

©© © ©©©

96 5 382

 2 Гра «Мовчанка» (роботаз числовим віялом)

— Попелюшка цілий день трудилася і дуже втомилася. Вона присіла біля печі, зігрілася, і її почав долати сон. Щоб не розбудити її, ми зіграємо в гру «Мовчанка». Я показуватиму на картці вираз, а ви уважно мовчки обчислюйте його значення і показуйте відповідь на числовому віялі.

18 - 8; 10 + 5; 16 + 1; 18 - 1; 12 + 0; 19 - 10.

 3 Каліграфічна хвилинка

— Попелюшка пропонує відгадати вам загадку і дізнатися; яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно.

Цифра ця зібралася в танок,

Ручку праву на бочок,

Горда дуже й неговірка,

Всі вгадали — це... (четвірка).

— Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри.

 4 Доповнення до 10 чисел 2; 7; 8

— Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів! Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно.

III. Повідомлення мети і задач уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 4 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 4. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 4.

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (7 + 4; 8 + 4; 9 + 4)

 2 Первинне закріплення

— За даним записом поясніть, як знайти суму 7 + 4; 9 + 4.

3113

 3 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю додавання числа 4.

— Прочитайте таблицю додавання числа 4, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

Раз — піднятись, підтягнутись,

Два — зігнутись, розігнутись,

Три — в долоні три плеска,

Головою три кивка.

На чотири — руки ширше.

П’ять — руками помахати,

Шість — за парти знову сісти.

V.розвитої математичних знань

 1 Розв'язування прикладів з коментуванням

— Одного разу по всьому казковому королівству пролунала звістка, що у палаці відбудеться бал. Король вирішив улаштувати бал, щоб познайомити принца з чарівною дівчиною королівства й одружити його. Мачуха з дочками теж почали збиратися на бал. Вони наказали Попелюшці зшити для них плаття за одну ніч. По-

1 + = 5

2 + = 6

3 + = 7

4 + = 8

5 + 4 = 9

6 + = 10

7 + =

8 + =

9 + =

пелюшка дуже зайнята. Тож не будемо їй заважати і самі теж займемося ділом. Розв’яжемо приклади з коментуванням.

6 + 3 + 4 =11 -3 + 4 =18- 8 - 3 =

7 + 1 + 4 =16 -6 + 4 =12 - 3+ 4 =

 2 Робота за числовою шкалою

— Попелюшці дуже хотілося потрапити на бал. Зла мачуха дозволила дівчині поїхати на бал, якщо вона підмете всі доріжки у саду і виміряє їх довжину.

На дошці — запис прикладу:

7 + 3 + 2 = 12.

— Як записати цей приклад так, щоб він розв’язувався однією дією?

7 + 5 = 12

— Розв’язування таких прикладів ми розглянемо на наступних УРОКах.

 3 Робота з текстовою задачею

У шкільному дворі росте 9 беріз, а кленів — на 4 більше. Скільки кленів росте у шкільному дворі?

— Скільки беріз росте у шкільному дворі?

— Що відомо про клени?

— Як дізнатися, скільки росте кленів?

9 + 4 = 13 (к.)

— Яку дію використали для розв’язання задачі? Чому?

 ● Пальчикова гімнастика

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем пальці рахувать.

Ось цей пальчик — дід,

А цей пальчик — баба.

Ось цей пальчик — тато,

А цей пальчик — мама.

А ось цей пальчик — я.

Ось і вся моя сім’я.

 4 Хвилинка-цікавинка

На торті запалили 5 свічок. Дві з них загасили. Скільки свічок залишиться? (Залишиться 2, оскільки 3 свічки згорять.)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Негаразди Попелюшки скінчилися, коли до неї в гості прийшла її хрещена мати. Вона була дивовижною жінкою. А якою саме — ви дізнаєтеся, коли розв’яжете приклади на додавання і складете до них приклади на віднімання.

9 + 28 + 4 9 + 4

13 12 11

яЕФ

 — Фея творила справжні дива: гарбуз перетворила на карету, пацюка — на кучера, мишей — на коней, брудне плаття Попелюшки — на чарівне плаття. Попелюшка потрапила на бал і зачарувала всіх своєю красою. Особливо вона сподобалася принцові.

 — Вам сподобалося подорожувати з Попелюшкою?

 — Розкажіть таблицю додавання числа 4.

 — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко.

 — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2051 | Рейтинг: 0.0/0
З чого все почалося
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]