Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника Мета: ознайомити учнів з алгоритмом виконання письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження периметра прямокутника; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (фронтально) х - 540 = 355 х = 355 + 540 х = 895 Відповідь: 895 кг винограду було на консервному заводі спочатку. 2. Хвилинка каліграфії (с. 67) 3. Математичний диктант (с. 66, завдання 420) Відповіді: 304; 86; 900;790. усього 3 сотні; 8 сотень; 1 сотня; 10 сотень. усього 87 десятків; 20 десятків; 99 десятків; 64 десятки; усього 71 одиниця; 195 одиниць; 806 одиниць; 330 одиниць; 379;869. 4. Вправа на увагу (с. 66, завдання 423) — Утворіть усі можливі трицифрові числа, у запису яких є тільки цифри 2 і 7. (222; 227; 272; 777; 727; 772; 777 + 222 = 999; 777 - 222 = ?) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати трицифрові числа без переходу через розряд і будемо використовувати цей спосіб обчислення під час розв’язування задач. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення нового матеріалу (с. 66, завдання 421) — Розгляньте записи і прокоментуйте порядок віднімання. — З яких розрядних одиниць почали виконувати письмове віднімання? 2. «Запам'ятай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 66) 3. Первинне закріплення (с. 66, завдання 422) — Обчисліть приклади, записуючи доданки у стовпчик. (На дошці з коментуванням.) — Міркуйте так: Зменшуване 264. Від’ємник — 132. Записуємо від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки — під десятками, Клас сотні — під сотнями. Віднімання розпочинається з одиниць: 4 - 2 = 2. Цифру 2 записуємо під одиницями. 6 дес. - 3 дес. = 3 дес. Цифру 3 пишемо під десятками. 2 сот. - 1 сот. = 1 сот. Цифру 1 пишемо під сотнями. Отримуємо різницю 132. Фізкультхвилинка V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Фронтальне розв'язування простих задач на віднімання (с. 66-67, завдання 424) Розв’язання учні записують у стовпчик. 1)985 - 754 = 231 (л) 2)878 - 557 = 321 (пара) 3) 486 - 234 = 252 (дет.) 2. Робота над задачею (с. 67, завдання 425) Після повторення умови задачі учні записують коротку умову у вигляді таблиці. Продуктивність праці Час роботи Загальний виробіток (за 1 день) ?5 год35 хол. ?, на 1 хол. >3 год? — Скільки холодильників за 1 годину виготовляли на заводі спочатку? — Скільки холодильників за 1 годину почали виготовляти у наступні 3 години? — Скільки холодильників почали виготовляти за наступні 3 години? — Скільки холодильників було виготовлено на заводі за робочий день? Розв’язання 1) 35 : 5 = 7 (хол.) — за 1 годину 2) 7 + 1 = 8 (год.) — за 1 годину потім 3) 8 ■ 3 = 24 (год.) — за 3 години 4) 35 + 24 = 59 (хол.) Відповідь: 59 холодильників було виготовлено на заводі за робочий день. 3. Робота над задачею (с. 67, завдання 426) — Чому дорівнює ширина прямокутника? — Що сказано про його довжину? — Як знайдемо довжину прямокутника? (4 + 3 = 7 (см)) — Як знайти периметр прямокутника? (4 • 2 + 7 • 2 = 22 (см)) 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 67, завдання 427) 12 + 3 = 15 (год) VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися? — Які завдання вам найбільше сподобалися? Чому? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 67, завдання 428; 429. | |
| |
Переглядів: 1899 | |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Всього коментарів: 0 | |