УРОК 2 Тема уроку. Що таке природа. Якою буває природа. Охорона природи Мета уроку: закріпити розуміння понять природа, нежива природа, жива природа; формувати уявлення про моральну, естетичну цінність природи для людей; уміння розрізняти предмети живої і неживої природи та предмети, зроблені людьми; розширити уявлення про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств і правила поведінки в природі; виховувати почуття відповідальності за природою рідного краю, країни, прагнення берегти, примножувати, охороняти природу; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення природи. Обладнання: 1. У кожного на парті: підручник, робочий зошит, щоденник спостереження, ручка, олівці, алгоритм роботи в парах, моделі термометрів. 2. Картки «Умовні знаки». 3. Аудіокасета із записом пісні «Вместе весело шагать». 4. Малюнки різних предметів: неживої, живої природи і предметів, зроблених людиною. 5. Ілюстрація картини (пейзаж із зображеннями тварин, людей). 6. Тематична павутинка. Оформлення дошки: тема уроку. Повинні знати: — предмети живої і неживої природи; — цінність природи; — як берегти природу; — що негативно впливає на природу. Повинні вміти: — розрізняти предмети неживої природи і живої природи; — спостерігати за явищами і предметами природи; — порівнювати, узагальнювати і робити висновки; — бачити, милуватись красою природи; — берегти, захищати і примножувати природні багатства. На переносній дошці: план уроку. План уроку (зразок) 1. Вивчення нової теми. 2. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок. 3. Контроль та оцінювання знань. 4. Підсумок уроку. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Наші спостереження за природою 1. Бесіда з учнями. — Якою була погода за тиждень? — Які цікавинки знайшли в природі? — Які спостереження за погодою повідомлять учні І групи? (Усі діти відмічають в щоденниках, а діти І групи — чергові — на дошці). — Хто має якісь цікаві доповнення? 2. Психологічна розминка. Учитель показує умовний знак, а учні хором відповідають (показує картки з позначенням стану неба, опадів, температури, вітру); а далі, використовуючи моделі термометрів, показують ту температуру, яку вчитель записує на дошці: +18°, 0°, -8°, -12°, +6°. III. Повідомлення теми і мети уроку Учитель повідомляє тему уроку (читає з дошки). — Про що дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці? — Чи важливі ці знання для вас? Чому? — Що ви Повинні знати і що ви Повинні вміти? (Дитячі міркування вчитель вислуховує, приймаючи чи відкидаючи. Ті висловлювання, які правильно називають знання і уміння, вчитель грамотно формулює і записує). 1. Робота в парах. На переносній дошці записані зразки планів. Учитель пропонує учням перечитати, посперечатися і зупинитися на якомусь одному варіанті. Після п’яти хвилин обговорення, дискусії зупиняються на певному планові, звичайно, прислухаючись до порад вчителя. IV. Вивчення нової теми Можна різними прийомами ознайомлюватись з новою темою: проблемні питання; робота з підручником удвох. (Учні вибирають один з прийомів). 1. Слово вчителя. Що таке природа? Сидячи в класі, кімнаті ви можете відповісти на це запитання? Чому? Так, побачити, зрозуміти природу можна лише на стежині до- вкілля. І ми обов’язково підемо на екскурсію наступного уроку. Але ж учені, сидячи в кабінеті, роблять відкриття. Що їм для цього потрібно? Так, книги, малюнки, схеми, предмети вивчення і прилади. Розгляньте малюнки — це природа? Доведіть. Чим вони різняться? Зробимо висновки. Отже, що таке природа? Це все, що навколо нас, крім . (Діти кажуть). 2. Практичні вправи. Бесіда з учнями. 1. Ось квітка і вода. Це предмети природи? Доведіть. Чим вони подібні? У чому їх відмінність? (Один учень розповідає про подібність, а інший — про відмінність). 2. Отже, в природі зустрічаються предмети, що мають ознаки води і ті, що мають ознаки квітки. Назвіть ці ознаки. вода квітка Подумайте, які ознаки мають предмети лівого стовпчика, а правого? Отже: це предмети неживої природи, а це — живої. Значить, предмети живої природи . (Діти кажуть: народжуються, живляться, ростуть, розмножуються, умирають). А як же людина? Це частина природи, істота живої природи? Доведіть. 3. У природі все взаємозв’язане. Хто доведе? Що потрібно, щоб росло дерево? Щоб жила людина? А від чого залежить чистота води? Повітря? Чому пересихають ріки? 4. Чи завжди природа була такою? Що змінилося? Хто винен у цьому? Це добре чи погано? Так, природа змінилася і, на жаль, не на краще. Людина — найрозумніша, найчутливіша частина природи, але саме вона завдає природі найбільшої шкоди. Чому так виходить? Людина хоче покращити своє життя, створює різні побутові речі. Це добре, але часто шкодить іншим об’єктам природи. Наведіть приклад нераціонального використання природних ресурсів. Людина повинна добре знати природу. Природа — це цікава, таємнича, загадкова книжка. Її треба вивчати, розуміти і, звичайно, любити. Тільки досконало знаючи і люблячи природу, людина може користуватися її благами. V. Фізкультхвилинка Діти виконують вправи під музику «Вместе весело шагать». VI. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок На переносній дошці записані завдання на вибір: — працюємо індивідуально, фронтально чи в групі; письмово чи усно; — роздуми за «круглим столом», тестові завдання. (Учні вибрали роботу в парі і тестові завдання). 1. Робота з підручником. У підручнику (с. 74) прочитайте текст удвох за абзацами, користуючись алгоритмом. Алгоритм роботи в парах 1. Учень читає перший абзац, а другий учень слідкує. 2. Той, який читав, задає питання. 3. Другий абзац читає той учень, який слідкував. 4. І він же задає питання. 5. Так опрацьовують всю статтю. 6. Якщо хто не зміг задати чи відповісти на питання, читають удруге. 7. Коли учні виконали завдання, то повідомляють учителеві. 2. Самостійна робота. Прочитайте підручник (с.75-76). Працюйте самостійно й індивідуально: кожен читає вдумливо. Підкресліть той абзац, зміст якого вам найбільш сподобався. (Після 10 хвилин читання). 3. Перевірка якості засвоєння: — Прочитайте той абзац, що вибрали. Чому? — Прочитайте абзац під рубрикою «Пам’ятай». 4. Усне тестування: 1) Предмети живої природи — народжуються, ростуть, живляться; — не змінюються. 2) До природи належать предмети, що — створила людина; — створені Творцем. 3) Хто найбільший шкідник живої природи? — звірі; — людина; — рослини; — повітря, вода, сонце. 4) Що допоможе людям зберегти природу? — різні прилади; — тварини; — знання; — любов. 5.Складіть тематичну павутинку до слова природа. 6. Гра «Жива, нежива природа, не природа». Учні І ряду називають предмети неживої природи, ІІ ряду — живої, а ІІІ ряду — предмети, що зробила людина. Переможцем стане той, хто більше і правильно назве предметів за певний час. 7. Робота з картиною. Біля картини працюють два учні: один називає предмети живої природи, а інший — неживої. VII. Контроль і оцінювання знань Виберіть одну з форм оцінювання знань: оцінювання знань вчителем, однокласниками і самооцінка. Так, ви вибираєте, щоб вчитель оцінив ваші знання? Робочі зошити с. 22, 24. Виконайте індивідуально. Якщо є питання, вчитель допомагає. Зошити збираються. (Якщо учні вирішили, що їх знання оцінює вчитель). VIII. Підсумок уроку Зверніть увагу на те, що ви «Повинні знати» і «Повинні вміти». Скажіть, у чому полягає цінність природи, що негативно впливає на природу? (Оцінюється відповідь учня, враховуючи його активність на уроках). На якому етапі уроку вам було найцікавіше? IX. Домашнє завдання 1. У підручнику: с. 76—79, прочитайте три рази. Дайте відповідь на запитання. Зверніть увагу на практичне завдання. 2. У зошиті: завдання на с. 23. | |
| |
Переглядів: 2733 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Всього коментарів: 0 | |