Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд (виду 100 - 17). Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

Мета: ознайомити учнів з прийомом віднімання двоцифрових і трицифрових чисел, коли зменшуване містить кілька нулів; формувати навички розв'язування задач на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Ланцюжок»

53 -

40 : 5 ,-----. 45 : 5

54 : 6 ©36 : 4 + 27

18 : 6 Ч__'24 : 6

3.Робота за таблицею (с. 74, завдання 457)

— Як знайти невідоме зменшуване?

— Як знайти невідомий від’ємник?

— Виконайте обчислення за таблицею письмово.

153 - 44 = 109262- 144 = 118

 575 - 257 = 318329+ 235 = 564

229 + 161 = 390

4.Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

 1. Обчисліть приклади, записуючи їх у стовпчик.

 562 + 329657 - 229

 2. Розв’яжіть задачу.

Сторони трикутника дорівнюють 25; 29 і 34 см. На скільки сума двох менших сторін більша від суми третьої сторони?

Картка 2

 1. Обчисліть приклади, записуючи їх у стовпчик.

 144 + 473986 - 168

 2. Розв’яжіть задачу.

Сторони трикутника дорівнюють 18; 15 і 27 см. На скільки сума двох менших сторін більша від суми третьої сторони?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові й трицифрові числа з переходом через розряд, коли зменшуване містить кілька нулів; складати і розв’язувати задачі.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Підготовча робота (с. 74, завдання 458)

— Виконайте за зразком.

2. Пояснення нового матеріалу (с. 74, завдання 459)

— Розгляньте запис і прокоментуйте віднімання.

3. Первинне закріплення (с. 74, завдання 460)

— Виконайте віднімання у стовпчик з коментуванням.

_ 200-600-400-900_700_800- 100- 400

135452487644196215783

6555515213628117943317

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 75, завдання 461)

— Якого зросту доросле сумчасте кенгуру?

— Яким завдовжки народжується маля кенгуру?

— Яким є питання задачі?

— Чи можемо відразу порівняти довжину тіла дорослого кенгуру із довжиною тіла маляти?

— Чому?

— Що для цього треба зробити?

— Скільки сантиметрів в 1метрі? А в 2 метрах?

— Запишіть розв’язання задачі. (200 - 3 = 197 (см))

2. Робота над задачею (с. 75, завдання 462)

— Складіть задачу за малюнком і запитанням.

Самостійне розв’язування задачі.

Розв’язання

1)135

+50

185 (кг) — у першій і другій коробці

2) - 200

185 15 (кг)

Відповідь: 15 кг цукерок у третій коробці.

3. Задача на зменшення суми двох чисел на кілька одиниць (с. 75, завдання 463)

Складання короткої умови до задачі.

I — 100 м шовку

II — ?, на 45 м < —

III — ?, на 80 м < —

— Скільки метрів шовку в другому сувої?

— Як про це дізнатися? (100 - 45 = 55 (м))

— Скільки метрів шовку в першому і другому сувоях разом? (100 + 55 = = 155 (м))

— Скільки метрів шовку в третьому сувої? (155 - 80 = 75 (м))

VI. підсумок уроку

— Поясніть спосіб письмового обчислення за прикладом: 900 - 248.

VII. домашнє завдання

С. 75, завдання 464; 465.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (20.12.2015)
Переглядів: 1983 | Рейтинг: 0.0/0
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
Створення макета предмета для казкового персонажа
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]