Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці Мета: ознайомити учнів з розв'язуванням рівнянь, у яких права частина подана числовим виразом; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Перевірка виконання завдання 289 (с. 46). — Назвіть приклади, які мають однакові відповіді. — Назвіть відповіді у порядку спадання. — Поясніть розв’язання задачі 290 (с. 46). Розв’язання 1) 15 : 5 = 3 (м) — за 1 годину 2) 3 + 2 = 5 (м) — за 1 год після зростання продуктивності праці 3) 5 ■ 6 = 30 (м) Відповідь: 30 м за 6 годин роботи. 2. Усна лічба — Доповніть до 100 числа: 70; 60; 80; 20; 10. — Зменшіть на 40 числа: 100; 140; 110; 120; 130. Гра «Криве дзеркало» — Обчисліть приклади і знайдіть їм пари. 120 + 40150+ 250750 - 5080 + 80 600 - 200180- 30130 - 80300 + 400 3. Гра «Найкмітливіший» (с. 46, завдання 291) — Допоможіть Плюсу Плюсовичу і Мінусу Мінусовичу розставити знаки дій. 60 + 50 - 30 = 80 70 + 70 - 60 = 80 150 - 60 + 30 = 120 160 - 80 + 80 = 160 90 + 40 - 50 = 80 110 - 90 + 80 = 100 4. Хвилинка каліграфії (с. 47) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми продовжимо обчислювати значення виразів, розв’язувати рівняння і задачі. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. «Виконай за зразком!» (с. 47, завдання 292) 2. Порівняння виразів, не обчислюючи їх значень (с. 47, завдання 293) 3. Робота над задачею (с. 47, завдання 294) Аналіз задачі. Складання короткої умови. I — 60 зошитів\? II — ?, на 10 зошитів <--- і Після аналізу учні розв’язують задачу самостійно. Слабшим учням роздають картки-підказки. Картка-підказка 1)□ - □ = □ 2)□ + □ = □ 4. Творча робота над задачею — Складіть обернену задачу, в якій можна знайти, на скільки зошитів менше у другій пачці. (У двох пачках 110 зошитів. У першій пачці 60 зошитів. На скільки зошитів менше у другій пачці, ніж у першій?) Фізкультхвилинка V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 47, завдання 295) Повторення задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови. Було — ? Взяли — 5 дітей по 4 сливи Залишилося — 5 слив Самостійне розв’язування задачі. Сильніші учні розв’язують виразом, слабші — по діях. Перевірка виконаної роботи. Розв’язання 4 ■ 5 + 5 = 25 (слив) 2. Усне розв'язування простої задачі (с. 47, завдання 296) 3. Робота над розширеною задачею на спосіб зведення до одиниці (с. 47, завдання 297) Запис на дошці короткої умови задачі за допомогою таблиці. Продуктивність праці (за 1 годину) Час роботи Загальний виробіток Столяр ? 4 год12 стільців Учень?, на 2 стільці <4 год? — Скільки стільців виготовить столяр за 1 годину? — Скільки стільців виготовить учень за 1 годину? — Скільки стільців виготовить учень столяра за 4 години? Розв’язання 1) 12 : 4 = 3 (стільці) — майстер за 1 годину 2) 3 - 2 = 1 (стілець) — учень за 1 годину 3) 1 ■ 4 = 4 (стільця) Відповідь: учень за 4 години виготовить 4 стільця. 4.Робота з геометричним матеріалом (с. 47, завдання 298) — Накресліть квадрат, сторона якого дорівнює 35 мм (3 см 5 мм). — Знайдіть його периметр. (Р = 35 + 35 + 35 + 35 = 140 (мм)) VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які завдання виконували на уроці? — У чому зазнали труднощів? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ | |
| |
Переглядів: 2342 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Народні промисли України |
Всього коментарів: 0 | |