Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь

Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною іншої його сторони

Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння застосовувати ці знання під час розв'язування задач, прикладів, рівнянь; вчити обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання

2.Усні обчислення. Гра «День --- ніч» (с. 59, завдання 378)

3.Хвилинка каліграфії (с. 59)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно віднімати круглі трициф-рові числа з переходом через розряд виду 230 - 80; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь. Будемо вчитися обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с. 59, завдання 379)

— Розгляньте записи у підручнику.

— Поясніть обчислення.

230 - 80 = ...

— Міркуйте так:

Щоб знайти різницю чисел 230 - 80, треба від’ємник розкласти на зручні доданки 30 і 50. Потім від 230 відняти 30, одержуємо 200. Від 200 відняти 50, отримали 150.

2. Первинне закріплення (с. 59, завдання 380)

— Обчисліть приклади з коментуванням.

170 - 80 = 90610- 30= 580

540 - 70 = 470430- 80= 350

320 - 60 = 260980- 90 = 890

3. Розв'язування рівнянь (с. 59, завдання 381)

4. Робота над задачею (с. 60, завдання 382)

Після повторення умови задачі учні складають до неї коротку умову і записують у зошити.

 Було — 520 грн

 Купила — 3 кг груш по 10 грн і 100 грн на солодощі Залишилось — ?

— Скільки грошей мама витратила на груші?

— Скільки на солодощі?

— Скільки всього грошей витратила мама?

— Скільки грошей залишиться у мами?

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання

 1) 10 ■ 3 = 30 (грн) — витратила на груші

 2) 100 + 30 = 130 (грн) — всього витратила

 3) 520 - 130 = 390 (грн)

Відповідь: залишилось 390 гривень.

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Робота над задачею (с. 60, завдання 383)

— Повторення умови задачі, складання короткої умови на дошці.

Гречана крупарис

Було140 кг160 кг

Відправили70 кг80 кг

Залишилось??

?

— Прочитайте план розв’язання, поданий у підручнику.

— Розв’яжіть задачу за цим планом.

— Зачитайте відповідь до задачі. (150 кг крупи залишилося.)

2. Творча робота над задачею

— Яким іншим способом можна розв’язати цю задачу? Розв’язання

 1) 140 + 160= 300 (кг) — було крупи;

 2) 70 + 80 = 150 (кг) — відправили;

 3) 300 - 150 = 150 (кг) — залишилось.

3. Робота над геометричним матеріалом

1) «Пригадай!» (с. 60).

— Що ми знаємо про прямокутник?

2) Завдання 384 (с. 60).

— Прочитайте завдання. Чому дорівнює периметр прямокутника?

— Чому дорівнює його ширина? Що треба знайти?

— Скористайтеся вказівками і знайдіть довжину прямокутника. Розв’язання

 1) 4 + 4 = 8 (см) — сума двох відомих сторін

 2) 24 - 8 = 16 (см) — сума двох інших сторін

 3) 16 : 2 = 8 (см) — довжина сторони прямокутника

3) «Пригадай!» (с. 60).

— Якою дією можна замінити суму однакових доданків?

4) Завдання 385 (с. 61).

— Розв’яжіть попередню задачу, склавши вираз.

(24 - 4 ■ 2) : 2 = 8 (см)

— Накресліть цей прямокутник.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть, як обчислити приклад 540 - 90.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 61, завдання 388.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (14.12.2015)
Переглядів: 2287 | Рейтинг: 0.0/0
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]