Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра

Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника

Мета: ознайомити учнів з алгоритмом виконання письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження периметра прямокутника; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (фронтально)

х - 540 = 355 х = 355 + 540 х = 895

Відповідь: 895 кг винограду було на консервному заводі спочатку.

2. Хвилинка каліграфії (с. 67)

3. Математичний диктант (с. 66, завдання 420)

Відповіді:

304; 86; 900;790.

усього 3 сотні; 8 сотень; 1 сотня; 10 сотень.

усього 87 десятків; 20 десятків; 99 десятків; 64 десятки;

усього 71 одиниця; 195 одиниць; 806 одиниць; 330 одиниць;

379;869.

4. Вправа на увагу (с. 66, завдання 423)

— Утворіть усі можливі трицифрові числа, у запису яких є тільки цифри 2 і 7.

(222; 227; 272; 777; 727; 772;

777 + 222 = 999; 777 - 222 = ?)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати трицифрові числа без переходу через розряд і будемо використовувати цей спосіб обчислення під час розв’язування задач.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с. 66, завдання 421)

— Розгляньте записи і прокоментуйте порядок віднімання.

— З яких розрядних одиниць почали виконувати письмове віднімання?

2. «Запам'ятай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 66)

3. Первинне закріплення (с. 66, завдання 422)

— Обчисліть приклади, записуючи доданки у стовпчик. (На дошці з коментуванням.)

— Міркуйте так:

Зменшуване 264. Від’ємник — 132. Записуємо від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки — під десятками,

Клас

сотні — під сотнями. Віднімання розпочинається з одиниць: 4 - 2 = 2. Цифру 2 записуємо під одиницями.

6 дес. - 3 дес. = 3 дес. Цифру 3 пишемо під десятками. 2 сот. - 1 сот. = 1 сот. Цифру 1 пишемо під сотнями. Отримуємо різницю 132.

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне розв'язування простих задач на віднімання

(с. 66-67, завдання 424)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

 1)985 - 754 = 231 (л)

 2)878 - 557 = 321 (пара)

 3) 486 - 234 = 252 (дет.)

2. Робота над задачею (с. 67, завдання 425)

Після повторення умови задачі учні записують коротку умову у вигляді таблиці.

Продуктивність праці Час роботи Загальний виробіток

(за 1 день)

?5 год35 хол.

?, на 1 хол. >3 год?

— Скільки холодильників за 1 годину виготовляли на заводі спочатку?

— Скільки холодильників за 1 годину почали виготовляти у наступні 3 години?

— Скільки холодильників почали виготовляти за наступні 3 години?

— Скільки холодильників було виготовлено на заводі за робочий день? Розв’язання

 1) 35 : 5 = 7 (хол.) — за 1 годину

 2) 7 + 1 = 8 (год.) — за 1 годину потім

 3) 8 ■ 3 = 24 (год.) — за 3 години

 4) 35 + 24 = 59 (хол.)

Відповідь: 59 холодильників було виготовлено на заводі за робочий день.

3. Робота над задачею (с. 67, завдання 426)

— Чому дорівнює ширина прямокутника?

— Що сказано про його довжину?

— Як знайдемо довжину прямокутника? (4 + 3 = 7 (см))

— Як знайти периметр прямокутника? (4 • 2 + 7 • 2 = 22 (см))

4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

(с. 67, завдання 427)

12 + 3 = 15 (год)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися?

— Які завдання вам найбільше сподобалися? Чому?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 67, завдання 428; 429.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (18.12.2015)
Переглядів: 1860 | Рейтинг: 0.0/0
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб»
Дикорослі рослини рідного краю
Фантастичні образи
Аплікація з кольорового паперу «квітка»
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]