Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною іншої його сторони Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння застосовувати ці знання під час розв'язування задач, прикладів, рівнянь; вчити обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Перевірка домашнього завдання 2.Усні обчислення. Гра «День --- ніч» (с. 59, завдання 378) 3.Хвилинка каліграфії (с. 59) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно віднімати круглі трициф-рові числа з переходом через розряд виду 230 - 80; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь. Будемо вчитися обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення нового матеріалу (с. 59, завдання 379) — Розгляньте записи у підручнику. — Поясніть обчислення. 230 - 80 = ... — Міркуйте так: Щоб знайти різницю чисел 230 - 80, треба від’ємник розкласти на зручні доданки 30 і 50. Потім від 230 відняти 30, одержуємо 200. Від 200 відняти 50, отримали 150. 2. Первинне закріплення (с. 59, завдання 380) — Обчисліть приклади з коментуванням. 170 - 80 = 90610- 30= 580 540 - 70 = 470430- 80= 350 320 - 60 = 260980- 90 = 890 3. Розв'язування рівнянь (с. 59, завдання 381) 4. Робота над задачею (с. 60, завдання 382) Після повторення умови задачі учні складають до неї коротку умову і записують у зошити. Було — 520 грн Купила — 3 кг груш по 10 грн і 100 грн на солодощі Залишилось — ? — Скільки грошей мама витратила на груші? — Скільки на солодощі? — Скільки всього грошей витратила мама? — Скільки грошей залишиться у мами? Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання 1) 10 ■ 3 = 30 (грн) — витратила на груші 2) 100 + 30 = 130 (грн) — всього витратила 3) 520 - 130 = 390 (грн) Відповідь: залишилось 390 гривень. Фізкультхвилинка V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1.Робота над задачею (с. 60, завдання 383) — Повторення умови задачі, складання короткої умови на дошці. Гречана крупарис Було140 кг160 кг Відправили70 кг80 кг Залишилось?? ? — Прочитайте план розв’язання, поданий у підручнику. — Розв’яжіть задачу за цим планом. — Зачитайте відповідь до задачі. (150 кг крупи залишилося.) 2. Творча робота над задачею — Яким іншим способом можна розв’язати цю задачу? Розв’язання 1) 140 + 160= 300 (кг) — було крупи; 2) 70 + 80 = 150 (кг) — відправили; 3) 300 - 150 = 150 (кг) — залишилось. 3. Робота над геометричним матеріалом 1) «Пригадай!» (с. 60). — Що ми знаємо про прямокутник? 2) Завдання 384 (с. 60). — Прочитайте завдання. Чому дорівнює периметр прямокутника? — Чому дорівнює його ширина? Що треба знайти? — Скористайтеся вказівками і знайдіть довжину прямокутника. Розв’язання 1) 4 + 4 = 8 (см) — сума двох відомих сторін 2) 24 - 8 = 16 (см) — сума двох інших сторін 3) 16 : 2 = 8 (см) — довжина сторони прямокутника 3) «Пригадай!» (с. 60). — Якою дією можна замінити суму однакових доданків? 4) Завдання 385 (с. 61). — Розв’яжіть попередню задачу, склавши вираз. (24 - 4 ■ 2) : 2 = 8 (см) — Накресліть цей прямокутник. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Поясніть, як обчислити приклад 540 - 90. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 61, завдання 388. | |
| |
Переглядів: 2324 | |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Всього коментарів: 0 | |