УРОК 81 Тема: Таблиця додавання числа 4. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць і на знаходження остачіМета: ознайомити учнів із прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 4 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Всім пора нам на УРОК. Встаньте всі рівненько, Привітаємось гарненько: «Добрий день!». II. Повторення вивченого матеріалу — Сьогодні на уроці в нас гостя. Вона допоможе зробити наш УРОК цікавим. Відгадайте, хто це? Вона не боїться роботи, Гарна і дуже мила. Увесь час у працях і турботах У мачухи злісної була. Але хрещена фея одного разу На бал їй потрапити допомогла. Там принца вона зустріла, І туфельку там загубила. Але за допомогою цієї туфельки Красуню нашу і знайшли. (Попелюшка) 1 Усна лічба. Повторення таблиць додавання і віднімання числа 3 — Давайте згадаємо, як починається казка? В одному королівстві жив заможний чоловік. Дружина його вмерла і залишила дочку. Дівчинка була доброю, гарною і працьовитою. Батько дівчинки одружився вдруге. У мачухи були свої дві дочки, такі ж вередливі і злі, як і їх мати. Бідну Попелюшку змушували виконувати всю брудну і складну роботу. Вона мовчала і тер- піла знущання мачухи і її дочок. Ранок Попелюшки починався з розтоплювання печі, готування сніданку, миття посуду. — Діти, давайте допоможемо Попелюшці розкласти вимитий посуд на полиці. З’єднаймо відповіді із прикладами! 11 7 9 12 10 8 ©© © ©©© 96 5 382 2 Гра «Мовчанка» (роботаз числовим віялом) — Попелюшка цілий день трудилася і дуже втомилася. Вона присіла біля печі, зігрілася, і її почав долати сон. Щоб не розбудити її, ми зіграємо в гру «Мовчанка». Я показуватиму на картці вираз, а ви уважно мовчки обчислюйте його значення і показуйте відповідь на числовому віялі. 18 - 8; 10 + 5; 16 + 1; 18 - 1; 12 + 0; 19 - 10. 3 Каліграфічна хвилинка — Попелюшка пропонує відгадати вам загадку і дізнатися; яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно. Цифра ця зібралася в танок, Ручку праву на бочок, Горда дуже й неговірка, Всі вгадали — це... (четвірка). — Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри. 4 Доповнення до 10 чисел 2; 7; 8 — Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів! Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно. III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 4 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 4. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 4. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (7 + 4; 8 + 4; 9 + 4) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти суму 7 + 4; 9 + 4. 3113 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю додавання числа 4. — Прочитайте таблицю додавання числа 4, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Раз — піднятись, підтягнутись, Два — зігнутись, розігнутись, Три — в долоні три плеска, Головою три кивка. На чотири — руки ширше. П’ять — руками помахати, Шість — за парти знову сісти. V.розвитої математичних знань 1 Розв'язування прикладів з коментуванням — Одного разу по всьому казковому королівству пролунала звістка, що у палаці відбудеться бал. Король вирішив улаштувати бал, щоб познайомити принца з чарівною дівчиною королівства й одружити його. Мачуха з дочками теж почали збиратися на бал. Вони наказали Попелюшці зшити для них плаття за одну ніч. По- 1 + = 5 2 + = 6 3 + = 7 4 + = 8 5 + 4 = 9 6 + = 10 7 + = 8 + = 9 + = пелюшка дуже зайнята. Тож не будемо їй заважати і самі теж займемося ділом. Розв’яжемо приклади з коментуванням. 6 + 3 + 4 =11 -3 + 4 =18- 8 - 3 = 7 + 1 + 4 =16 -6 + 4 =12 - 3+ 4 = 2 Робота за числовою шкалою — Попелюшці дуже хотілося потрапити на бал. Зла мачуха дозволила дівчині поїхати на бал, якщо вона підмете всі доріжки у саду і виміряє їх довжину. На дошці — запис прикладу: 7 + 3 + 2 = 12. — Як записати цей приклад так, щоб він розв’язувався однією дією? 7 + 5 = 12 — Розв’язування таких прикладів ми розглянемо на наступних УРОКах. 3 Робота з текстовою задачею У шкільному дворі росте 9 беріз, а кленів — на 4 більше. Скільки кленів росте у шкільному дворі? — Скільки беріз росте у шкільному дворі? — Що відомо про клени? — Як дізнатися, скільки росте кленів? 9 + 4 = 13 (к.) — Яку дію використали для розв’язання задачі? Чому? ● Пальчикова гімнастика Раз, два, три, чотири, п’ять, Будем пальці рахувать. Ось цей пальчик — дід, А цей пальчик — баба. Ось цей пальчик — тато, А цей пальчик — мама. А ось цей пальчик — я. Ось і вся моя сім’я. 4 Хвилинка-цікавинка На торті запалили 5 свічок. Дві з них загасили. Скільки свічок залишиться? (Залишиться 2, оскільки 3 свічки згорять.) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Негаразди Попелюшки скінчилися, коли до неї в гості прийшла її хрещена мати. Вона була дивовижною жінкою. А якою саме — ви дізнаєтеся, коли розв’яжете приклади на додавання і складете до них приклади на віднімання. 9 + 28 + 4 9 + 4 13 12 11 яЕФ — Фея творила справжні дива: гарбуз перетворила на карету, пацюка — на кучера, мишей — на коней, брудне плаття Попелюшки — на чарівне плаття. Попелюшка потрапила на бал і зачарувала всіх своєю красою. Особливо вона сподобалася принцові. — Вам сподобалося подорожувати з Попелюшкою? — Розкажіть таблицю додавання числа 4. — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко. — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2051 | |
З чого все почалося |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Всього коментарів: 0 | |