Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної. Визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події Мета: формувати вміння перевіряти правильність виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел, знаходити значення числових виразів, визначати тривалість події, часу початку і часу закінчення події; розвивати математичне мовлення; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Хвилинка каліграфії (с. 77) 3. Математичний диктант — Запишіть числа, у яких: 9 сот. 7 дес. 1 од.; 4 сот. 7 од.; 7 сот. 8 дес; 6 од. III розряду і 2 од. І розряду. — Запишіть цифрами такі числа: шістсот шістнадцять, чотириста сорок, триста дев’яносто, сімсот п’ять, п’ятсот п’ятдесят п’ять. — Запишіть число, що передує числу 200. — Запишіть, скільки всього десятків у числі 666. — Запишіть в сантиметрах 2 м 9 см; 2 м 9 дм; 9 дм. Відповіді: 971; 407; 780; 602. 616;440;390;705;555. 199; 66 дес; 209 см; 290 см; 90 см. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про додавання і віднімання дво-і трицифрових чисел, продовжимо роботу над задачами. IV. закріплення вивченого матеріалу 1. «Пригадай!» (с. 77) — Як перевірити правильність виконання дії додавання? — Як перевірити правильність виконання дії віднімання? 2. Обчислення значень виразів (с 77, завдання 477) — Обчисліть вирази. — Виконайте перевірку двома способами. 3. Робота за табелем-календарем Завдання 480 (с. 77) — Скільки днів залишилося до Нового року? — Скільки днів залишилося до Різдва? — Скільки днів залишилося до початку нового семестру? Завдання 481 (с. 77) — З якого дня тижня почався 2014 рік? (Із середи) — З якого дня тижня почнеться 2015 рік? (У четвер) Завдання 482 (с. 77) — У який день тижня Андрій поїхав до бабусі? — Через який час він повернувся додому? — Який це був день тижня? (Середа) 4. Порівняння нерівностей (с. 77, завдання 478) — Виконайте за зразком! — Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого? 418 > 230 на 188377 < 670 на 293 490 > 310 на 180800 < 993 на 193 136 < 450 на 314 Фізкультхвилинка 5. Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної (с. 77, завдання 479) 1-й стовпчик — з коментуванням. 380 - 160 = 220; 380 - 235 = 145; 380 - 351 = 29 2-й, 3-й, 4-й стовпчик — самостійно. Першу змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 1-го ряду і знаходять його числове значення. Другу змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 2-го ряду і знаходять його числове значення. Третю змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 3-го ряду і знаходять його числове значення. 6. Гра «Швидка лічба» (с. 76, завдання 476) 1-ша команда2-га команда3-тя команда 590 - 440 = 150380 - 140 = 240530 + 450 = 980 150 + 160 = 310240 + 170 = 410980 - 810 = 170 310 - 43 = 267410 - 32 = 378170 - 17 = 153 V. ПІДСУМОК УРОКУ — Як перевірити правильність обчислення прикладів 567 + 123 = 690; 678 -- 345 = 333? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 78, завдання 483; 484. Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць. Розв'язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням Мета: закріпити знання письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв'язувати рівняння, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати культуру математичного запису. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Фронтальна перевірка домашнього завдання. 2. Гра «Хто швидше?» (с. 78, завдання 485) — З поданими числами складіть і запишіть усі можливі істинні рівності на додавання і віднімання. 467 + 343 = 810649-532 = 117560+250 = 810 810 - 467 = 343649-117= 532810-250 = 560 810 - 343 = 467117+532 = 649810-560 = 250 III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні ми закріпимо прийоми письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000, продовжимо роботу над задачами. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Творча робота (с. 78, завдання 487) — Складіть задачі за виразами. 2. Самостійна робота 1) Завдання 486 (с. 78). — Обчисліть вирази, записуючи числа у стовпчик. 1 варіант — 1-й і 2-й стовпчики; 2 варіант — 3-й і 4-й стовпчики. 1 варіант 417 + 235 = 652889- 267 =622 736 + 126 = 862854- 268= 586 2 варіант 709 - 269 =440 470 + 235 = 705 187 + 25 = 212 800 - 439 = 361 2)Завдання 488 (с. 78). — Розв’яжіть рівняння 1-й ряд — 1-ше рівняння (х = 548) 2-й ряд — 2-ге рівняння (х = 305) 3-й ряд — 3-тє рівняння (х = 556) 3. Робота над задачею (с. 78, завдання 489) Повторення умови задачі за запитаннями вчителя. Запис короткої умови до задачі. Було — ? Проїхав — 155 км Залишилося — 87 км — Яку відстань має подолати автобус? (Позначимо невідоме число буквою х.) — Яку відстань проїхав автобус? (155 км) — Якщо автобус проїхав певну відстань, залишиться більше чи менше кілометрів проїхати? — Яку відстань йому залишиться проїхати? — Запишемо рівняння х - 155 = 87 — Розв’яжіть рівняння самостійно. — Зачитайте відповідь до задачі. (Відповідь: відстань 242 км має подолати автобус.) Фізкультхвилинка 4. Робота над задачею (с. 78, завдання 490) Аналіз задачі, запис короткої умови до неї. I — 174 книжки ------ II — ?, на 65 книжок < III — ?, на 96 книжок < — Скільки книжок стоїть на другому стелажі? — Скільки книжок стоїть на перших двох стелажах разом? — Скільки книжок стоїть на третьому стелажі? Один учень записує розв’язання з коментуванням біля дошки. Відповідь: 187 книжок стоїть на третьому стелажі. 5. Самостійне розв'язування задачі (с. 78, завдання 491) Розв’язання 1) 156 - 58 = 98 (ноутбуків) 2) 156 + 98 = 254 (телевізорів і ноутбуків) 3) 254 + 66 = 320 (м. т.) Відповідь: 320 мобільних телефонів продали за місяць у магазині. 6. Практична робота (с. 79, завдання 492) — Виміряйте сторони трикутника АВС. — Накресліть у зошити такий самий трикутник. — Знайдіть його периметр. (Р = 4 • 3 = 12 (см)) V. підсумок уроку — Як перевірити правильність виконання дії додавання? — Як перевірити правильність виконання дії віднімання? — Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник? — Як обчислити периметр прямокутника? VI. домашнє завдання С. 79, завдання 493; 494. | |
| |
Переглядів: 3424 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
З Елзіком по планеті |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |