Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Знаходження числового значення виразу

Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної. Визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події

Мета: формувати вміння перевіряти правильність виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел, знаходити значення числових виразів, визначати тривалість події, часу початку і часу закінчення події; розвивати математичне мовлення; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Хвилинка каліграфії (с. 77)

3. Математичний диктант

— Запишіть числа, у яких: 9 сот. 7 дес. 1 од.; 4 сот. 7 од.; 7 сот. 8 дес; 6 од. III розряду і 2 од. І розряду.

— Запишіть цифрами такі числа: шістсот шістнадцять, чотириста сорок, триста дев’яносто, сімсот п’ять, п’ятсот п’ятдесят п’ять.

— Запишіть число, що передує числу 200.

— Запишіть, скільки всього десятків у числі 666.

— Запишіть в сантиметрах 2 м 9 см; 2 м 9 дм; 9 дм.

Відповіді:

971; 407; 780; 602.

616;440;390;705;555.

199; 66 дес; 209 см; 290 см; 90 см.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про додавання і віднімання дво-і трицифрових чисел, продовжимо роботу над задачами.

IV. закріплення вивченого матеріалу

1. «Пригадай!» (с. 77)

— Як перевірити правильність виконання дії додавання?

— Як перевірити правильність виконання дії віднімання?

2. Обчислення значень виразів (с 77, завдання 477)

— Обчисліть вирази.

— Виконайте перевірку двома способами.

3. Робота за табелем-календарем

Завдання 480 (с. 77)

— Скільки днів залишилося до Нового року?

— Скільки днів залишилося до Різдва?

— Скільки днів залишилося до початку нового семестру?

Завдання 481 (с. 77)

— З якого дня тижня почався 2014 рік? (Із середи)

— З якого дня тижня почнеться 2015 рік? (У четвер)

Завдання 482 (с. 77)

— У який день тижня Андрій поїхав до бабусі?

— Через який час він повернувся додому?

— Який це був день тижня? (Середа)

4. Порівняння нерівностей (с. 77, завдання 478)

— Виконайте за зразком!

— Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?

418 > 230 на 188377 < 670 на 293

490 > 310 на 180800 < 993 на 193

136 < 450 на 314

Фізкультхвилинка

5. Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної

(с. 77, завдання 479)

1-й стовпчик — з коментуванням.

380 - 160 = 220; 380 - 235 = 145; 380 - 351 = 29

2-й, 3-й, 4-й стовпчик — самостійно.

Першу змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 1-го ряду і знаходять його числове значення.

Другу змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 2-го ряду і знаходять його числове значення.

Третю змінну в кожному числовому виразі підставляють учні 3-го ряду і знаходять його числове значення.

6. Гра «Швидка лічба» (с. 76, завдання 476)

1-ша команда2-га команда3-тя команда

590 - 440 = 150380 - 140 = 240530 + 450 = 980

150 + 160 = 310240 + 170 = 410980 - 810 = 170

310 - 43 = 267410 - 32 = 378170 - 17 = 153

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Як перевірити правильність обчислення прикладів 567 + 123 = 690; 678 -- 345 = 333?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 78, завдання 483; 484.

Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць. Розв'язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням

Мета: закріпити знання письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв'язувати рівняння, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати культуру математичного запису.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Фронтальна перевірка домашнього завдання.

2. Гра «Хто швидше?» (с. 78, завдання 485)

— З поданими числами складіть і запишіть усі можливі істинні рівності на додавання і віднімання.

467 + 343 = 810649-532 = 117560+250 = 810

810 - 467 = 343649-117= 532810-250 = 560

810 - 343 = 467117+532 = 649810-560 = 250

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні ми закріпимо прийоми письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000, продовжимо роботу над задачами.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Творча робота (с. 78, завдання 487)

— Складіть задачі за виразами.

2. Самостійна робота

1) Завдання 486 (с. 78).

— Обчисліть вирази, записуючи числа у стовпчик.

1 варіант — 1-й і 2-й стовпчики;

2 варіант — 3-й і 4-й стовпчики.

1 варіант

417 + 235 = 652889- 267 =622

736 + 126 = 862854- 268= 586

2 варіант 709 - 269 =440 470 + 235 = 705

 187 + 25 = 212 800 - 439 = 361

2)Завдання 488 (с. 78).

— Розв’яжіть рівняння

1-й ряд — 1-ше рівняння (х = 548)

2-й ряд — 2-ге рівняння (х = 305)

3-й ряд — 3-тє рівняння (х = 556)

3. Робота над задачею (с. 78, завдання 489)

Повторення умови задачі за запитаннями вчителя.

Запис короткої умови до задачі.

Було — ?

Проїхав — 155 км Залишилося — 87 км

— Яку відстань має подолати автобус? (Позначимо невідоме число буквою х.)

— Яку відстань проїхав автобус? (155 км)

— Якщо автобус проїхав певну відстань, залишиться більше чи менше кілометрів проїхати?

— Яку відстань йому залишиться проїхати?

— Запишемо рівняння х - 155 = 87

— Розв’яжіть рівняння самостійно.

— Зачитайте відповідь до задачі. (Відповідь: відстань 242 км має подолати автобус.)

Фізкультхвилинка

4. Робота над задачею (с. 78, завдання 490)

Аналіз задачі, запис короткої умови до неї.

I — 174 книжки ------

II — ?, на 65 книжок <

III — ?, на 96 книжок <

— Скільки книжок стоїть на другому стелажі?

— Скільки книжок стоїть на перших двох стелажах разом?

— Скільки книжок стоїть на третьому стелажі?

Один учень записує розв’язання з коментуванням біля дошки.

Відповідь: 187 книжок стоїть на третьому стелажі.

5. Самостійне розв'язування задачі (с. 78, завдання 491)

Розв’язання

 1) 156 - 58 = 98 (ноутбуків)

 2) 156 + 98 = 254 (телевізорів і ноутбуків)

 3) 254 + 66 = 320 (м. т.)

Відповідь: 320 мобільних телефонів продали за місяць у магазині.

6. Практична робота (с. 79, завдання 492)

— Виміряйте сторони трикутника АВС.

— Накресліть у зошити такий самий трикутник.

— Знайдіть його периметр. (Р = 4 • 3 = 12 (см))

V. підсумок уроку

— Як перевірити правильність виконання дії додавання?

— Як перевірити правильність виконання дії віднімання?

— Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник?

— Як обчислити периметр прямокутника?

VI. домашнє завдання

С. 79, завдання 493; 494.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (21.12.2015)
Переглядів: 3382 | Рейтинг: 0.0/0
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Уроки чемності
Природа Українських Карпат
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]