УРОК 1 Тема уроку. Введення в курс предмету природознавства. Готуємось вести спостереження Мета уроку: ознайомити дітей з тим, що вивчає природознавство, для чого треба вивчати цей предмет; зацікавити дітей планом спостереження за погодою, природою; формувати у дітей уміння бачити, порівнювати, узагальнювати; розвивати навички зв’язного мовлення, охайного виконання будь-якої справи; виховувати почуття відповідальності за свої дії, любові до всього живого. Обладнання: 1. У кожного на парті: підручник, робочий зошит, щоденник спостереження, ручка, кольорові олівці, атлас. 2. Прилади для ведення спостереження: термометр, компас, гномон, рулетка. 3. Магнітофон, аудіокасета із записом пісень: «Сонце-літо», «Вместе весело шагать». 4. Стенди «Календар погоди», «Природа і ми». Оформлення дошки: 1. Тема уроку. 2. Дитячі малюнки на тему «Літо». 3. Таблиця «Природознавство в ІІІ класі». Повинні знати: — що вивчає природознавство; — предмети спостереження; — прилади, які використовуємо для спостереження. Повинні вміти: — підтримувати порядок на парті; — користуватись підручником, робочим зошитом; — спостерігати за погодою, охайно відмічати у щоденнику результати. ХІД УРОКУ I. Організація класу Перевіримо вашу готовність до роботи. Перелічіть обладнання, що є на кожній парті. Чому «кожній речі своє місце»? (Так, це красиво, ми не гаємо часу, швидко знаходимо потрібну річ). Зверніть увагу учнів на оформлення дошки і прокоментуйте малюнки на тему «Літо» (2—3 учні). Згадаємо літо! Нам радісно і сумно... Послухайте пісню «Сонце—Літо» у виконанні М. Гнатюка. II. Повідомлення теми і мети уроку Прочитати тему уроку. Які питання у вас виникли? План уроку 1. Що вивчає курс природознавства. 2. Підручник і робочий зошит — наші найперші помічники на уроці. 3. Вибір форм навчальної діяльності. 4. Готуємося спостерігати. 5. Вибір екологічної стежини. — Ви згодні з таким планом? Надалі план уроку будемо складати разом. — Як ви думаєте, що ми Повинні знати і Повинні вміти? Цілі нашого уроку складемо разом. (Діти пропонують, а вчитель допомагає грамотно сформулювати і записати таблицю «Повинні знати, Повинні вміти»). III. Урок природознавства. Наші помічники на уроці Висловіть свої думки щодо змісту уроку і зверніть увагу на таблицю «Природознавство в III класі». (Діти розповідають, що будемо вивчати в ІІІ класі). • Природа і ми • Нежива природа • Жива природа • Охорона природи — Що допоможе вам вивчати природу? (Це підручники, атласи, робочі зошити, спостереження за природою). 1. Робота з підручником. Прочитайте прізвища авторів і назву, розгляньте малюнки. Зверніть увагу на обкладинку, на якій надрукована карта України. З’ясуйте всі дані про підручник: хто працював над створенням, виданням, скільки і де надруковано підручників. Прочитайте звертання авторів. Перегорніть увесь підручник. Відкрийте його на с. 74. Ми будемо вивчати теми, починаючи саме з цієї сторінки. 2. Бесіда з учнями. — Чому в книзі зображено саме такі малюнки? — Якого підручник року видання? — Яка інформація повторюється після кожної статті? (Словничок, перевір себе, спостерігай, поміркуй, практичне завдання). — Чи зможемо ми проводити досліди, як це пропонують автори підручника? (Так, у нас є для цього наочні приладдя). — Чи сподобався вам підручник? Чому? 3. Візьміть робочі зошити, атласи. Розгляньте по парах, приготуйтесь задати по одному питанню щодо змісту завдань. IV. Вибір форм навчальної діяльності У третьому класі ви інколи самі будете вибирати форму діяльності на уроці. На переносній дошці записано, які бувають форми діяльності: • індивідуальна; • фронтальна; • групова; • парна; • усна; • письмова. — Яка вам найбільше подобається і чому? V. Фізкультхвилинка Звучить музика «Вместе весело шагать». Діти під цю музику роблять фізичні вправи. VI. Готуємось спостерігати 1. Слово вчителя. Щоб знати природу, треба спостерігати за предметами, явищами природи. У природі весь час відбуваються різноманітні зміни: сходить і заходить сонце, іде дощ, ростуть дерева, летить птах. Ці зміни називаються явищами природи. Істоти живої природи, частини неживої, за якими ви будете спостерігати, називаються предметами спостереження. 2. Ознайомлення з основними правилами спостереження. Спостерігати за явищами природи будете завжди вранці, коли йдете до школи. Відкрийте щоденники спостереження (учитель користується календарем погоди). Згадайте, що явища природи позначаються спеціальними умовними позначками (учитель показує, діти хором називають). Відмітьте сьогоднішню погоду: стан неба, температуру повітря, опади, вітер. Позначайте все кольоровими олівцями. У класному календарі погоди результати спостереження відмічає певна група дітей (5 осіб). Діти однієї групи спостерігають за явищами погоди протягом тижня. Тому необхідно об’єднатися в групи по 5 учнів у кожній. Спостерігайте не тільки за явищами погоди, а й за предметами живої і неживої природи, знаходьте в природі цікавинки, підмічайте, кому треба допомогти, яку корисну справу треба зробити у довкіллі. Про це ви відмічаєте на стенді «Природа і ми». Слідкують за цим учні чергової групи. 3. Поетична хвилинка. (вірш А. Костецького читає учень). Буває все На світі все буває — І сніг, і дощ, і вітер. Буває злива навіть Тоді, як сонце світить. Бува, що втратять колір Всі квіти у саду. Лиш не бува ніколи, Щоб друг тебе забув. А як забуде раптом Тебе твій друг, то що ж: Ніякий він не справжній, А просто так — ніщо! Прислухайтесь до поради: підбирайте у свою групу справжніх друзів. Тоді вам легко буде спостерігати, робити висновки, допомагати не тільки один одному, а й кожній живій істоті, що потребує вашої уваги. 4. Як проводити спостереження? За допомогою власних органів чуття та спеціальних приладів. Якими повинні бути спостерігачі? Звичайно, розумними, терплячими, уважними, точними, охайними. І тому вчіться бути такими. Які ж прилади вам допоможуть? (Термометри, лупа, рулетка, компас, гномон). — Хто хоче розповісти про якийсь із цих приладів? VII. Вибір екологічної стежини — природничого майданчика Вийдемо на шкільний майданчик для того, щоб вибрати екологічну стежину. Це те місце, де ми будемо спостерігати за предметами живої і неживої природи; будемо проводити уроки серед природи; спостерігати за висотою сонця — довжиною тіні. Діти відшукують найкраще місце для екологічної стежини. Вчитель заздалегідь визначив таке місце. І коли якийсь учень запрошує на це місце, вчитель пропонує йому обґрунтувати свій вибір. (Тут затишно, є дерево, кущ, трава; це місце люблять пташки, тут поселились комахи). 1. Проведення дослідів. Установлюємо гномон. Зробіть коло навколо гномона. Заміряємо довжину тіні. Довжину тіні обов’язково вимірюємо о 12 годині дня і, звичайно, коли світить сонце. 2. Куточок спостереження. — Подивіться уважно, які цікавинки ви помітили? — Придивіться до стовбурів дерев, кущів; до листочків. Що цікаве ви бачите? — Щоб вам хотілось покращити на цій стежині? VIII. Підсумок уроку (в класі) Зверніть увагу на план уроку. — На якому етапі вам було найцікавіше працювати? Чому? — Що нам заважало працювати злагоджено? Що треба зробити інакше? Тема наступного уроку «Що таке природа» (с. 74). Яким би ви хотіли бачити урок? Які форми роботи є для вас найбільш цікавими? IX. Домашнє завдання Ведіть спостереження за змінами в природі, відмічайте результати спостереження за погодою і відшукуйте цікавинки. Чергова п’ятірка щодня має відмічати погоду у календарі.
| |
| |
Переглядів: 1876 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Декоративна аплікація |
Всього коментарів: 0 | |